vrijdag 23 juli 2021

StarStable Prietpraat #41


StarStable is een online paardenspel voor spelers uit de hele wereld die samen allerlei leuke avonturen beleven. elke speler rijdt en verzorgt een eigen paard of meerder, voltooit opdrachten, neemt deel aan competities en maakt deel uit van een episch verhaal.

Maya krijgt haar eigen paard!
Maya staat op Jorvik bekend vanwege haar enorme inzet voor stal Moorland, maar om haar familiegeschiedenis hangt een waas van geheimzinnigheid. 
ontmoet Maya bij de boerderij van haar ouders, ontdek haar familiegeschiedenis en kom meer te weten over dit geheimzinnige stuk land. 
daar kom je ook een nieuwsgierige viervoeter tegen. help Maya en dat geheimzinnige paard goede vrienden worden?

als je klaar bent met de missie, kun je gaan werken aan je reputatie bij de boerderij van de onfortuinlijke Dews.
dit betekend dat je dagelijkse opdrachten hebt zo als schapen zoeken en terug thuis brengen of doe een race met Ellie en Maya over de vergeten velden. 
ik persoonlijk vond deze niet echt makkelijk. er zitten een paar lastige obstakels in deze race. 

als je de opdracht aan reputatie heb volbracht ontmoet je de ouders van Maya.
ik ga daar niet te veel over zeggen want ik weet niet hoever jullie zijn met deze opdracht.
de opdrachten blijven wel staan en je kan ze blijven spelen voor Jorvik shilling, behalve dan de picknick en de buitenrit met Maya, die leveren je niks op aan shillings.

om deze opdrachten te kunnen spelen moet je Star Rider zijn, de missie hebben afgerond waarin je de brug naar herberg 't Wolfshuus hebt gebouwd en je moet Hugh van de dierenopvang hebben ontmoet.

kijken eens wie er ook terug zijn
Tellina en Kampos! 
deze zeepaarden zijn precies op tijd voor de zomer aangekomen. De betoverend blauwe Kampos en de glanzende Tellina vallen bij iedereen in de smaak, en hun vrienden de pandoroggen mag je ook niet missen! 
★ Kampos is een rustig paard en de ideale partner voor onzekere ruiters. hij is echter ook zeer vastberaden. een koppiger paard dan de Kampos bestaat simpelweg niet.
★ Tellina glanst als parelmoer en is dol op alles wat glimt. hij heeft uitstekende ogen, handig als je op zoek bent naar schatten. alleen raakt hij tijdens het zoeken naar nieuwe, glimmende dingen ook heel snel afgeleid.

ze hebben hun kamp opgeslagen op het strand van Fort Pinta waar ze zeven weken zullen blijven. ze verlaten Jorvik weer tijdens de update van woensdag 1 september.
Gary Goldtooth is er alleen niet bij, dat is dan toch wel weer een beetje jammer. 

welkom bij het Open Huis van de Jorvikstal!
we weten allemaal dat Johanna van de Jorvikstal geweldig goed kan organiseren, maar we weten ook dat het Open Huis een enorm evenement is waarbij je altijd wel helpende handen van wat vrienden kan gebruiken.
Johanna organiseert tijdens het Open Huis een paar bijzondere wedstrijden waaraan iedereen kan meedoen, en ze wil graag dat je ze vast uitprobeert. 
als je haar bij een klusje helpt, vraagt ze je of je een testrit wilt maken. 
eigenlijk is er weinig veranderd, de opdrachten zijn nog het zelfde, maar dat mag de pret niet minder maken. 
maar je kunt ook weer bij Hugh terecht op een gezondheidscheck van je paard te doen en Andy is er weer met een paar lieve dieren waar je mee mag knuffelen. 
Iedereen kan tot de update van woensdag 4 augustus het Open Huis van de Jorvikstal bezoeken.

ook de prachtige en populaire rijhal van het Open Huis is weer terug. 
in deze grote rijhal kun je carrouselrijden met je vrienden, fraaie plaatjes schieten of een dressuuroefening doen die je later ook in het echt wilt uitvoeren. 
in de rijhal hoor je de gloednieuwe dressuurmuziek van Kür, die Matilda Frommegård speciaal voor Kür heeft geschreven.
en er zijn weer 6 tijdelijke paarden te koop: 3 Lipizzaners, 1 Lusitano, 1 Andalusiër en 1 rabicano Arabier.
deze paarden komen later vast nog wel een keer terug, maar als je er nu al eentje wil, voeg hem dan voor de update van woensdag 4 augustus aan je stal toe. 

2 nieuwe setjes
de speciale Open Huis-winkel is ook terug, en ze hebben twee nieuwe outfits met een barok tintje in nieuwe kleuren. 
alle artikelen die ze voorheen verkochten werden, zijn nu natuurlijk ook weer verkrijgbaar.
en ik zeg jullie eerlijk dat het mooi spul is maar ik alleen ga voor de grijze/rode setje aan barok spullen. 
de groen/blauwige set is wel mooi maar vind ik persoonlijk niet zo passen bij mijzelf en de haarkleur die ik heb. 
wel heb ik de paardendeken en de wraps van deze set genomen, deze kan je altijd combineren met een zwarte zadel of zo. 

laat ik nog even iets uitleggen ... 
ik heb geen samenwerking met StarStable, ik doe dit geheel vrijwillig omdat ik het een leuk spel vind. zie het maar als reclame voor StarStable maken.
de spullen die ik nu heb van de Jorvik Stables Open house event heb ik niet gekocht met star coins, wel heb ik alles in een keer kunnen kopen.
hoe? spaar je munten, gouden armbanden en flesjes garum op die je verdiend met  archeologie in Epona.
het enige wat ik dagelijks doe aan archeologie is de gouden stenen zoeken en inleveren bij Walter Winterwell.
de munten, gouden armbanden en flesjes garum stop ik in mijn kast en de rest van paardenspullen en kleding verkoop ik gelijk.
zo kun je wel een leuk spaarpotje maken voor events als deze of met Halloween of als het  kerstdorp er weer is.
het is geheel aan jezelf wat je wil doen, maar zo heb je wel een simpele manier om iets achter de hand te hebben en die leuke nieuwe spullen te kopen. 

scrapbook#27 
en met dit scrapbook komen we weer aan het einde van deze StarStable prietpraat.
via de instagram accounts blijven we foto's plaatsen , je kan ons vinden onder de namen @malin_hawkstorm en @michelle_mousetree. 

tot het volgende blog ... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...