woensdag 16 juni 2021

postcrossing#255

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing. 
en afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste vaccinatie tegen het coronavirus gehad.
de locatie is goed ingericht, en de mensen van de GGD zijn erg behulpzaam.
nou heb ik een naalden-fobie en als je dan ook nog een tijdje moet wachten is dat voor je zenuwen geen goed iets. 
maar gelukkig was het zo voorbij. het helpt echt als 3 mensen tegelijk tegen je beginnen te praten en in de verwarring wie moet je nou antwoordt geven word de prik gezet. 
maar goed, we hebben hem binnen, nog een tweede over een paar weken. dan zal het wel weer het zelfde gaan, maar het werkte wel.

dan heb ik nog een paar leuke kaarten die ik had besteld, met bijpassende postzegels.
de zegels kan ik niet gebruiken voor postcrossing omdat ze voor post binnen Nederland bedoelt zijn.
maar de kaarten kan ik wel gebruiken en dat ga ik ook zeker doen.
de afbeeldingen op de kaarten zijn van 3 verschillende soorten spechten.
de groene specht, de zwart specht en de bonte specht.
de tekeningen zijn gemaakt door Michelle Dujardin.
ik persoonlijk vind ze erg mooi. 


dan had ik afgelopen week de melding dat de kaart uit postcrossing 252, eentje naar de USA, zijn bestemming heeft bereikt na een reis van 8804 km in 20 dagen. 
en ook de kaart van vorige week, postcrossing 254, heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 72 km in 8 dagen. 
hoewel dit redelijk dichtbij huis was heeft de kaart er toch nog lang overgedaan. waarom? dat is mij ook een raadsel. 
verder is het rustig geweest met de post, ik heb niks ontvangen.
maar je weet het nooit met postcrossing. 

gaan we door met het kaartje wat ik er op uit heb gestuurd
en dat is deze, die gaat naar Duitsland en zal een afstand van 639 km gaan afreizen voor het op zijn bestemming is. 
een voorkeur was er niet echt, dus heb ik deze kaart gekozen met de stapel boeken.
ik hou van lezen en heb erg veel boeken hier in huis.
mijn dochter zegt heel vaak dat ik bijna een eigen bibliotheek kan beginnen.
de vraag of hij (hint) de kaart leuk gaat vinden is al beantwoord via zijn profiel op postcrossing.
hij vind elke kaart leuk omdat je er tijd en geld in heb gestoken om hem de kaart te schrijven.
dat uitgangspunt vind ik heel mooi, en nog waar ook. we steken tijd en geld in postcrossing om iemand blij te maken met een kaartje.

en zo komen we al weer bijna aan het einde van deze postcrossing.
meer is er niet. 
volgende week ga ik een paar dagen er van tussen, een lang weekend naar mijn beste vriendin.
we hebben elkaar al lang niet meer gezien en bellen is leuk, maar nu we weer bij elkaar op bezoek kunnen is dat toch een stuk leuk. 
ze woont in Den Bosch en al hebben we nog te maken met maatregels, we gaan ongetwijfeld de stad wel even in. dus misschien dat ik een paar leuke kaarten daar kan vinden voor postcrossing? 
dan rest mij alleen nog om jullie te bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog .... 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...