woensdag 29 april 2020

postcrossing#198

hoi hoi, welkom bij een nieuweđź“« postcrossing.
ik ga maar gelijk van start want het was een meer dan volle week met kaarten.

afgelopen week kreeg ik dit kaartje uit Duitsland binnen, de kaart heeft een afstand van 338 km in 6 dagen gereisd voor ik hem had.
de afzender van deze kaart is net zo dol op lezen als ik maar de manier waarop hij dat heeft beschreven zou zo een liefdes verklaring in een boek kunnen zijn wat je leest.
het gevoel van een nieuwe boek in je handen, de geur van het papier en hoe je tijdens het lezen in een hele andere wereld terecht komt.
eerlijk is eerlijk, de passie voor boeken en lezen kwam goed over. 


maar er waren nog meer momenten dat ik een blije brievenbus had.
dit kaartje komt uit Finland en heeft een afstand van 1618 km gereisd in 7 dagen voor ik hem had.
de kijk van de afzendster van deze kaart heeft wel een bijzonder kijk op de wereld en reizen.
mede door het internet en postcrossing leert zij de wereld kennen.
wat daar ook bij helpt is Google maps om de omgeving te kunnen bekijken van adressen die zij krijgt om kaartjes naar te sturen. op deze manier leert ze meer over bijvoorbeeld gebruiken, de cultuur.
zou ze bij mij het Zeeuwse lekkernij bolus gevonden hebben? een deegbal met stroop en suiker.
verder leest ze ook veel in boeken over verschillende landen.
ik moet eerlijk bekennen dit best slim te vinden van haar.
thuis op reis achter je laptop en s'avonds slaap je gewoon in je eigen bed.


en ook dit kaartje kreeg ik binnen.
dit kaartje komt uit Wit-Rusland (Belarus) en heeft een afstand van  km afgelegd in  dagen.
veel stond er niet op dan alleen dat ze hoopte dat alles goed gaat hier.
op de kaart staat een afbeelding van de Heilige Geest kathedraal in Minsk.
tja, meer valt er hier over niet te vertellen.
wat mij wel weer op viel bij al deze ontvangen kaarten dat ze komen uit land die binnen de Europese Unie vallen.

en er kon deze week nog meer bij.
ook dit kaartje komt uit Wit-Rusland en heeft een afstand van 1849 km afgereisd in 9 dagen.veel valt er over deze kaart ook niet te vertellen.
er stond een stukje songtekst op geschreven van Gun's and roses, het klinkt bekend maar ik kan het niet 100% met zekerheid zeggen.
ik denk uit november rain, maar dat maakt verder ook niet uit. 
de kaart spreekt mij wel aan, lijkt veel op hoe ik er vaak bij zit, mijn laptop en een schrijfblok bij de hand.

dan was er in postcrossing 196 een kaartje wat naar Duitsland ging en deze heeft na 11 dagen zijn reis van 226 km volbracht. bij de ontvanger is alles goed en hij hoopt voor vele andere postcrossers het zelfde.
en de kaart uit postcrossing 197, die van vorige week, heeft ook zijn bestemming bereikt na een afstand van 1541 km over 9 dagen. en de reactie op de kaart van onze koning en koningin was een hele blije reactie. hij was geweldig volgens zijn schrijven.
en dan ging er in postcrossing 193 een kaartje naar China en ik ben heel blij te kunnen vermelden dat deze na 37 dagen zijn reis van 5957 km heeft volbracht.


en dan het kaartje wat ik deze week op de post heb gebracht. dat is deze.
dit schattige katje gaat naar Duitsland en zal een afstand van 441 km gaan reizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
de keuze was even lastig omdat mijn kaarten stapel behoorlijk is uitgedund en ik nog kaarten moet bestellen.
maar wie vindt zo een kaartje nou niet leuk?
verder heb ik wederom het niet allemaal rond het coronavirus te laten draaien.
standaard is wel tegenwoordig de "ik hoop dat alles goed gaat?" tekst en stay safe.

en zo zijn we weer bijna aan het einde van deze postcrossing.
ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de kaarten binnen Europa beter willen lukken wat het versturen betreft maar dat de kaarten hier buiten erg veel vertraging hebben wat het versturen betreft. 
als ik alleen al kijken naar waar de kaarten vandaan komen die ik afgelopen week kreeg.
laten we het dus gewoon blijven proberen en door te gaan met kaartjes versturen.
de wereld staat op zijn kop en ik verwacht daar voorlopig ook geen veranderingen in, laten we er dus maar het beste van maken, op een veilige manier.
ik wil jullie weer bedanken voor jullie aandacht deze week en graag de de volgende keer ... 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...