woensdag 23 juni 2021

postcrossing#256

hallo en welkom bij een nieuwe 📬 postcrossing!
deze week was het weer een week waar in we weer wat leuke post hebben gekregen.
we gaan dus geen lang verhaal houden deze week maar gelijk van start met de post.

afgelopen week kreeg ik dit binnen.
in een envelop, deze 2 kaarten en nog een lief klein kaartje.
misschien niet de bedoeling van postcrossing, maar zeker met goede bedoelingen verstuurd. 
deze post komt uit Brazilië en heeft een afstand van 8273 km gereisd in 124 km.
een behoorlijk lange reistijd, maar ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat nog niet elke land hun coronacrisis voorbij is. 
ik vind dit zeker erg lief en ben ook blij dat het zijn weg naar mijn brievenbus heeft gevonden. 
echt iets geschreven was er niet, alleen dat de afzender veel thuis heeft gezeten.
ik denk dat we dat allemaal wel kunnen begrijpen. wie heeft er het afgelopen jaar nou niet te maken gehad met een lockdown? 

dat was niet de enige post die ik kreeg deze week.
dit kaart lag afgelopen zaterdag op de deurmaat toen ik thuis kwam.
het kaart komt uit Duitsland en heeft een reisafstand van 169 km gedaan in 4 dagen.
de afbeelding komt vanuit iets van een app wat "die grobe wörterfabrik" heet. voor zover ik Duits begrijp heb ik eruit kunnen halen dat dit een app met leesverhaaltje voor kinderen. 
dat verklaard ook gelijk de soep met woorden of letters, dat heb ik er niet precies kunnen uit halen. 
dat maakt verder ook niet uit, ik vind het een erg leuk kaartje.
de afzendster werk als een accountant en houdt van lezen en reizen.
wel had ze geschreven in het Nederlands, erg leuk. 



en er was nog meer post.
dit kaartje komt uit de USA en heeft een reis van 6 dagen gemaakt over 5795 km.
het kaartje komt uit New York, de afbeelding spreken voor zich, vrijheidsbeeld, Broadway en Empire state building en Midtown zijn op deze kaart te zien.
veel staat er verder niet op de kaart geschreven, maar de datum is wel een groot vraagteken voor mij: juni 30, 2021(?). 
het was toch echt 21 juni 2021 toen ik hem heb ontvangen, dus je begrijpt mijn vraagteken denk ik wel bij de datum op de kaart. 

dan hadden we ook nog kaarten die onderweg waren die aangekomen zijn op hun bestemming.
uit postcrossing 255, vorige week een kaart nar Duitsland, die heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 639 km in 3 dagen.
en in postcrossing 250 ging er een kaartje naar Rusland, ook deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 40 dagen over 2040 km. 
en daarmee zijn alle kaart die onderweg waren op hun plek gekomen. 
gaan we er gelijk maar weer eentje op pad sturen. 

en dit kaartje gaat naar de USA en zal een afstand van 6838 km gaan afreizen om zijn bestemming te bereiken. 
de ontvangster van deze kaart woont eigenlijk in New Mexico, maar door de leeftijd van haar ouders verblijft ze daar nu samen met haar hond om voor haar ouders te zorgen. haar man is thuis gebleven om voor de 5 alpaca's en 1 lama te zorgen die ze hebben. 
ik kan dat zeker waarderen als iemand al die moeiten neemt om voor zijn of haar ouders te zorgen. 
op de kaart is een afbeelding te zien van het Noord Hollandse bloembollenlandschap.
buiten de bloemen om lijkt dit veel op het landschap zo als we het hier hebben in de omgeving waar ik woon. de bloembolvelden zijn hier alleen gewoon akkers van de boeren.
we gaan het dus afwachten wanneer de kaart er is en wat ze er van gaat vinden. 

en zo komen we bijna aan het einde van deze postcrossing. 
morgen vertrek ik voor een lang weekend weg naar een vriendin van mij.
we mogen weer nu de versoepelingen meer zijn en het reizen met de trein ook weer iets beter gaat. wel moet je tijdens je reis nog een mondkapje op, maar het goede nieuws is dat we vanaf zaterdag 26 juni niet overal die dingen op hoeven te hebben. 
helemaal top, er is genoeg te doen daar en winkelen is nu een stuk aangenamer als we die maskers niet meer op hoeven.
wel blijft het oppassen, ik neem geen onnodige risico's, maar een terrasje pakken bij mooi weer en een koud biertje trek mij wel aan. 
ik ben begin volgende week weer thuis, dus postcrossing gaat volgende week gewoon volgens de planning. 
dan wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot volgende week ... 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...