woensdag 21 juli 2021

postcrossing#260

hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. 
in Nederland zijn we allemaal nog een beetje overdonder met de aanslag op misdaadjournalist Peter r. de vries op 6 Juli. 
de schok was nog groter toen het bericht kwam dat hij op 15 Juli is overleden. hij was een vechter tegen de misdaad en gerechtigheid. hij zal zeker een groot gemis worden.
en op die zelfde dag hadden we ook nog te maken met overstromingen in Limburg (Nederland) maar ook in België en Duitsland hebben ze hier mee te maken.
de hevige regenval kostte tientallen mensen het leven en raakten meerdere mensen vermist. 
er zijn onder meer huizen ingestort, en zowel in Nederland als in België en Duitsland werd het leger ingezet om te helpen bij evacuaties.
we kunnen dus wel vaststellen dat we een schokkende week achter de rug hebben.
in wat voor wereld leven wij tegenwoordig? diepzinnig om er over op door te gaan. 
dus laten we de mensen in deze gebieden, als je er post naar toe mag sturen een sprankje hoop geven en onze medeleven tonen.

en ondanks alle nare berichten ging het leven ook gewoon door.
zo kwam de kaart die in postcrossing 257 naar Wit-Rusland ging afgelopen week op zijn bestemming aan na een reis van 15 dagen. 
verder heb ik deze week geen post ontvangen, dus gaan we door naar het kaartje wat ik deze week heb verstuurd. 

en dat is dit kaartje.
deze gaat naar de USA en zal een reisje gaan maken van 6610 km voor het op zijn bestemming is.
de ontvangster van dit kaart vroeg om iets vintage, dit kaartje is een ontwerp van mijzelf. ik beken wel eerlijk dat de kaart meer oud geel eruit ziet als zwart/wit. maar de scan brengt het niet zo goed over. 
ze houd ook van muziek, klassiek, jazz en rock en folk uit de jaren 60/70 en lezen. 
ze vroeg iets over jezelf te schrijven zo als wat je graag leest, dat was voor mij erg breed. maar ik lees geen horror en thrillers boeken. dat is ook zo met films, horror en thrillers ben ik geen fan van. 
nou geef ik wel eerlijk toe dat er soms boeken en films zijn die ze die stempel hebben gegeven, maar ik lees of kijk het wel omdat ik ze echt niet onder die categorie vind passen.
we gaan het dus afwachten hoe lang de kaart gaat reizen en wat de reactie is op de kaart. 

en dit was postcrossing voor deze week.
moet ik nog wel even iets kwijt dat ik vorige week helemaal niet maar aan de 16de verjaardag van postcrossing heb gedacht. ik heb er totaal niet aan gedacht. 
dus even een weekje later, maar net zo goed bedoelt: gefeliciteerd postcrossing! 
en dan zijn we nu toch echt aan het einde van dit blog gekomen. 
iedereen weer bedank voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog .... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...