dinsdag 23 juni 2020

review Graze snacks

oké, tijd om weer eens wat uit te proberen en dit keer doe ik dat samen met mijn dochter Marouscha van het YouTube kanaal Marouscha.
dat was de bedoeling maar helaas is door omstandigheden mijn blog nu eerder dan haar video, deze komt nog maar ze had even wat persoonlijke dingetjes die niet lekker gingen.
dus ben ik doorgegaan met mijn box om mijn mening daar eens op los te laten gaan.
daar kan jij misschien anders over denken maar dat is wat ik er van vind.
via via waren wij terecht gekomen op de snacks van Graze snacks. verantwoorde snack voor iedereen, in de juiste hoeveelheid.
nou, dat wilde we dan wel eens gaan uit proberen, ik kocht de zoete box en Marouscha de variatiebox. 

Graze snacks

in 2008 begonnen ze bij Gaze om snacks een stuk interessanter te maken. 
ze brachten snacks bij elkaar die bewezen dat gezond ook lekker kan zijn en binnen de kortste keren vonden Graze-boxen hun weg naar bureaus en brievenbussen in het Verenigd Koninkrijk. sindsdien zijn er nog veel meer graze-boxen verstuurd en ook in Nederland.

de natuur biedt beste veel mogelijkheden tot gezonden snacks en deze worden dus samen gebracht in de boxen van Graze snacks.
je kan ze als tussendoortje nemen maar ze zijn ook goed te gebruiken als ontbijt. 
al hun snacks worden gemaakt met minimaal één van deze plantaardige wonderen: noten, zaden, fruit, groenten en peulvruchten of volkorengranen.
kunstmatige smaakstoffen, kleurstoffen, conserveermiddelen of zoetstoffen worden niet gebruikt, puur natuur dus.
elke snack zit vol met iets goeds, zoals: proteïne, vezels en essentiële vitaminen en mineralen. 
de snacks hebben een uitgebalanceerde mix van ingrediënten, gebaseerd op de richtlijnen voor gezond eten.

nou dat ben ik dan eens gaan testen of al de lof die wordt uitgesproken ook klopt en het waard is om te kopen. ja, oké niet iedereen was vol lof maar smaken verschillen, ieder heeft zijn eigen mening en dit is die van mij.
in de zoete box:



*dark chocolate cherry tart: Belgische donkere chocolade, rozijnen, kersen en pecannoten.
ik had zo mijn bedenking bij de kersen, ik lust ze wel maar gedroogd fruit en ik lijkt geen goede combinatie te zijn heb ik als ervaring en ik zat er ook niet ver naast. 
de kersen zijn verdwenen in de vuilnisbak, net als de rozijnen. 
sorry, Graze ... julie bedoeling is goed maar ik kan de smaak niet echt waarderen.
de chocolade en de pecannoten smaakte wel erg lekker,lekker weg zitten snacken tijdens het schrijven. maar helaas is dit echt geen combinatie die ik nog eens zou kopen.

*triple berry fusion: zachte bananenchips, cranberry's, bosbessen en mini-aardbeien.
bij deze wist ik niet zo goed wat ik er van moest vinden. weer gedroogd fruit, zo eten leek mij niet lekker dus door de havermout verwerkt voor mijn ontbijt. en dat was zeker goed om te doen, de cranberry en bosbessen dan, de aardbeien waren smaakloze propjes die mij iets te taai waren. dat geld ook voor de bananenchips. deze heb ik ook niet gebruikt, sorry niet mijn smaak, ze hebben een nog lichte zachte en taaie smaak, net als de aardbeien.
maar verder was de havermout wel goed te doen met de cranberry en de bosbessen. 
door de melk kregen deze weer iets meer volume en smaak. maar over het algemeen is dit geen smaak waar ik doosjes van zou kopen.  nee, dit is echt niet mijn ding. gedroogd fruit lijkt het gewoon niet te zijn voor mij.


*coco paradise: cranberry's, kokossnippers en Belgische melkchocolade.
deze leek mij om zo te eten niet echt geweldig, maar als aanvulling in de havermout als ontbijt leek mij dit wel lekker. en dat was het ook wel zo.
de chocolade smelt letterlijk weg en je krijgt een soort havermout in chocolademelk, wat op zich wel lekker was. de kokos gaf daarnaast de havermout een extra boost.
de gedroogde cranberry's waren het net weer niet op het geheel, deze bleven taai van smaak en hadden voor mij persoonlijk niet gehoeven. (gedroogd fruit lijkt het niet te zijn voor mij) maar de gehele combinatie was zeker geen slecht idee om als ontbijten te gebruiken. over het geheel genomen was dit zeker wel een lekker manier om te verwerken.


*lively lemon flapjack: reepjes van havermout met lemon.
deze leken mij dus erg lekker en dat klopte ook wel, ze waren heerlijk.
niet van die harde repen wat je bijvoorbeeld ziet bij mueslirepen. deze waren zachter maar toch stevig genoeg zodat je niet overal kruimels hebt. de lemon smaak was goed te proeven maar niet overdreven. dat maakt het geheel tot een smaakvol reepje.
ik persoonlijk ben wel verkocht wat deze lively lemon flapjacks, deze ga ik zeker in de toekomst meerder van bestellen.
misschien een idee om mee te nemen in de pauze op mijn werk, weer eens wat anders als een boterham of anders koekjes
bij Marouscha zaten van die cocoa vanilla protein flapjack, zij vond ze niet lekker door de pure chocolade maar ik vond ze heerlijk. die flapjacks lijken mij wel erg lekker en misschien dat we daar meerdere smaken van gaan proberen.

zelf proberen?
het lijkt er op dat de zoete box voor mij niet zo geslaagd was, gedroogd fruit is niet mijn ding merk ik wel maar de coco paradise en de lemon flapjack waren heerlijk.
mijn mening kan heel anders zijn als die van jullie dus waarom probeer je zelf niet eens een proefbox? 
dat kan, via de onderstaande link kom je op de mogelijkheid een box te shoppen of iets anders wat je graag zou willen proberen.
je kortingscode wordt automatisch verwerkt als je gaat afrekenen. 
deze code is alleen in Nederland te gebruiken!

http://grazenl.refr.cc/lindahage

probeer het gewoon een keer uit, en ontdek je eigen smaak. je heb na een bestelling geen verkoopverplichting voor meer, dus je kunt zo vaak en veel bestellen als je zelf wild.
ik wil zeker de flapjack nog een gaan bestellen en andere smaken uit proberen die er zijn in deze reepjes. 

Marouscha gaat haar review van de box in een vlog verwerkt, haar mening over de variatiebox kun je hier terug vinden als ze deze klaar heeft.

deze foto zal worden vervangen door het blog zodra ze deze online heeft staan!



tot het volgende blog ....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...