woensdag 15 juli 2020

postcrossing#209

hallo en welkom bij een 📬nieuwe postcrossing!
en happy birthday to postcrossing! het jubileum van postcrossing.
het postcrossing-project werd in 2005 opgericht door Paulo Magalhães als bij-project toen hij student was in Portugal. Paulo ontvangt vooral post en ansichtkaarten; van vrienden, familie of van iedereen ter wereld. 
hij wist dat meer mensen dezelfde interesse deelden, maar er was nog geen goede manier om iedereen met elkaar te verbinden. en zo kwam hij op het eerste idee om hiervoor het online platform te creëren dat hij Postcrossing noemde. 
het doel: mensen over de hele wereld verbinden via ansichtkaarten, onafhankelijk van hun land, leeftijd, geslacht, ras of overtuiging.
nou, we kunnen wel zeggen dat hem dat gelukt is, al 15 jaar lang.
ik ontdekte postcrossing in 2016 en wilde dit ook wel eens proberen, toen voor de grap maar intussen een onderdeel van mijn weblog wat wekelijks verschijnt.
wie weet haal ik ook wel de 15de verjaardag van postcrossing op dit weblog ... ergens in 2031 ofzo.



gaan we door met de post, post die ik verstuurd had om precies te zijn.
dan ging er in postcrossing 207 een kaartje naar de USA en deze heeft na een reis van 10 dagen over 8076 km zijn bestemming bereikt. 
het blijft toch altijd weer een fijn moment als je een bericht ontvangt dat je kaart zijn bestemming heeft bereikt.
en dat geld ook voor het kaartje wat ik in postcrossing 205 verstuurde naar Maleisië, ook dit kaartje heeft na een reis van 10.304 km zijn bestemming bereikt in 29 dagen.


deze week heb ik er wederom een kaartje op uit gestuurd en die gaat weer een aardig reisje maken.
dit kaartje gaat naar Japan en zal een afstand van 9190 km gaan reizen.
de ontvangster is een alleenstaande vrouw die nog gezellig met haar moeder samenwoont.
deed mij gelijk denken aan mijn eigen situatie, ik ben ook single (heb wel een dochter) en woonde met mijn vader in een huis. 
er zijn dus wel meer kinderen die op ouder leeftijd nog gewoon met hun ouders in een huis wonen. ik hoop dat het met beiden vrouwen goed gaat? 
het coronavirus in Japan is sinds halve juni weer wat toegenomen en ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe de toestand momenteel is.
laten we dus hopen dat dit kaartje zijn bestemming gaat bereiken en er goede berichten komen. 

en zo komen we weer bijna aan het einde van deze postcrossing.
deze week viert postcrossing zijn feestje, volgende week ik!
op 22 juli 2010 ben ik begonnen met dit weblog, ik kan het bijna niet geloven dat ik dit alweer 10 jaar doe.
met af en toe een blog naar een regelmaat van een paar keer per week en vaste item die wekelijks of maandelijks terug komen.
hoewel ik door het coronavirus het niet zo heel uitgebreid wilde vieren, wil ik wel even het zonnetje laten schijnen op deze dag. maar dat dus allemaal volgende week.
rest mij nog jullie te bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog ..... 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...