woensdag 28 juli 2021

postcrossing#261

hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
we zitten bijna aan onze vakantie, volgende week nog eentje en dan gaan we er even twee weken van tussen.
ver gaan we niet, gewoon thuis. ik ga het echt niet ver op zoeken. met alle ellende die we hebben gehad met het coronavirus en we zijn er nog niet vanaf, ga ik echt niet ver van huis.
mijn dochter is deze dagen er niet, die gaat er wel van tussen, een weekje naar haar vader.
lekker genieten van haar broertje en 2 zusjes. 
ik zelf heb weinig plannen met deze vrije dagen, misschien verder schrijven een mijn nieuwe verhaal? verder met vervolgen schrijven voor een tweede Cottonshall boek? 
ik heb echt geen idee, ik zie het wel. 
de vakantie is van 9 tot 20 augustus
dus dat betekend volgende week 2 kaarten op de post voor postcrossing en na de vakantie gaan er ook weer 2 op de post. 
we hopen in ieder geval op mooi en droog weer, niet te warm want dat is ook niet zo leuk.
de hond is gek op auto rijden en zee, dus misschien dat we wel weer naar de zeedijk gaan waar hij dan lekker kan rennen en misschien met zijn pootjes in het water mag. 

afgelopen week kwam het bericht dat de kaart uit postcrossing 259, een naar Rusland was aangekomen op zijn bestemming na een reisje van 2252 km in 9 dagen.
ja, 9 dagen! dat is erg snel gegaan deze keer. meestal duurt het wel een week of 4 voor een kaart in Rusland zijn bestemming heeft bereikt. 
maar ik vind het verder helemaal top! 

dan kreeg ik deze kaart nog binnen.
de kaart komt uit Taiwan en heeft een reis van 9701 km achter de rug in 221dagen.
als ik naar het aantal dagen kijken en de datum dat deze is verzonden, 14 december 2020, denk ik dat dit kaartje door de lockdowns in verschillende landen er zo lang over heeft gedaan. 
verder kan ik niet veel meer vertellen over deze kaart, er stond weinig op geschreven.
alleen groetjes en de hoop dat we gezond en gelukkig zijn. 
via Google heb ik kunnen vinden dat dit de Sanxiantai Brug is, een brug met 8 bogen die een draak moet voorstellen. 
ik vind het een hele mooie bijzondere brug. 

gaan we door met het kaartje wat ik deze week op de brievenbus heb gebracht.
en dat is deze, het kaartje gaat naar Japan en gaat een reis aken van 9385 km voor het zijn bestemming heeft bereikt.
en meer kan ik eigenlijk niet kwijt over de ontvanger van deze kaart.
er stond alleen een lijstje met films en wat andere dingen die ze leuk vind, meer ook niet.
het enig wat ik dus kan zeggen is dat het een zij is die de kaart gaat ontvangen.
omdat ik niet echt iets had wat op haar lijstje stond heb ik gekozen voor een vrij algemenen postcrossing kaart om te sturen. 
we gaan het dus weer gewoon afwachten hoe de reactie zal zijn en hoe lang het gaat duren voor dat de kaart is aangekomen. 

en dat was het dan voor postcrossing van deze keer. 
volgende week dus 2 kaarten die er op uit gaan, dan 2 weken vakantie. 
aan komende week doet mijn dochter meer aan GISH. 
de GISH Hunt is een virtueel spel dat je inspireren om creatief te doen, je horizon te verbreden en goed te doen, vanuit je eigen huis of waar je ook bent! 
ze heeft een team en samen moeten ze opdrachten uitvoeren en dan door sturen naar GISH voor punten. 
ik ben dus benieuwd wat dat allemaal weer voor grappige momenten gaat opleveren? 
nee, ik zelf doe niet mee maar als ik kan helpen doe ik het wel.
inschrijven kan niet meer, maar als je meer over Gish wil weten dan is hier de link naar hun website: https://www.gish.com/

door GISH leer je mensen kennen en ontstaan nieuwe vriendschappen. 
met postcrossing leer je niet iedereen op die manier kennen maar door de kaarten van over de hele wereld die je krijgt leer je ook over de mensen, hun culturen en zie je soms de mooie  dingen van verschillende landen.
en dan gaan we nu echt stoppen ... rest mij nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog .... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...