woensdag 4 mei 2022

postcrossing#297

hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
we hebben een rustige week achter de rug, Koningsdag ligt weer achter ons en vandaag is het hier in Nederland de Dodenherdenking. 
een moment waarbij we stil staan op de gebeurdenissen van de Tweede Wereld oorlog 1940-1945.
sinds 1981 is de herdenking ook gericht tegen racisme en onverdraagzaamheid. en er worden ook slachtoffers van andere oorlogen herdacht. 
voorafgaande aan de stilte word the last post gespeelt, gevolgt door 2 minuten stilte.
het is zeker een moment waar ik veel respect voor heb en mij respect voor toon door die 2 minuten stilte in acht te nemen.
morgen is het 5 mei en dan vieren we onze vrijheid. bevrijdingsdag is in Nederland een nationale feestdag, waarbij we de bevrijding van de Duitse bezetting in Nederland 1945 wordt gevierd. Nederland staat op 5 mei ook stil bij de grote waarde van vrijheid, democratie en mensenrechten.

we gaan door met postcrossing van deze week. 
het was rustig, geen post van postcrossing. 
er zijn momenteel 2 kaarten onderweg, uit postcrossing 295 een kaart naar Hong Kong, deze is nu 16 dagen onderweg.
en dan vorige week, postcrossing 296, een kaart naar Rusland, deze is nu 9 dagen onderweg. 
we wachten nog even geduldig tot deze hun bestemming hebben bereikt. 

intussen hebben we er nog eentje op pad gestuurd, oftewel dit is de kaart die deze week naar de brievenbus is gebracht. 
dit kaartje gaat naar de USA en gaat een reisje maken van 5921 km voor het zijn bestemming heeft bereikt. 
de ontvanger van deze kaart had geen voorkeur, elke kaar was welkom. hij (hint) houdt van lezen, in de tuin werken, fotograferen en vogels spotten.
een kaart met vogels had ik niet echt maar deze komt het beste in de buurt en heeft toch een beetje het tuin en volgel idee wat aansluit op de interesse van de ontvanger. 
we gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn en hoe lang de reis van deze kaart gaat duren. 

tja, ik kan er niet veel meer van maken dan wat het is. geen post ontvangen om te vermelden en verder heb ik weining om te melden. 
deze week moet ik moet ik echt postzegels bestellen, ik zou het vorige week gedaan hebben maar ik ben druk geweest met andere dingen en het totaal vergeten. 
ik kan jullie intussen wel laten weten dat de vakantie voor 2022 al op de planning staat.
deze zal zijn van 1 tm 14 augustus 2022, verder is het gebruik van twee kaarten voor en na de vakantie inmiddels vaste routine, de meeste weten het wel. 
dan is het nu echt op en rest mij alleen nog om jullie te bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog .... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...