woensdag 9 november 2022

postcrossing#322

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
tja ik had vorige week al de collectie aan kerstkaarten en zo met jullie gedeeld, maar ik kwam deze week bij postcards form essie weer een paar hele leuke kaarten tegen dat ik het niet heb kunnen laten om ze te bestellen. 
vooral de reeks met de uit, konijn, muis en de eekhoorn is super leuk. er is van deze reeks ook nog een vos maar die heeft mijn dochter in gepikt om ingelijst op haar slaapkamer te hangen. ze vond hem zo leuk dat ze die graag wilde hebben. 
verder kwam ik ook nog de vos met de lamp en het konijn in de sneeuw tegen, dus heb ik er ook bij gedaan. 
de notenkraker is een kaart die ik kado kreeg bij de bestelling, maar doe zal vast een mooie bestemming vinden erg op de wereld met postcrossing. 
ik kan wel zeggen dat ik voor de maand December en Januari goed in de sfeervolle kaarten zit van kerst en winter als thema. 

gaan we door met post, want er was deze week post.
deze kaart komt uit China en heeft een reisje van 8981 km achter de rug in 31 dagen. 
en dat is ook eigenlijk het enige wat ik er over kan zeggen. er staat verder niet meer op dan happy postcrossing and take care. 
tja, niet iedereen zijn drukke schrijvers, het gebaar van een kaartje sturen is net zo goed. 
toch vraag je jezelf af wat was dit voor een moment? was het een feesdag in China? of gewoon een leuk familie moment? 
we zullen er wel nooit achter komen. 



gaan we door met de post die ik deze week erop uit heb gestuurd en dat is deze kaart geworden. 
de kaart is onderweg naar de USA en zal een reisje gaan maken van 7766 km voor het om zijn bestemming is aan gekomen. 
de ontvanger van deze kaart is dol op horror films, en idee van films om te kijk zijn welkom. helaas is horror een no go voor mij. ik ontwijk deze films, boeken trouwens ook. 
verder is ze dol op Twilight, Game of Thrones en ze is dol op katten. 
er waren wat tips van kaarten om te sturen maar alles is welkom, dus ben ik gegaan voor deze dutch food kaart. 
aankomende zaterdag hebben wij de intocht van Sinterklaas, een Nederlands kinderfeest. een typisch Nederlands lekkernij is kruidnoten, en op deze kaart staat een beschrijving van die kruidnoten en het Sinterklaasfeest. 
we gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart. 


en dit was postcrossing voor deze week dan eigenlijk alweer. 
ik kan er dit keer niet meer van maken dat wat het nu is. 
we hebben nog iets meer dan 6 weken te gaan tot aan de kerst.
de grote vraag hier in Nederland is of mensen hun kerstboom zetten met lichtjes aan.
de prijzen zijn nog erg hoog maar ik kan je zeggen dat vele desondanks gewoon hun boom met lichtjes gaan zetten. 
de meeste lampjes zijn led verlichting en die zijn vaak dan al goedkoper in hun stroom gebruik.  ik zelf ga ook gewoon een boom zetten, de boom geeft voldoende licht dus dan hoef ik verder geen lamp meer aan te doen.
verder ben ik al de voorbereiding aan het doen voor de kerstvakantie van dit weblog.
en dit is de post die op sociaal media gebruikt gaat worden voor de aankondiging van de vakantie.
je zal deze nog wel vaker voorbij zien komen maar je kan het dus alvast noteren, de vakantie is van 24 December 2022 tot 8 januari 2023.
dan zijn we er nu echt door heen, dus ik wil jullie weer bedanken voor de aandacht en graag tot het volgende blog ... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...