dinsdag 6 juli 2021

ik lees ... Midnight Sun - Stephenie Meyer

ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel.
mijn smaak in boeken is erg breed, litaratuur, romans, crime, fantasie, science fiction, eigenlijk alles wat mijn wel aanspreek wat je op de achterkant leest. 
boeken van een bepaalde schrijfer of schrijfster, boeken die verfilmd zijn of gewoon zo een simpel supermarkt romannetje. 
boeken die ik gloednieuw koop of ergens op een boekenmarkt of gewone op de rommelmarkt ben tegen gekomen.
een boekwinkel is voor mij als een snoepwinkel voor kinderen.
een boek is van papier en hou je in je handen vast, geen apparaat met van die digitale boeken.
dat is niks voor mij.
o ja ... ik lees Nederlandse boeken maar ze zullen vast ook in andere talen verkrijgbaar zijn.

dit is zo een boek wat ik heb gelezen .... 


Midnight Sun (Twilight)
Stephenie Meyer

samenvatting
Twilight is terug!
toen Edward Cullen en Bella Swan elkaar ontmoetten in Twilight werd er een iconisch liefdesverhaal geboren. maar tot nu toe hebben fans alleen Bella's kant van het verhaal gelezen.
eindelijk kunnen lezers nu ook Edwards versie van het verhaal lezen. dit onvergetelijke verhaal, verteld vanuit Edwards perspectief, krijgt een nieuwe en donkere wending. 
de ontmoeting met Bella is de meest zenuwslopende en intrigerende gebeurtenis die hij in zijn jaren als vampier heeft meegemaakt. hoe meer fascinerende details we leren over Edwards verleden en de complexiteit van zijn gedachten, hoe meer we begrijpen waarom dit de meest bepalende strijd van zijn leven is. 
hoe kan hij zijn hart volgen als dit betekent dat hij Bella in gevaar kan brengen?

taal: Nederland

bindwijze: hardcover

verschijningsdatum: Augustus 2020  

aantal pagina's: 672 pagina's

categorieën: geen, wel voor 13 jaar en ouder 

serie: Twilight saga: 

dl.1 Twilight: als Bella Swan naar het regenachtige Forks verhuist en de mysterieuze en aantrekkelijke Edward Cullen ontmoet, neemt haar leven een spannende wending.

dl.2 Nieuwe maan: voor Bella Swan is slechts één ding belangrijker dan het leven zelf: Edward Cullen. maar verliefd zijn op een vampier is nog veel gevaarlijker dan ze ooit had kunnen denken. maar hun gewaagde relatie alles wat hen lief is word bedreigt door gevolgen die niemand ha voorzien.

dl.3 Eclips: Seattle wordt geplaagd door een serie mysterieuze moorden. vampier Victoria zint nog steeds op wraak. ze lijkt niet te stoppen. Bella is in groot gevaar. Daarnaast kampt Bella met een levensgroot dilemma: ze moet kiezen tussen haar liefde voor Edward en haar vriendschap met Jacob.

dl.4 Morgenrood: Bella Swan heeft een roerig jaar vol verleidingen, verlies en strijd achter de rug en staat nu voor het ultieme keerpunt. Bella is de schakel geworden in het eeuwigdurende conflict tussen de weerwolven en de vampiers. Haar keuze bepaalt het lot van beide stammen.


ook verschenen in deze serie: het korte tweede leven van Bree Tanner.

het korte tweede leven van Bree Tanner is het verhaal van een van de nieuwelingen uit het leger van Victoria uit Eclips, Bree Tanner. 

een beschrijving van de ontwikkelingen binnen het nieuwelingenleger en hun achtervolging van Bella Swan en de Cullens, tot hun onvermijdelijke ontmoeting en de onvergetelijke afloop.


in Midnight Sun neemt Stephenie Meyer ons mee terug naar een wereld die miljoenen lezers heeft geboeid, en nog altijd boeit, en brengt ons een nieuwe epische roman over de verwoestende gevolgen van onsterfelijke liefde.

en hoewel dit een verhaal is wat we al kennen en dus ook al weten hoe het gaat aflopen, wilde ik het toch hebben en lezen. 

het is  leuk om nu Edwards kant te lezen en je komt er eigenlijk achter dat hij een veel duistere en complexere belevingswereld heeft dan door de ogen van bella wordt doorgeschemerd in de voorgaande boeken. 

het trekt je weer helemaal mee het verhaal in.

de gebeurtenissen die zich in ‘Twilight‘ afspeelde, die je niet mee kreeg omdat je leesde vanuit Bella, worden hierin verdiept en uitgelicht. 

je krijgt door middel van dit boek meer achtergrond informatie en dat vond ik heel prettig.

we duiken in het hoofd van Edward, zijn gedachtens, gevoelen en de vele discussie’s met zijn familie over Bella.

ik persoonlijk vond de stukken tussen Edward en Rose aangenaam om te lezen.

op deze manier krijg je toch een ander beeld van haar nu je de achtergrond en haar redenen meer kent.


het is zeker een boek wat net als de andere delen die moeilijk weg te leggen zijn als je het eenmaal aan het lezen bent.

hoewel vele mischien hopen dat de andere delen ook komen van uit het oogpunt van Edward kan ik jullie die hoop al ontnemen.

Stephenie Meyer heeft al laten weten niets meer vanuit Edwards te gaan schrijven. Eén boek is wat haar betreft genoeg om een licht te schijnen op zijn manier van denken.

en ik denk dat ze daar wel gelijk in heeft, dit vult genoeg aan op wat we al kenden. 


waar te koop

je kunt deze boeken vinden bij Bol.com.

Twilght - Midnight sun is verkrijgbaar voor 22.99 (+verzendkosten) en de andere delen zijn te koop voor ongeveer 15.00(+verzendkosten) 

'het korte tweede leven van Bree Tanner' kun je ook vinden bij Bol.com, daar betaal je 12.99 voor (+verzendkosten) 

bij bookspot.nl vind je ze ook, daar zitten ze in de zelfde prijsklasse. 


volgende maand is er geen blog van 'ik lees ...' i.v.m de vakantie van 9 tot 20 augustus 2021!

op 7 september is er weer een nieuwe 'ik lees ....'.


tot het volgende blog ....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...