woensdag 24 juni 2020

postcrossing#206

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
het is bijna tijd voor een feestje, op 14 juli 2020 bestaat postcrossing namelijk 15 jaar!
al bijna anderhalf decennium posten wij ijverig postkaarten en vertrouwt erop dat deze langzaam maar zeker hun weg zullen vinden naar de brievenbus van de ontvanger ... maar hoe zien deze brievenbussen eruit? hoe ziet jouw mailbox eruit?
op het 15-jarig jubileum van postcrossing hebben ze een missie voor ons: de wereld je eigen vrolijke brievenbus tonen! 
pak je camera en je ansichtkaarten en maak een selfie met je  eigen brievenbus (de plaats waar je je ansichtkaarten ontvangt). upload het dan naar onze wall of awesomeness ! 
maar er zijn er ook genoeg die alleen hun brievenbus op de foto zetten en die online posten. 
😍 ... dit kan je doen tot 14 juli 2020.
via de onderstaande link lees je hier meer over en kan je jouw foto uploaden.

https://www.postcrossing.com/blog/2020/06/15/show-us-your-happy-mailbox

nou, dit is dus mijn brievenbus! niks bijzonders, gewoon een typische Nederlands gleuf brievenbus in de deur.
voor nu is dit nog mijn brievenbus maar ik hoop binnenkort een nieuwe te hebben die bij een nieuw huis hoort. de verhuisplannen zijn nog niet van de baan.
ik heb de mijn toegevoegd aan de collectie brievenbussen tot nu toe, en jij? heb jij het al gedaan of ga je het nog doen?

en dan terug naar de post waar het omdraait de afgelopen 15 jaar.
ik had deze week geen post op de deurmat maar wel post van mij die bij iemand anders was aangekomen.
de kaart uit postcrossing 204, naar Spanje heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 1069 km over 12 dagen.
in Spanje begint het leven ook weer opgang te komen heb ik gehoord nadat ze in lockdown zijn geweest. maar laten we voorzichtig zijn, corona is nog steeds niet weg en medicatie is er nog niet.

ook deze week heb ik weer een kaartje op de brievenbus gebracht.
en dit kaartje gaat naar Tsjechië en zal een afstand van 739 km afreizen voor het op zijn bestemming is.
zij probeert zo veel mogelijk, binnen haar mogelijkheden steun te geven aan een kattenopvang bij haar in de buurt.
het kattenhuis is bedoelt voor achtergelaten katten waar ze blijven voor de rest van hun leventje of tot ze een nieuw huisje om te wonen hebben gevonden.
een beetje het idee zo als wij in Nederland het asiel kennen. maar zeker een heel lief initiatief om je voor in te zetten. tja, ik heb zelf 4 katten dus het zegt denk ik wel genoeg dat ik zeker van katten hou. mar deze 4 zijn voor mij wel de grens, hoe lief en schattig ze soms ook zijn, de grens ligt bij deze vier.

en dat was het dan weer zo een beetje voor vandaag, het is weer op.
het is erg rustig de laatste tijd maar dan kan zo maar omslaan, dat weten we allemaal.
voor nu heb ik over al de jaren 213 kaarten ontvangen en zelf 212 verstuurd, reken daar nog even bij dat er 2 kaarten onderweg zijn, dus eigenlijk 214 kaarten verstuurd.
het blijft altijd weer leuk als je post heb gekregen van iemand die je eigenlijk niet kent, maar om deze manier zie je soms wel dingen van andere die je anders nooit zou zien of van gehoord hebben.
met alle ellende die er momenteel speelt in Amerika (en niet alleen daar) door pure racisme is denk ik postcrossing een prachtig voorbeeld van "no racism", hier doen we allemaal hetzelfde om dezelfde reden en het maakt ons niet uit hoe de ander eruit ziet, wat je geloof is, je voorkeur in de liefde. we houden allemaal van post versturen en ontvangen.
laten we aan deze gedacht vast houden.
dan wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot de volgende keer ... 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...