donderdag 19 mei 2022

kattenstreken #59

nu er nog 3 zijn is er nog genoeg om met jullie te delen.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd en de dingen die ze deden bleven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig heb ik dit gedeeld met jullie en dat blijven we doen, alleen nu van de 3 overgebleven katten.
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes! 


katten-stein 
oké, als Harry Potter fan begrijp je de logica van de titel waarschijnlijk wel maar het was hier in huis ook en net Zweinstein.
een paar weken terug hadden wij sushi gehaald en sushi eet je met stokjes, vork kan ook maar wij gebruiken van die stokjes. 
ik heb een paar leuke setjes die af te wassen zijn en te herbruiken. 
maar zo een stokje is toch ook leuk om als toverstok te gebruiken in een dolle bui.
Nala zag dat ook wel zitten en mijn dochter en hij kregen een grappig moment van duelleren om het stokje. 
Nala kan in dit soort dingen heel fanatiek zijn en ging er dan ook vol in om het stokje te pakken. 
Frodo en Raya zatten het beiden op een afstandje te bekijken. Raya vond het niks en liep er voor weg. Frodo keek er wel naar maar was er niet van onder de indruk. 
ik had mijn eigen telefoon niet bij de hand om te film dus heb ik alleen deze foto's kunnen maken.  

Raya
Raya is hier in huis een beestje die haar aanwezigheid zeker duidelijk heeft gemaakt, en daar bij ook haar voorkeur: mij! 
en ik heb geen enkel idee waarom ik zo een voorkeur heb bij haar, maar ik wordt er af en toe een beetje gek van. 
begrijp mij niet verkeerd, ze is lief en ik zou haar voor geen goud willen missen maar soms .... 
zit je te eten dan zit ze naast je. dan gaat haar pootje op je schoot en kijkt ze je aan met een blik van 'hallo, vergeten we niks'. dat doet ze ook als ze gewoon een aai wil, met dat pootje op schoot en kopjes geven tegen je arm. 
de foto is in mij keuken en achter mij is een kast, in die kast zit o.a een trommel met kattensnoepjes en hier zat ze van mij naar de kast en terug te kijken. haar manier om snoepjes te vragen, werkt alleen niet bij mij. je kan aan haar kopje al zien dat ze niet blij is met het feit dat ik niks geef. 
en dat op bed, ja mijn katten mogen gewoon op bed bij mij. laat ik dat anders zeggen: ze mogen het maar Raya heeft Frodo en Nala inmiddels zover dat ze voor een knuffel nog komen maar zeker niet meer bij mij blijven liggen. die plek heeft zij op geëist en ze deelt niet. 
dat zelfde probeerd ze nu ook op de bank, maar dat laat ik niet toe en geef haar een tik als ze probeerd Frodo en Nala weg te jagen. 
zo als ik al zei: ze is lief maar soms iets te veel aanwezig.

Frodo
en dan een andere die een prijs verdient voor schattigheid: Frodo! 
zo een moment waarop hij gewoon lekker op de poef ligt en verder niks doet dan liggen.
maar het ziet er zo schattig uit. 
jammer dat dit soort moment maar kort zijn omdat dan Nala of Raya gaan vervelen door ook op de poef te springen waardoor Frodo er weer vandoor gaat. 
dat is hier de laatste tijd toch wel dat ze weining van elkaar kunnen hebben. 
als er eentje bij je komt om te knuffelen dan komt de rest ook gelijk erbij en gaan lopen vervelen naar degene die op dat moment op je schoot zit.
een mep geven lijkt ze niet te boeien, ze blijven het doen. 

jaartje erbij ... 
Frodo begint echt wel het oude kat idee te krijgen, de grijze haren beginnen aardig goed door te komen. zaterdag 21 mei wordt meneer 8 jaar. 
Raya mocht er op 5 mei een jaartje bij optellen, madam is 4 jaar geworden. 
en met deze verjaardagskatten zijn we aan het einde van deze kattenstreken gekomen van deze maand.
high poot van de clan en graag tot het volgende blog ... 




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...