donderdag 18 juni 2020

kattenstreken #37

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!

jonge kauw voor het raam
hier in de omgeving hebben we erg veel kauwen. kauwen zijn een soort zwarte vogels die veel worden verward met kraaien.
we zitten nu een beetje in de tijd dat de jonge kauwen het nest moeten verlaten en gaan leren vliegen maar dat willen ze dus niet allemaal.
ik had er een week of twee terug een voor mijn slaapkamerraam zitten. tikkend op de ruit, en dat vonden Raya en Nala wel leuk.
ze waren niet agressief of zo, eerder nieuwsgierig naar wat voor een beestje het was. 
Raya tikte met haar poot dan op de ruit en het leek alsof er een spelletje ontstond als de jonge kauw haar poot probeerde te pakken. in de boom voor het huis waren de ouders goed te horen maar daar leek het jong zich weinig van aan te trekken.
ik denk dat het zeker wel een uurtje of 3 heeft geduurd voor de vogel dan toch weg was en de katten weer naar beneden kwamen.
maar het was zeker erg mooi om dit mee te maken, ook omdat het diertje zelf totaal geen angst leek te hebben voor mij of de katten.
maar om het raam voor hem open te doen hebben ik toch maar niet gedaan, ik weet niet of het dan allemaal nog zo leuk was geweest als nu.


birthday cat
afgelopen zondag, 14 juni was deze harige vriend jarig, hij is 7 jaar geworden.
de laatste 2 jaar is zijn gezondheid niet helemaal geweldig geweest en soms heeft hij nog zijn momenten dat het niet zo lekker gaat maar hij is er nog.
afgelopen week was ik wel even boos op hem en Raya, ze hebben gordijnen van mij gesloopt toen ze even een onderling ruzie hadden.
Rambo is het type kat wat terug vecht en wat er nou precies gebeurde is nog onduidelijk maar de gordijnen waar ze in hingen zijn wel kapot.
Raya laat Rambo momenteel ook even met rust, zij heeft een paar flinke halen op haar lijfje staan van deze jongen. 
Rambo heeft nou eenmaal zijn momenten: hij is of een vals kreng of hij is heel schattig.
op sommige momenten heeft hij wel wat weg van crumpy cat.


printer
de printer is zo een object in huis wat zijn interesse heeft bij een van onze kattenvrienden.
vooral Nala is er bij als de printer begint te rammelen. 
elke zondag ochtend doe ik postcrossing verwerken, kaartje schrijven enzo. 
het adres waar het kaart naar toe gaat met de ID- code print ik dan uit om er op te plakken.
zodra ik de stekker in het stopcontact steek om de printer aan te zetten kom Nala al aan gesprint en zit het een op te nemen.
het is toch ook erg interessant hoe dat papier verdwijnt en er dan weer uit valt. soms zit hij er helemaal voor om de printer in te gluren waar het papier naar toe gaat om vervolgens te schrikken als het papier er uit komt en boven op zijn kop valt.
Raya kan er soms ook nog een bij komen zitten, maar Nala lijkt wel een obsessie te hebben met de printer.
zodra die denkt dat je de printer gaat gebruiken zit hij al te wachten.

ik kwam deze keer dit grappige plaatje nog tegen.
neem een kat, is lekker rustig, goed gezelschap en je hoeft er niet zoveel keer per dag mee naar buiten.
en ja, er zijn schatten van katten maar je hebt er bij ..... 🙄
niet zo erg is deze hier op het plaatje maar het kattengrind vliegt van tijd tot tijd de kattenbak wel eens uit. 
ondanks dat of als ze mijn gordijnen hebben gesloopt hebben ze stuk voor stuk hun momenten dat je gewoon maar een ding kan doen en dat is zielsveel van ze houden!
o ja, als je er over mocht denken een kat te gaan nemen: denk ook in aan de diertjes in het dierenasiel!
helaas weet ik dat dat met dit stel nooit gaat werken maar wie weet ooit, als ik nog ouder en grijzer ben, dat ik er eentje uit het asiel in huis gaat nemen om oma gezelschap te houden. 

dit was kattenstreken voor deze week, high poot van het zooitje ongeregeld en graag tot het volgende blog ....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...