woensdag 14 juli 2021

postcrossing#259

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
ik zei het vorige week al, ik moest nog nieuwe postzegels laten maken en dat is gebeurd.
we hebben weer een setje nieuwe zegels voor de komende weken.
vandaag zit de laatste oranje Holland groetjes erop maar volgende week gaan we over op deze zebra klompen met een bosje tulpen erin.
ik heb het deze keer iets rustig gehouden wat kleuren betreft.
de afgelopen maanden hadden we al de blauwe postzegels met de groetjes uit en afgelopen keer dus de oranje zegels.
nu dus even wat rust met deze simpele zegels. 
ik blijf het zeggen: het is toch zo leuk dat we bij PostNL zelf postzegels kunnen laten maken. 
zo kun je altijd iets bijzonders laten drukken en op de post plakken. 
niet de saaie, grijze zegel met onze Koning erop. niks tegen onze Koning maar de postzegel van hem is gewoon saai. 

gaan we door met post en post was er. 
deze kaart komt uit Finland en heeft een reisje gemaakt van 23 dagen over 1642 km.
en deze kaart is er een die zijn gemaakt om te versturen voor postcrossing en zo elkaar met een kaartje steun te geven tijden de crisis die we wereldwijd kennen door het coronavirus.
ik begrijp de zorgen van de afzendster heel goed, ja we gaan een beter kant op maar is het wijs om nu al volop te gaan reizen en vakantie te gaan vieren erg op de wereld? 
en wat krijgen we als je dan weer thuis bent? de zorgen van een nieuwe golf begrijp ik heel goed. 
blijf dus goed op letten, neem geen onnodige risico's. vele mensen nemen het niet meer serieus, en ja ook ik ben het wel eens zat. maar het feit is en blijft dat corona of welke variant we nu ook hebben er is en we zullen ons er naar moeten aanpassen voor onze en de gezondheid van andere. 

dan is er nog post van mij aan gekomen op zijn bestemming.
in postcrossing 256 ging er een kaartje naar de USA en deze heeft zijn bestemming na een reis van 17 dagen over 6838 km bereikt. 
en de kaart van vorige week, postcrossing 258 naar Duitsland heeft zijn bestemming ook bereikt na een reis van 502 km in 5 dagen. 
intussen staat mijn teller op 271 kaart ontvangen en 267 kaarten verstuurd. waarvan de kaart uit postcrossing 257 naar Wit Rusland nog onderweg is. deze is nu 14 dagen onderweg. 

gaan we door met de post die ik deze week op de brievenbus heb gebracht. 
en dat is deze kaart en die gaat naar Rusland.
de kaart zal een reisje gaan maken van 2252 km. 
de ontvangster van deze kaart studeert aan de Moscow City University en wil leraar aardrijkskunde worden.
Engels en Duits zijn een paar van haar lessen die ze volgt.
en ze houdt van muziek, muziek kan een inspiratie zijn voor iedereen. 
haar interesse lijst voor kaarten was groot, ik hoop dan ook dat deze kaart onder de beschrijving 'cute' mag worden gerekend. 
het is een eigen ontwerp en is te vinden in de webshop bij redbubble. 
we gaan het dus gewoon afwachten wat de reactie zal zijn op deze kaart. 

en met deze kaart komen we aan het einde van postcrossing voor deze week. 
ik ga deze week nog eens kijken of ik wat kaarten er bij kan vinden om met postcrossing te gebruiken.
tijdens mijn weekendje Den Bosch heb ik daar niet echt meer na gekeken, maar dat was ook best lastig om ergens te kunnen kijken omdat dit het eerste weekend was waarin we mochten shoppen zonder dat we een mondkapje op hoefde en het was erg druk in de stad toen. 
we zijn zelf niet lang blijven hangen, we wilde geen risico nemen. 
dus ga ik kijken bij postzegelerop.nl, die heeft altijd leuke kaarten.
wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog ... 






 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...