woensdag 8 juli 2020

postcrossing#208

hoi hoi, welkom bij weer een nieuwe 📬postcrossing.
en ik ga gelijk binnen vallen met ontvangen post van deze week.

dan wil ik even terug naar maart/april van dit jaar, de wereld krijgt te maken met het coronavirus, en we merken nog steeds de gevolgen hiervan.
elke land had zijn eigen manier van maatregelen nemen. ook Amerika had zo zijn maatregelen genomen, zoals het afsluiten van het vliegverkeer naar en vanaf Amerika. dat heeft denk ik ook zijn gevolgen gehad op de post als ik ga kijken naar de tijd van dit kaartje.
afgelopen week kreeg ik dit kaartje binnen, uit de USA en heeft een reistijd van 79 dagen achter de rug over een afstand van 5692 km.
dit is denk ik zo een kaartje die is verstuurd toen de lockdown is in gegaan en daarom een tijdje heeft moeten wachten voor dat het zijn reis kon voortzetten maar het belangrijkste is dat ik hem heb ontvangen.
en dan merk je dat dit soort kaartje na een lange tijd toch hun weg hebben gevonden je de moed geven om door te gaan met postcrossing in deze bizarre tijden.
dus als jij een kaartje heb verstuurd en het is nog niet geregisteerd, geef dan niet de moed op, we leven in een tijd die gewoon anders is en overal verschillend wordt ingericht met maatregelen voor onze veiligheid.
maar het moment dat je dit kaartje heb gekregen is wel een "happy moment", blij dat je het mocht ontvangen en ik denk dat als afzender je toch ook wel een zeker opluchting hebt als je terug ziet dat jouw kaart is aangekomen, zelf naar zo een lange tijd.

en dat brengt mij eigenlijk gelijk bij een onderwerp waar je over kan schrijven op je kaartje.
schrijf in juli over je eigen quarantaine- of lockdown-ervaring.
hoe was of gaat de lockdown voor jou? welke gewoonten zijn veranderd en welke herinneringen neem je in het bijzonder uit deze tijd? wat mis je, wat is het moeilijkste en welk deel van de ervaring heb je gewaardeerd of waar je het meest dankbaar voor bent?
de ervaring die we hier in hebben meegekregen is voor iedereen verschillend.
hier in Nederland werd het een "intelligente lockdown", dat kwam er kort op neer dat je zelf moest nadenken of jij echt de deur uit moet voor bijvoorbeeld je werk. zo niet en je kon dat thuis doen was de vraag dan ook dat te doen. boodschappen mocht je doen maar met alleen en beperkte aantal bezoekers per winkel.
kort gezegd was het hier: blijf thuis als je de deur niet echt uit hoeft. en daar heb ik mijzelf zeker aan gehouden. om eerlijk te zijn doe ik het nog steeds wel een beetje zo.
ik zie mezelf echt nog niet een avondje naar de bioscoop gaan of op een terras chillen met vrienden. en zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen, deel ze met elkaar (als je dat wil). 
maar het is geheel aan je zelf of je het er wel of niet over wil hebben.


laten we dan maar door gaan met de kaart van deze week.
dit kaartje gaat naar Finland en zal een afstand van 1617 km gaan reizen.
ze zitten al in een koffer deze schattige poesjes dus ze zijn klaar voor vertrek.
ik hoop dat het kaartje leuk gevonden word, schattig is het in ieder geval wel.
ik heb niet geschreven over mijn ervaring met de lockdown. 
lezen is een van de dingen die de ontvangster graag doet dus heb ik daarover geschreven.
mijn lees aanbod is vrij ruim, alleen horror en thrillers vind ik niks. dat is ook zo met films, met soms een uitzondering.
(niet alles wat ze onder horror en thrillers zetten vind ik ook zo) 

en zo komen we weer aan het einde van postcrossing van deze week.
vergeet niet dat op 14 Juli postcrossing zijn 15th viert. je kan ook nog steeds je foto van je eigen brievenbus uploaden.
er zijn best veel inzending al gedaan, mijn eigen brievenbus staat er ook tussen maar is maar een simpel iets vergeleken met sommige andere.
mensen hebben soms best hele bijzondere en leuke brievenbussen.
rest mij nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht deze week en volgende week zijn we er gewoon weer met een nieuwe postcrossing. 
tot het volgende blog ....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...