woensdag 22 juli 2020

postcrossing#210

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
vorige week had postcrossing nog zijn 15 verjaardag, vandaag vier ik een feestje.
vandaag is het 10 jaar geleden dat ik met dit weblog ben begonnen.
en van af en toe een blog zit ik nu op een redelijk vast ritme aan blogs en vaste items waar postcrossing er één van is.
voor deze gelegenheid heb ik zelf iets ontworpen en laten afdrukken via onze Nederlandse Post maatschappij die je de mogelijkheid biedt postzegels te laten afdrukken met afbeeldingen van je eigen keuze.
nou dat heb ik dus gedaan, ziet er toch niet verkeerd uit?
dit is de internationaal versie die ik gebruik voor postcrossing, maar ik heb ook een versie gemaakt van een Nederlandse uitvoering. deze zijn ook alleen te gebruiken in Nederland.
later vandaag komt via het Facebook en Instagram account een winactie online waarbij je kans maakt op zo een setje van die Nederlandse postzegels.
omdat het alleen in Nederland gebruikt kan worden, kan je alleen kans maken als je ook in Nederland woont.
dit leek mij wel een leuk idee om te doen, tevens promoot je zo ook een beetje om mensen wat vaker post te laten sturen. wie weet worden het nog collector items, die zegels. 😊
waarschijnlijk niet.
de internationale zegels zijn de komende weken op de kaartje te vinden die ik er op uit stuur.

verder was het eigenlijk een rustig week wat de post betreft.
ik heb verder niks ontvangen en wat er onderweg was, is nog steeds onderweg.
of toch niet? nee, we hadden bericht dat er een van deze kaarten op zijn bestemming was aangekomen.
de kaart uit postcrossing 208, naar Finland heeft zijn bestemming bereikt na een reis van van 1617 km in 14 dagen.
laten we dan nu maar door gaan met de kaart die ik deze week er op uit heb gestuurd.


en dat is deze kaart, heel ver hoeft deze niet te gaan reizen.
dit kaart is onderweg naar Duitsland en zal een afstand van 471 km gaan reizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
en wat mij opviel is dat de ontvangster van deze kaart op haar account gewoon heeft geschreven dat er dus mensen zijn die klagen over de kaarten die ze krijgen en ze niet mooi of leuk vinden. terwijl jij als afzender je best doet om wat je mooi of leuk vindt op te sturen en met de ander te delen.
ze heeft hier wel een goed punt. dat mensen een wenslijst hebben is prima maar bedenk ook dat iemand anders jouw probeert te verrassen met een kaartje. 
een kaartje waarvan zij zelf denken dat het leuk is, mooi of een beeld geeft van hun woonomgeving of vakantieplek.
en daarbij, niet iedereen heeft kaarten die aan jouw wenslijst voldoen.
postcrossing moet leuk blijven om de post die wel elkaar sturen. ik zelf vond deze leeuw met het kleine meisje wat lekker zit te lezen wel mooi en lezen is ook nog een hobby van mij. maar het ziet er verder ook gewoon heel schattig uit.

en zo komen we bijna aan het eind voor deze week met postcrossing.
maar niet voor dat ik even wil melden dat van 3 tm 16 Augustus het weblog even een soort van vakantie gaat houden.
ik zeg soort want de vaste onderwerpen als postcrossing lopen gewoon door, maar even geen ander blogs komen die twee weken online.
we nemen toch even wat tijd voor ons zelf, we gaan nergens naar toe, met het coronavirus wat nog steeds de ronde doet neem ik geen risico's, maar we willen wel gewoon even lekker thuis genieten van een paar dagen relaxed je dag door komen zonder verplichtingen.
een soort van thuis vakantie, netflix zal wel overuren gaan draaien. nog genoeg wat we wilde kijken.
de echte vakantie, dat we echt even offline zijn komt pas in December 2020. maar dat duurt nog een paar maanden.
voor nu wil ik jullie weer bedanken en graag tot het volgende blog ...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...