woensdag 2 november 2022

postcrossing#321

hallo en welkom bij weer een nieuwe postcrossing.
en we zitten weer redelijk vol, dus we gaan gelijk maar beginnen. 

we zitten inmiddels in november en beginnen af te tellen naar de kerst en de jaarwisseling.
ook hier bij het blog zijn we daar mee bezig en dat betekend dat we er van tussen gaan voor de kerstvakantie van 24 december 2022 tot 8 januari 2023. 
maar voor die tijd hebben we nog een paar keer postcrossing om te gaan. 
en daarvoor hebben we al en paar leuke kaarten in de kerst- en wintersfeer. 
de kaarten komen bij postcrardsfromessie.nl vandaan. deze site bestaat 5 jaar dus bij mijn bestelling zat een leuk verjaardag verrassing die later nog van pas kan gaan komen bij postcrossing. 
ook zijn de postzegels die gebruik gaan worden al klaar. en zo als altijd is dat weer gedaan via PostNL. 
dit jaar gaan we voor de ijsbeertjes en die ijsbeertjes kun je ook gaan terug vinden in de logo's voor postcrossing 325 tot 328, en dat is gelijk het laatste blog van 2022 wat postcrossing betreft. 
gelijk met de kerstzegels heb ik nog andere zegels laten maken. de zegel die ik van de huidig reeks had heb ik opzij gelegd om mee te sturen voor de The Bone Cancer Research Trust Stamp Appeal. dus die postzegels waren op. de reek waar we nu mee beginnen is het boertje en boerinnetje op de schaatsen. 
van deze reeks heb ik er 4 nodig tot dat we met de kerstzegels gaan beginnen, dus ook hiervan het ik de zegel die overbleef bij de rest gedaan om op te sturen. 
mensen zullen het misschien raar vinden dat je een onderzoek in Engeland steunt op deze manier, maar bedenk dat als hun er iets op vinden iedereen in de wereld daar straks van gaat mee profiteren. 

oké, gaan we nu door met de kaarten die ik heb ontvangen, want we hadden er nog een paar afgelopen week. 
zoals deze kaart, de kaart komt uit Japan en heeft een reis van 9139 km gemaakt in 20 dagen. 
de afzendster schreef dat het koud begint te worden en vroeg hoe het hier is.
hier in Nederland is het voor de tijd van het jaar nog warm. daar zijn we erg blij om want de prijzen voor stroom en gas zijn erg duur momenteel hier. dus zolang we zonder de kachel het kunnen doen maak ik er graag gebruik van. 
de afbeelding is er een van Lake Shirakaba, ik heb er weinig over kunnen vinden op het internet. maar het is zeker een mooi zicht om van te genieten. 

en ook deze kaart kwam op de deurmat vallen.
deze kaart komt uit Duitsland en heeft een reisje van 12 dagen gemaakt over 438 km.
nou wil ik hier even bij zeggen dat het eigenlijk 11 dagen zijn. ik had de kaart een dag eerder maar door de drukke chaos van mijn dag was ik er niet aan toe gekomen hem te registreren. 
dus dat heb ik een dag later gedaan. 
op de kaart staat een afbeelding van pine trees in the white mountains, en is de thuisbasis van de beroemde 4.848 jaar oude Methusalem-boom en van een andere die maar liefst 5.067 jaar oud is. 
op de afbeelding zie je een van deze oude bomen. 
dit is wat ik nou een geweldige stukje natuur noem. 

gaan we door met de post die ik er deze week heb verstuurd en dat is deze kaart geworden. 
en deze kaart is onderweg naar Duitsland en gaat een reisje maken van 373 km.
de ontvangster van deze kaart is getrouwd en moeder van 2 kinderen. 
ze is verpleegster en werkt leidinggevend verpleegkundige bij een huishoudelijke dienst.
ze houdt van schrijven maar ook van fotograferen, lezen, wandelen en reizen. 
ik heb een alfabet kaart voor haar gekozen en we zijn gekomen bij de letter K. 
deze schattige koala is dus onderweg naar Duitsland.
later deze maand komt er nog een alfabet kaart. ik heb een klein foutje gemaakt in de planning voor december, ik heb voor deze hele maand kerst/winterse kaarten gepland en was totaal vergeten dat de alfabet kaart van de letter L ook nog stond gepland, dus die doen we eind november nog even verwerken. 
we gaan het verder afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart. 

en hiermee komen we aan het einde van deze postcrossing. 
we hebben nog 8 weken op de kalander staan tot aan de kerst. ik heb zin in de kerst, maar we gaan het niet heel uitgebreid houden. 
voor het blog ben ik al bezig geweest om de dingen op orde te maken in kerstsfeer. 
maar dat is allemaal voor later. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht en graag tot het volgende blog ... 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...