donderdag 17 november 2022

kattenstreken#64

de clan is nu al weer een tijdje met zijn drieën.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
ze hebben allemaal hun eigen karakter, ieder hun eigen ding en het lijkt ze niks te kunnen schelen. je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd. 
ze hebben alle drie een eigen persoonlijkheid en die botsen soms met elkaar.
maar ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!


het is koud!
de temperatuur is omgeslagen en het is in huis een stuk kouder geworden. 
helaas zijn de prijzen voor gas en stroom nog vrij hoog en proberen we te besparen door de kachel wat lager te zetten en met kaarsen licht en warmte te maken.
dat lukt redelijk, maar een deken over je benen zo in de avond is toch wel lekker. 
dat vind ook Raya, maar dan om er onder te kruipen. 
ik heb twee jaar geleden al een deken gebreid en het is een hit in huis. 
Raya kruip er graag onder en Nala ligt er weer graag boven op om te slapen. 
dat onder de dekens kruipen doet Raya boven op mijn bed ook. niet lang maar gewoon even om lekker de knuffelen en dan is het weer goed. 
ik vind het prima, wij mensen proberen ook alles voor warmte en dat doen onze huisdieren ook. 

hoe dan? 
soms liggen onze katten op vreemde plekken, of in vreemde houdingen dat je jezelf afvraagt hoe dan? 
zoals Nala, ik kan mijzelf niet voorstellen dat het nou heel erg lekker ligt. 
ik heb in een hoek van de woonkamer een oud stoeltje staan, mijn opa had er vroeger ook zo een. vanuit deze stoel kan bijvoorbeeld onze hond naar buiten kijken, maar Nala mag er ook graag in zitten of zo al hier, er in liggen slapen. 
maar de houding waarin hij ligt is toch een beetje vreemd. 


lekkende kraan
ik heb al een tijdje last van een lekkende kraan, nou lek ook niet echt, hij druppelt vrij lang na. 
maar voor Frodo een leuk spelletje. er met je poot tegen aan tikken en zo. maar je kan natuurlijk ook de druppels op likken.
op de grond staat een bak met water, daar kunnen ze zo uit drinken maar zo met een kraan is dat toch een stuk leuk.
Raya heeft dit zelfde ook ontdekt, maar die slaat alleen met haar poot tegen de kraan om te zien of er iets van water wil uit druppelen.
het kan gekker, want Nala zou zo onder de douch stappen als je het zou toe laten. 
ik heb het al vaker gezegd: ik heb een stel rare beesten. 

en dit was kattenstreken voor deze maand.
voor 15 December staat de laatste kattenstreken van dit jaar gepland.
ik weet niet of ik de kans krijg foto's te maken van hun met de kerstboom, maar misschien dat er wel weer andere foto's gemaakt kunnen worden. 
namens de clan een high poot en graag tot het volgende blog ... 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...