woensdag 30 november 2022

postcrossing#325

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
en ik val gelijk met de deur binnen wat betreft de medische kwalletjes waar ik last van heb.
ik zei het vorige week al, ik was in het ziekenhuis geweest. de oorzaak bleek een slijmbeursontsteking te zijn. 
een slijmbeurs is een met vocht gevuld zakje. het vormt een soort stootkussen tussen spieren, pezen en botten en beschermt het bot. slijmbeurzen zitten op plaatsen waar wrijving en/of druk optreedt door bewegingen, vooral op onbeschermde of uitstekende lichaamsdelen. slijmbeurzen zorgen ervoor dat je gewrichten soepel kunnen bewegen, zonder dat de pezen over het botgewricht schuren. het doet pijn als je het gewricht beweegt en kan dus een probleem zijn waar mensen met reuma mee te maken hebben, zoals ik. het was dan gelukkig geen scheur in mijn pees zoals ze vreesde. helaas is het risico wel dat ik dit vaker kan gaan krijgen omdat het een kwalletje is wat bij de reuma past. 
ik slik daar nu ontstekingsremmers/pijnstiller voor omdat we de optie van pijnstillers met injecties om de paar maanden zolang mogelijk uitstellen door dat ik een naaldenfobie heb.
maar we gaan gewoon door en passen ons zelf hier weer op aan. 

en daarmee laat ik de medische zorgen achter mij en richt mij vol op kerstmis, want het is nog 4 weken tot aan de kerst en dat betekend dat we er van tussen gaan voor de vakantie maar ook dat we vanaf vandaag gaan beginnen met de kerstkaarten en de kerstpostzegels.
er is dit jaar wat de postzegels betreft een beetje een thema ingeslopen.
ik vind ze zo leuk dat ik deze afbeeld heb gebruikt voor de postzegels en voor de afsluiting van de blogs heb ik de komende weken ook een postzegellogo met ijsbeertjes. 
ik hoop dat jullie ze ook leuk vinden, de komende 4 weken gaan er nog 5 kaarten uit voor postcrossing die met deze postzegels zijn voorzien. 


en dan gaan we maar gelijk door met de eerst kerstkaart uit de reeks.
dat is deze geworden en die gaat naar United Kingdom, Schotland om precies te zijn.
de kaart zal een reisje gaan maken van 727 km voor die op zijn bestemming is. 
de ontvanger van deze kaart is een schrijver en fotograaf die voorheen in de IT werkte. 
zijn hobby's zijn het lezen van literaire romans en het luisteren naar muziek. en wat betreft het soort kaart was hij niet heel moeilijk.
ik zei het al dat we aan de serie kerstkaarten gaan beginnen en de eerst kaart is deze geworden, de notenkraker. 
persoonlijk vind ik de notenkraker altijd wel leuk, niet alle zijn even mooi maar ze hebben wel iets.
ik heb er twee, eentje met wit en goud, en eentje met goud en rood. 
we gaan het afwachten hoe deze notenkraker wordt ontvangen. 

en zo zijn we alweer aan het einde gekomen van postcrossing voor deze week.
het aftellen naar de kerst is begonnen! 
ik beken ook heel eerlijk dat wij hier ondanks dat het Sinterklaas hier in huis de kerstboom al hebben staan. gewoon leuk en gezellig, en wat de kosten van mijn stroom betreft heb ik even zo iets van dikke doei met spaarzaam zijn, dan maar iets meer betalen, maar een kerstboom met verlichting zal er gewoon staan. het is led verlichting, dus die is al spaarzaam in gebruik. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht en graag tot het volgende blog ... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...