woensdag 10 juni 2020

postcrossing#204

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing!
en hoewel ik het niet had verwacht, kwamen er deze week nog wat kaarten binnen maar eerst wat anders, jullie hadden nog wat te goed van vorige week.


de nieuw kaarten! 
de voorraad was weer behoorlijk uitgedunt dus ik had via www.postzegelerop.nl weer wat kaarten besteld.
ik moet eerlijk bekennen dat ik graag mag shoppen op deze site. 
deze keer ben ik voor de wat  typische Nederlandse kaarten gegaan met afbeelding van on landje en onze stranden.
maar ik kwam ook het grappige portret tekening tegen van die hond.
ook waren er weer nieuwe kaarten in de old ladies lijn van Inge Löök.
de voorraad is dus weer aardig aangevuld, we kunnen weer een paar weken er mee door. en dat is ook wel de bedoeling, tewijl het halve land discussie voert over het wel of niet op vakantie gaan, denk ik dat ik dit jaar door werk en rond november/december vrij ga nemen. misschien een weekje vrij of zo met de zomer maar echt 3 á 4 weken zomervakantie, nee, denk het niet. we hebben al lang genoeg thuis gezetten.

mijn brievenbus had afgelopen week dus een paar blije momenten.
dit was een van de redenen, dit kaartje komt uit Duitsland en heeft een afstand van 197 km afgereisd in 12 dagen.
de afzendster houd van de lente met al zijn mooie kleuren die dan ontstaan door alles wat groeit en bloeit.
ze kan er echt van geniet om tijd door te brengen in de tuin met familie en vrienden.
door al de regels met het coronavirus zat ze thuis en kon ze er van genieten.
deze kaart is een mooi voorbeeld van kleurrijk.
helaas stond er een stempel van de post door heen dus ik heb alleen kunnen uitcijferen dat dit een kleine afbeelding is van een schilderij wat in het Museum Brandhorst hangt in München.
ik ken het verder niet maar het is zeker kleurrijk.


en we hadden nog meer post.
deze kaart komt uit China en heeft een reisafstand van 7914 km over 50 dagen.
en hoewel het een erg leuk en schattig kaartje is kan ik er niks over vertellen.
de tekst is Chinees en dat kan ik niet lezen.
verder staat er ook niks op geschreven.
postzegels, mijn adres en de ID-code, meer niet.
dus ja, dan houd het op, kan er niet meer van maken.



vorige week ging er een kaartje naar Duitsland en deze heeft na een afstand van 618 km in 4 dagen tijd zijn bestemming bereikt. en daarmee zijn ook alle kaart die nog aan het reizen waren dus op hun bestemming, we staan op nul kaarten onderweg. 
laten we daar maar gauw verandering in gaan brengen.


want dit kaartje ging afgelopen zondag op de brievenbus en is onder weg naar Spanje.
dit kaartje gaat een afstand van 1069 km afreizen voor het op zijn bestemming is.
grappig feitje is wel dat de ontvangster de zelfde geboortedag als mij heeft: 30 januari. verder vroeg ze om iets van kunst en wat met mijn thuisland heeft te maken. 
daar sluiten denk ik, de kaarten van Guus van Eck dan wel op aan. 
hij heeft op deze wijze verschillende tekeningen van Nederlandse steden gemaakt en dit is er zo een. zo zijn er bijvoorbeeld ook van Rotterdam en Utrecht. maar hij heeft er ook gemaakt van buitelandse steden, zoals Chicago, Rome en Los Angeles. 
maar ik denk dat dit wel voldoet aan iets Nederlandse en kunst, we gaan het afwachten.

en zo zijn we weer aan het einde van deze postcrossing. iets voller dan ik had verwacht.
maar ik denk dat we de komende weken weer hele rustige weken gaan hebben gezien het feit dat mijn teller nu op 1 kaart onderweg staat. maar je weet het nooit.
ik wil jullie weer bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot volgende week ... 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...