woensdag 18 mei 2022

postcrossing#299

hallo en wekom bij een nieuwe postcrossing.
ik zei het vorige week al dat ik deze week nog wat dingen had om met jullie te delen.
onder andere deze van de nieuwe postzegels. 
en deze keer is het een wereldbol, zo een globe gemaakt uit bekende gebouwen uit verschillende landen. zoals het reuzenras uit London, Engeland, de eiffeltoren uit parijs of de ruïnes van het Parthenon in Griekenland. 
om maar even een paar voorbeelden te geven wat je er op kan herkennen. 
perssonlijk vind ik de kleuren niet zo mooi over komen, de afbeelding zelf was iets feller in de kleuren. maar het is opzich nog te doen zo als de postzegel er nu uit ziet. 
deze nieuwe reeks aan postzegels is ook gelijk vanaf deze week al in gebruik. 

en ik had ook nog een paar kaarten bestelt bij postcards from Essie.
niet omdat ik zonder zat maar ik vond deze gewoon leuk, dus heb ik ze besteld. 
het was een set van 5 kaarten uit de 'from Holland with love' reeks, de kaart met buttons was een cadeautje van Essie maar komt zeker ook van pas om met postcrossing te versturen.
verder heb ik ook nog stickers gekocht om de kaarten wat op te fleuren, deze staan niet op de foto.
maar ze passen zeker in het thema van Holland with love. 

en dan zei ik jullie vorige week al dat ik naar de Efteling was geweest.
ook daar heb ik een paar leuke kaartjes gevonden om de komende weken te versturen met postcrossing. 
de kaarten hebben verschillende afbeelding vanuit het park.
achtbanen als Vogelrok en de Vliegende Hollander, maar ook vanuit Carneval Festival en Droomvlucht. 
ik heb er 4 meegenomen en de komende 4 weken stuur ik er elke week een van deze kaart erop uit. 
In Nederland is het een heel bekend park en misschien dat in andere landen dit park ook wel kennen. 
ik zelf noem de Efteling vaak de Nederlandse versie van Disneyland. 
ben je in Nederland, ga dan vooral een dagje naar dit pretpark toe of misschien kun je een paar dagjes boeken in een van de verschillende mogelijkheden bij de Efteling om te logeren. 

gaan we door met de post van deze week, die was er niet dus daar zijn we snel door heel.
wel was er een kaartje op zijn bestemming aan gekomen.
in postcrossing 297 ging er een kaartje naar de USA en deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 5921 km in 13 dagen. 

en ik zei het al, deze week gaat de eerste kaart van de Efteling erop uit.
ik heb gewoon willekeurig één van de vier gepakt. 
op deze kaart staan afbeeldingen vanuit de Carnaval Festival. 
en deze kaart gaat naar Duitsland en zal een reisje van 396 km gaan maken voor het op zijn bestemming is. 
de ontvanger woont een een klein dorpje in Duitsland en 
de ontvanger van deze kaart ziet postcrossing is een kans om te leren over verschillende mensen, over andere landen en hun tradities, en om vooroordelen te doorbreken.
en dat is zeker een hele mooie gedachten die ik graag met hem deel. 
reizen is niet voor iedereen iets wat je even kan gaan doen en dan is postcrossing een mooie kans om vanuit huis over de wereld te reizen en ook weer van over de hele wereld dingen terug te ontvangen. 
ik vind het geweldig om mee te doen aan postcrossing. 

en zo komen we aan het einde van deze postcrossing. 
ik heb verder niks om met jullie nog te delen.
ik ga nu snel de kaart op de brievenbus brengen voor dat hier de regen en onweer losbarst, de lucht ziet hier erg grijs en de wind neemt behoorlijk toe. 
dan dank ik jullie weer voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog ... 

 




 .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...