donderdag 17 juni 2021

kattenstreken#49

met vier katten in huis was het niet saai ... maar helaas hebben we van Rambo afscheid moeten nemen.
maar nu er nog 3 zijn is er nog genoeg om met jullie te delen.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd en de dingen die ze deden bleven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig heb ik dit gedeeld met jullie en dat blijven we doen, alleen nu van de 3 overgebleven katten.
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

wij willen eruit! 
tja ... euh ... soms moet je ze gewoon even alle 3 opsluiten in de woonkamer.
dit was zo een moment.
ik had die dag een man over de vloer die het onderhoud van de cv kachel doet. 
de cv installatie staat op de zolder en deze harige monsters schamen zich er totaal niet voor om de zolder op te gaan en overal tussen te gaan kruipen. dat risico nemen we niet.
dus hebben we ze maar even in de woonkamer opgesloten, dan kunnen ze de zolder niet op en de man kon rustig zijn werk doen.
hoewel ze redelijk geduldig lijken te wachten tot ze weer los mogen, was het bij elke keer dat de deur open ging ze probeerde weg te komen.
Frodo en Raya zijn geen beste vriendjes maar hier waren ze toch wel een samen een ontsnappingspoging aan het plannen. 
dat is mislukt en ze hebben langer opgesloten gezeten dan verwacht. er bleek een lek te zitten in een van de gasleidingen, en dat hebben ze gelijk verholpen, vandaar dat het wat langer voor ze heeft geduurd.
Nala leek het niet zo erg te vinden, die was gewoon lekker op de bank gaan liggen. 

balletje
dat gekke ding is ooit gemaakt door mijn dochter.
en Raya is er dol op. ze sleep het overal mee naar toe en dan hebben we wel eens dat we dat rare ding nergens kunnen vinden.
tot madam er weer eens mee komt aan lopen.
een leuk spelletje vind zij als ze op de leuning van de stoel gaat zitten en als je het balletje naar haar toe gooit en zijn het vangt.
ze laat het daarna ook gelijk weer op de grond vallen en kijkt je dan aan met zo een blik van 'nog een keer'. 
dit kan ze echt heel lang volhouden en als de bal op de grond valt gewoon blijven zitten en van de bal naar jouw kijken of ze zeggen wil 'pak eens op'. 
als Nala dan mee wil doen in het spelletje van balletje gooien is het klaar. 
amen spelen is er niet bij voor haar. en ze kan het ook niet waarderen als Nala of Frodo met het balletje spelen. 
op dat punt kan ze niet delen, zoals ze het ook niet kan hebben als Nala of Frodo bij mij zit.
ze heeft echt wel een claim op mij. waar het vandaan komt is mij een raadsel. 

afwas?
tja ... mijn dochter maakte deze foto van Frodo.
Frodo heeft van die momenten waar je niet bij na moeten denken en gewoon moet laten gaan.
dit was overduidelijk zo een moment. 
de teil achter hem gebruik ik voor de afwas, meestal ligt hij omgedraaid omdat hij daar ook al eens in is gaan liggen. 
ik moet wel eerlijk bekennen dat het er grappig uit ziet. de blik ook ... 
het blijft een raar beest, maar hij is wel een hele lieve knuffelbeer. 


en zo zijn weer weer bijna aan het einde van dit weblog.
ik werk momenteel nog aan een idee om van foto's van mijn harige monsters kaarten te laten maken voor in de webshop. (zie link shop rechts van dit blog) 
voor nu heb ik spullen van het logo met de hartslag en de kattenpoot in de shop staan maar ik denk er over om van foto's ook kaarten te gaan laten maken.
dierenkaarten vind iedereen wel leuk. ik ben nog even bezig om dit uit te werken en misschien dat ik onze Rambo ook nog laat afdrukken op een kaart. 
hij is er dan wel niet meer maar hij was ooit ook deel van deze clan. 
ik moet het allemaal nog even bekijken.

namens de monsters hier, een high poot en graag tot het volgende blog ... 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...