vrijdag 3 februari 2023

review: mijn eerste bestelling bij Shein

try outs van food boxes is leuk, maar nu ben ik een try out gestart van iets heel anders!
kleding besteld bij Shein, en dan zelf maar beoordelen of de positieve en negatieve reacties kloppen.

ik had wel vaker Shein voorbij zien komen en ze hebben er vaak hele leuke dingen. toch was ik wat huiverig omdat ik heel veel reacties hoorde van mensen die het hadden over invoer belastingen enzo. 
maar toen mijn vriendin haar nieuwe kleding liet zien en zei dat het van Shein kwam was dat voor mij de gelegenheid om te vragen naar die invoerbelasting.
die had zij niet gehad, ze had besteld en dan zit er in je prijs wat je betaald alles al verrekend volgens haar. 
een ander puntje is de plaatjes en wat je werkelijk krijgt nog al eens afwijkt van het origineel. nou, hieronder staat wat ik heb besteld en foto’s van de site. 
we gaan het zien of het heel veel afwijkt van het origineel als de bestelling binnen is. 
maar een andere vraag die ik heb hoe is de kwaliteit? is de prijs en kwaliteit ook prima? en de maat, komt dat een beetje overeen. ik zeg wel eerlijk dat ik een maatje meer heb en als prima uitvalt bij Shein dan is het zeker een top site is voor leuke kleding als je een maatje meer heb. we zullen het moeten afwachten. 
hieronder zie je wat ik heb besteld. (foto's van de Shein site)  

casual kleurblok Luipaardprint set
deze set bestaat uit een sweater en een broek, ik ben gegaan voor de maat 3XL, ik vond het een leuke set en maat 2XL was er niet meer. deze maat komt overeen met een maat 50. ik geeft toe dat de broek waarschijnlijk veel te ruim gaat uit vallen, ik heb normaal broek maat 46. 
de sweater kan nog meevallen, ik hou wel van ruim zittende kleding en omdat dit een soort van vrije tijdskleding a la huispak is moet een ruim zittende trui wel kunnen. 
ik geef ook eerlijk toe dat deze hele set mij is te doen om de sweater en het luipaard printje.
ik heb voor deze set 9.92 euro betaald, wel met sale korting. nu staat hij er voor de prijs van 21,99 euro. 

preppy gevlochten jas met rits
hierin heb ik de maat 2XL genomen wat overeen komt met de maat 48, de zelfde maat als mijn huidige jas. 
ze noemen het een jas maar ik heb eerder het idee dat dit een soort van vest is, hoe dan ook ik vond hem leuk. 
ik gok dat de stof niet heel dik is, maar dat kan op de iets frissere zomerdagen net dik genoeg zijn om het niet koud te hebben of te warm. 
deze was met de bruine blok verkrijgbaar en de zwarte blok, maar ik wilde weer eens wat anders als zwart. 
deze heb ik ook met sales korting gekocht voor 10.87 euro. nu staat deze op de site van Shein voor 23,49 euro. 

ik heb besteld op 8 Januari 2023. verwachten levering is tussen 17 en 19 januari. 
de volgende dag zag ik al een melding staan dat de kleding was verzonden.
op 11 januari kreeg ik vanuit de melding dat mijn pakket was verzonden, met een track&trace code erbij van PostNL. 

de verwachten levering staat nog steeds op ‘tussen 17 en 19 januari’. 
ik ga zeker niet telkens kijken waar het pakket zich bevindt. ik zorg wel dat ik op de verwachte leverdatum thuis ben. 

17 Januari: 
volgens de app van PostNL staat mijn pakket van Shein op ‘te bezorgen’ vandaag.
ik wacht het af, het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat er staat dat ze komen en ze komen helemaal niet. 
maar het klopte, mijn pakket kwam inderdaad vandaag aan.
dus … uitpakken … aantrekken en oordelen wat we er van vinden. 


review: casual kleurblok Luipaardprint set
bij het uit de verpakking halen knetterde dit enorm en de vrees dat je er een statische schok van kreeg was aanwezig maar dat viel achteraf mee. 
op het eerste zicht leek de trui klein en de broek te groot maar toen ik het eenmaal aan had viel dat mee. 
de broek zat voor een maat 3XL prima, misschien ook omdat de band elastische is, de broekspijpen daar in tegen zijn wel wat lang. maar op zich is het te doen.
voor een huispak kan dat denk ik ook niet zo heel veel kwaad. 
de trui viel naar mijn idee prima, maar de mouwen hadden van mij iets langer gemogen. 
de geheel set bij elkaar valt niet tegen, de stof is dun maar voelt wel lekker soepel aan, echt wat je van een huispak mag verwachten. 
maar of ik dat de prijs van 21,99 euro waard zou vinden? nee, dat niet dan zeg dat de prijs naar mijn idee iets te hoog is. 


review: preppy gevlochten jas met rits
laat ik beginnen met te zeggen dat de stof dikker is dan dat ik had verwacht. daar was ik verrast over. 
het eerste wat opvalt bij het uitpakken zijn losse draadje die op het vest zitten en tussen de naden uitsteken, deze haal je er zo af en verder is de afwerking wel goed. 
ze noemen het een jas maar het is meer een vest, de maat van 2XL past eigenlijk net. de maat 2XL zou overeen moeten komen met een maat 48 maar valt toch iets kleiner uit, ik zou het eerder vergelijken met een maat 46.
toch is het zeker een leuke vest, zeker heel geschikt op de wat frissere zomerdagen omdat deze stof net iets minder dik is als een fleece vest, wat dan net weer te warm kan zijn. 
is het ook zijn volle prijs van 23,49 euro waard? daar twijfel ik een beetje over, wat stof betreft een dikke ja, maar wat de maat en de losse draadjes van de afwerking zeg ik nee. 

het totaal plaatje
oké alles bij elkaar is Shein niet slecht.
de prijs en de kwaliteit is niet verkeerd, het zal zeker per product verschillen. ik denk dat je daarom zeker even moet kijken naar wat andere hebben geschreven over het product voordat je het besteld. 
check zeker de dagelijkse sale producten, dat kan best veel euro schelen. 
ik heb geen berichten gehad dat ik invoerbelasting over mijn bestelling moest betalen, maar dat kan ook te maken hebben met de hoeveelheid die je tegelijk besteld. 
je bestelling zit goed ingepakt, dus dat zit wel goed. de kleding zelf zit ingepakt in van die zipp lock zakken en die gaan weer in een grotere grijze zak. 
een beetje het Ali Express idee.
verzendkosten heb je vaak niet als je voor een bepaald bedrag hebt besteld, ik kreeg de melding dat als ik voor minimaal 19,00 euro bestelde de verzendkosten van 4.00 euro vervallen. 
bestel niet te veel te gelijk, ik denk dat daar namelijk wel eens een ‘addertje onder het gras’ kan zitten wat betreft invoerbelasting. 
ik kan het mis hebben maar waarom zou je het risico gaan nemen meer aan invoerbelasting te betalen als dat je kleding heeft gekosten. 
ik zeg wat Shein betreft: prima om te doen!
ik heb intussen een tweede bestelling gedaan van een nieuwe rugzak en een telefoonhoesje. 

tot het volgende blog .... 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...