vrijdag 5 juni 2020

starstable prietpraat #12


StarStable is een online paardenspel voor spelers uit de hele wereld die samen allerlei leuke avonturen beleven. 
elke speler rijdt en verzorgt een eigen paard of meerder, voltooit opdrachten, neemt deel aan competities en maakt deel uit van een episch verhaal.

heel de wereld merkt de gevolgen van het Coronavirus, in sommige landen proberen ze weer het normale leven te gaan starten, wel met de nodige aanpassingen nog. 
de drukte kan dus iets gaan afnemen op Star Stable.



een nieuwe race op de Starshine-hoeve
als je de races op de Starshine-hoeve die er nu zijn leuk vond, dan is er  goed nieuws voor je… 
er is er namelijk eentje bijgekomen! op deze snelheidsrace die onze professionele ruiter Josh heeft ontworpen, moet je snelle wendingen combineren met sprongen. 
net als bij de andere races in de rijbak kun je in je eentje rijden maar ook tegen een tegenstander. Kun jij Beatriz, Scott en Josh verslaan?
en hoewel het er allemaal leuk uit ziet en ik de racen best wel eens doe, is het mijn dingen niet meer, de oude pole was geen probleem maar deze liggen mij gewoon niet.
tijd kijk ik nooit naar, ik doe het voor de Jorvik Shillings. maar deze nieuwe racen op de Starshine ranch zijn het net niet voor mij.

nieuw paard 
ik zat er al een tijdje over te denken of ik het nou wel of niet zou doen en ik heb het dus gedaan.
ik heb er een nieuw Quarter Horse gekocht. ik heb deze de naam Midnight Mystery gegeven. en deze naam komt je misschien bekend voor, dat kan kloppen.
ik had namelijk een  Irish Cob (Tinker) met deze naam maar die heb ik verkocht.
ik was niet zo blij met de springkwaliteiten van dit paard en heb hem daarom verkocht en deze Quarter Horse er voor terug.
de nek is iets waar ik nog wel aan moet wennen bij dit ras maar verder zijn het super goede paarden om mee te rijden in het spel.
ik had mijn oog op de grijs/wit/creme kleurige (welke kleur is het nou?) laten vallen maar toen zag ik deze en was verkocht. ik ben er wel tevreden mee.


Kampos en de Tellina
Gary Goudtand is weer terug en hij heeft een paar prachtige paarden uit de zee opgediept. dit keer vind je Gary bij het strand van Fort Pinta, en dat heeft te maken met zijn nieuwe vrienden. 
de betoverend blauwe Kampos en de glanzende Tellina, en hun vrienden de Pandoroggen mag je ook niet missen!
Kampos en Tellina zijn magische paarden en verbergen hun magische vacht dus zodra ze in de buurt van dorpen of stallen komen. zo vallen ze niet op tussen de andere paarden. zodra ze de wildernis weer betreden, krijgen ze hun magische vinnen weer terug.
voor 850 Star Coins per stuk kun je ze kopen. de stijl van de manen van Kampos en Tellina niet aanpassen.
Gary blijft twee weken op het strand van Fort Pinta. ga dus zeker even langs om gedag te zeggen en een kijkje bij Kampos en Tellina te nemen.
en wat kan ik hier nou eens over zeggen? ze zien er erg leuk en mooi uit, de vacht als ze als normale paarden er uit zien is zeker erg mooi maar over het algemeen heb ik zo mijn twijfels bij deze "seahorses".  ik denk ook niet dat ik er een ga kopen.


Pandoroggen
er zijn ook twee bijzondere vliegende manta roggen die de zee hebben verlaten. 
deze worden Pandoroggen genoemd omdat ze nogal lijken op de Pandoriaanse mantaroggen.
de Parelpandorog en de Glanspandorog zijn echt schatjes en ze kunnen ook nog eens vliegen! ze zijn ontzettend aanhankelijk en willen graag samen met jou Jorvik verkennen. de kosten van hun adoptie is 400 Star Coins per stuk, maar dan heb je wel een vliegend huisdier.
ook deze twee zijn de komende twee weken verkrijgbaar, vanaf 17 juni vertrekken ze weer samen met Kampos en Tellina.
en deze vindt ik dus super leuk en schattig, 


en verder ....
sinds de pijlen voor de controlepunten op de races eerder dit jaar zijn aangepast, hebben ze goed geluisterd naar onze mening hierover. 
ze hebben de pijlen iets minder fel groen gemaakt en hebben ook het geluid veranderd dat je hoort wanneer je een controlepunt bent gepasseerd. 
ze zijn wel benieuwd wat we van de nieuwe wijzigingen vinden, dus laat het aan hun weten!
de Fashion Barn in Silverglade Dorp zijn deuren gesloten. je vind al hun artikelen nu in de andere winkels op Jorvik en ook in de Totaalwinkel.
ze gebruiken nu dezelfde interface voor alle winkels in het spel. je kunt nu dus in elke winkel hun artikelen sorteren op type of kleur, ongeacht welke winkel je bezoekt. 
*ook alle cafés in Jorvik hebben een nieuwe interface gekregen en daarnaast hebben ze ook nieuwe menu's. de cafés zijn nu opgedeeld in gewone cafés, restaurants, bakkerijen, strandtenten en ijssalons. elk café serveert nu ook zijn eigen voedsel.
* alle Quarter Horses, Amerikaanse Bont-paarden en Appaloosa's van generatie 2 vind je nu op de paardenmarkt. en over de paardenmarkt hebben, volgende week hebben we daar nieuws over!
* prijswijzigingen paardenmarkt. deze paarden hebben nog steeds dezelfde prijs als toen ze op de markt kwamen en het is niet logisch wanneer we generatie 3 van dezelfde paarden aanbieden tegen een lagere prijs. vandaar dat we de prijzen van alle paarden van vóór generatie 3 op de paardenmarkt hebben aangepast.

rijden met je ziel
ruim 10 weken zijn we nu bezig met het ziel rijden en we willen allemaal zo graag het paard verdienen en ik denk dat de meesten nu wel over de 60.000 zitten. je bent over de helft! 
dat zou dus betekenen dat ik, ik reken even voor mijzelf nog zeker 10 weken nodig ga hebben voor de andere 60.000 punten om aan de 120.000 te komen voor het Runen Renner paard.
maar ik begin er een beetje klaar mee te zijn, de lol begint af te nemen en dit komt mede door de plaatsen waar je soms naar toe moet. 
ik heb het de vorige keer ook al gezegd: wij kunnen niet door bomen, muren en diep water heen rijden. dit begint iets te zijn waar ik mij persoonlijk nog al kan ergeren als dat gebeurd.
tien minpunt voor Star Stable in deze opdracht voor dit obstakel probleem.
dan heb ik het intussen ook al gehad dat ik nog naar de plek moet rijden en ik al 'missie mislukt' in beeld heb. ja, ik ben nog onderweg naar er naar toe, heb nog ruim 5 minuten op de klok en toch zou het mislukt zijn. lijkt mij ook niet te kloppen.
ik doe er ook geen moeite meer voor op dat soort momenten, lekker laten gaan.
maar wat heb je intussen nog aan prijzen kunnen verdienen?
bij 60.000 een noordelijk druïden beenbeschermers
bij 65.000 een goodie box 
bij 70.000 een storybook 

euh ... vraagje?
ik vroeg mij af of er nog meer mensen zijn met wat speel problemen als beeld wat vastloopt, helemaal zodat je als moet herstarten of een paar seconde vast staat. misschien last van haperingen in je spel? 
ik heb de vraag bij Star Stable neergelegd en die beweren dat het aan je draadloos internetverbinding kan liggen.  maar buiten Star Stable heb ik nergens problemen mee, dus dit lijkt mij niet te kloppen.
dit probleem heb ik sinds de laatste twee weken. ik heb alle drivers up to date en volgens de scans zijn er geen problemen gevonden op mij computer.
ik heb nu de graphic van het spel lager gezet en dat scheelt wel maar echt weg is het niet.

update: dit gaat vast heel raar klinken maar sinds woensdag (3 juni) is Scruggs weg met zijn goudjacht en mijn probleem ook.
zou het werkelijk kunnen dat het daar door kwam? ik ben er wel blij om, spelen was op die manier echt niet leuk.

en dat was prietpraat voor de ze keer.
de volgende prietpraat hangt een beetje af van wat voor updates Star Stable doet of heeft. maar de lijn die er momenteel in zit is om de twee weken.
via de instagram accounts worden foto's geplaatst, je kan ons vinden onder de namen @malin_hawkstorm en @michelle_mousetree.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...