woensdag 30 juni 2021

postcrossing#257

hoi hoi en welkom bij een nieuwe 📬 postcrossing! 
afgelopen weekend was is voor het eerst in lange tijd weer eens een weekend weg naar een vriendin.
door corona heeft het leven stil gestaan en konden we niet weg, maar dit afgelopen weekend was zeker heel gezellig om elkaar naar lange tijd weer te zien.
laat ik het zo zeggen dat mijn bed tijd normaal iets vroeger is als 02.30, midden in de nacht.
maar we zijn weer thuis en daar lagen een paar kaarten voor mijn klaar die inmiddels hun bestemming hadden bereikt. 
laten we dus maar gelijk beginnen met de post. 

deze kaart komt uit Ierland en heeft een reisafstand van 913 km in 13 dagen.
laten we daar wel even bij vermelden dat deze kaart, en de andere hier al lagen en er dus dagen bij zitten terwijl ze hier al waren maar nog niet geregistreerd. 
de afzendster werkt bij het postkantoor, de verbinding met post zit er dus wel in. 
verder houdt ze van lezen, reizen, fotograferen en borduren.
de kaart heeft een afbeelding van een Aer Lingus van Ireland's National Aitline.
ik beken eerlijk dat ik nog nooit heb gevlogen, last van hoogtevrees maar vrees dat ik ooit toch een keer de stap moet nemen om plaatsen te kunnen bezoeken van ons wenslijstje.


en deze mooie kaart komt uit Finland.
de kaart heeft een reistijd van 14 dagen over 1529 km, en hier geld het zelfde als de vorige kaart: was er al maar was nog niet geregistreerd.
de kaart heeft een afbeelding van een meer wat ze Alienjärvi noemen, gelegen aan de westkant van de Nokia-agglomeratie.
de afzendster heeft hier een zomerhuisje.
het ziet er prachtig uit, en zeker ook een mooie locatie om in de zomer met je gezin door te brengen.
lijkt mij heerlijk wakker worden, met je kop koffie in de hand en uitzicht op dit meer. 


tenslotte had ik deze kaart op de stapel post liggen. 
de kaart komt uit Cyprus en heeft een reisafstand van 2926 km in 13 dagen, en hier geld ook dat de kaart er al lag maar nog niet geregistreerd was.
op de kaart staat een afbeelding van de 'Tombs of the Kings'  is een grote necropolis die ongeveer twee kilometer ten noorden van de haven van Paphos op Cyprus ligt . 
in 1980 werd het samen met Paphos en Kouklia aangewezen als UNESCO-werelderfgoed.
men denkt dat het de begraafplaatsen waren van Paphitische aristocraten en hoge functionarissen, zeker geen koningen, al doet de naam je dat wel denken.
ik vindt dit zeker erg leuk, ik hou wel van dit soort archeologische wetenschap.

en dan hebben we naast de ontvangen post ook zelf nog post verstuurd.
dat is deze kaart geworden en die kaart gaat naar Wit-Rusland (Belarus) en zal een afstand van 1587 km gaan reizen.
de kaart is een eigen ontwerp die te vinden is in mijn eigen webshop.
op haar wenslijstje stond landschap en dieren, het liefste iets met herten maar kaarten met herten heb ik niet dus hoop ik dat ze deze ook kan waarderen.
landschap en een paard, hopelijk vindt ze paarden ook leuk. 
de ontvangster van deze kaart werkt als arts op de afdeling intensieve zorgen. 
verder is ze geïnteresseerd in kunst, psychologie, breien, geniet van reizen en koken. 
we gaan het dus verder weer afwachten wanneer de kaart er is en wat ze er van gaat vinden. 


en hiermee zijn we dan ook aan het einde van deze postcrossing gekomen.
ik heb verder eigenlijk niks meer om te delen. 
postcrossing is deze week even het enige blog wat online komt! 
volgende week is er weer iets meer, natuurlijk postcrossing maar ook een nieuw blog van "ik lees ..." 
wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht deze keer en graag tot het volgende blog .... 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...