woensdag 3 juni 2020

postcrossing#203

hoi hoi, welkom bij een iets voller 📫postcrossing dan ik had verwacht!
tja, het verrassings element van postcrossing zullen we maar zeggen, je weet nooit wanneer er iets op je deurmat valt.
nou dat ging van de week bij mij wel lekker: 4 kaarten!
een lekker vol blog deze week zal ik maar zeggen daarom laat wat ik aan nieuwe kaart heb gekocht even voor volgende week. 
ik denk dat er voor vandaag wel genoeg materiaal om postcrossing op te vullen deze week.
dus de nieuwe voorraad hou je even tegoed voor volgende week.

zo als ik al zei: een erg blije brievenbus deze week mede dankzij deze kaart.
deze kaart komt uit Duitsland en heeft een reis van 347 km gemaakt over 5 dagen.
de kaart lijkt wat dof maar dat komt door de glanslaag van de kaart en beter als dit krijg ik het niet gescand. (sorry)
op deze foto de paardenmarkt van Alzey te zien bij nacht en ik ben toch wel benieuwd hoe het er bij daglicht dan wel niet uit zien? de nachtversie vind echt heel mooi.
Alzey lijkt mij wel een prachtig plaatsje met een mooi omgeving om in te wandelen.


en dit kaartje kwam gelijk met de vorige.
ook deze komt uit Duitsland en heeft zijn reis van 206 km volbracht in 8 dagen.
heel veel valt er niet te vertellen, de afzender mag graag met haar hond door de bossen wandelen schreef ze.
wij lopen hier met onze hond lang het water bij de zee. wel moeten we er op letten want die van ons zwemt graag.
verder staat er op de voorkant een tekst uit de bijbel, Johannes 3:16.
ik lees soms wel in de bijbel maar dat is ook alles, ik doe er verder niks mee, geloof dan. ieder zijn eigen vrije keuze zeg ik altijd.


ook deze kaart kwam binnen vallen.
de kaart komt uit Taiwan en heeft een afstand van 9696 km afgereisd in 8 dagen. en dat vond ik persoonlijk best nog wel snel.
het kaartje is zeker erg leuk maar van de tekst op de achterkant kan ik niks lezen.
allemaal van die tekens, het lijkt een soort verhaaltje over de afbeelding op de voorkant maar dat is puur raden naar wat er kan staan.
wel schreef de afzender dat zijn of haar (stond geen foto verder bij) dol was op het boek A gentleman in Moscow van Amor Towles. ik ken de schrijver en het boek verder niet.


en dit kaart zat er afgelopen week ook bij. wel redelijk bijzonder, als ik zo mag zeggen.
de kaart komt uit Finland en heeft een afstand van 1953 km afgereisd in 8 dagen.
dit kaart komt van een postcrossing cyber meetup.
een groep van 45 personen die online die elkaar online ontmoeten en ik denk hun ervaringen met postcrossing delen of misschien vrienden zijn geworden door postcrossing. ik zou het niet precies kunnen zeggen.
deze meeting vond past online omdat ze mede ook te maken hebben met een lockdown door het coronavirus.
normaal houden ze dit soort ontmoeting gewoon ergens in een zaaltje of zo maar door de corona ging dat dus niet en ze wilde het ook niet opgeven vandaar deze cyber meeting.
in het dagelijkse leven is de afzendster gelukkige getrouwd en werkt ze als kleuterjuffrouw maar is ook de trotse oma van 3 kleinzoons.


dat er weer vele leuke kaartjes op de mat kwamen is altijd leuk maar als er een bericht komt dat een van jouw kaart zijn bestemming heeft bereikt is dat ook leuk.
de kaart uit postcrossing 202, naar de USA, heeft na een reis van 8031 km zijn bestemming bereikt. deze kaart was een van de twee kaarten uit Nederland die ze die dag kreeg.


en na deze lading aan ontvangen kaarten gaan we over op de kaart die ik deze week heb verstuurd.
dit kaartje gaat naar Duitsland en zal een afstand van 618 km gaan afreizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
de ontvanger deze week is een gepensioneerde leraar en plaatsvervangend schoolhoofd van een basisschool.
hij wilde iets van zien van het gebied waar ik woon, helaas heb ik op dit moment geen kaartje met afbeeldingen van Zeeland erop.
dus heb ik deze kaart met afbeeldingen vanuit hele Nederland genomen.
speciale postzegels voor het buitenland hebben we helaas niet, dus dat is gewoon de standaard zilveren postzegel geworden van Koning Willem Alexander.

en zo komen we weer aan het einde van deze postcrossing. 
iets voller dan verwacht maar dat maakt postcrossing zo leuk. je weet nooit wat je kan verwachten.
hoewel de meeste landen langzaam aan weer proberen om het leven op te pakken, met de nodige aanpassingen voor onze veiligheid, merken we toch wel dat iedereen voorzichtig is.
de angst zit er nog in en ik denk dat we dat zolang er geen medicijnen zijn ook wel zullen houden. hier in Nederland blijft de hoofdregel: blijf thuis als je niet echt weg hoeft. en persoonlijk zie ik mijzelf ook nog niet naar een bioscoop gaan in deze tijden. 
via postcrossing merk ik ook dat we aan elkaar denken door middel van de hoop die we uit schrijven dat we veilig zijn en gezond. 
met een paar simpele woorden meer verbonden zijn met een andere dan je ooit had verwacht. samen zijn we sterkt.
ik wil jullie dan ook alle veel sterkte wensen, zorg voor jezelf en je naasten, hou het veilig en denk aan elkaar.
iedereen weer bedankt voor jullie aandacht deze week en graag tot de volgende week ... 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...