donderdag 16 april 2020

kattenstreken#35

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.
laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!



en we zitten nog steeds met zijn alle zo veel mogelijk thuis.
omdat de regels zo zijn momenteel en omdat we ons eigen en de gezondheid van een andere niet onnodig in gevaar willen brengen.
door al die extra tijd thuis was ik aan het rommelen met foto's van onze kattenvriendjes en daar kwam deze hier boven uit.
eigenlijk best wel goed vond ik zelf dus een beetje vroeger dan anders vervang ik het oude kattenstreken logo nu al voor deze.

maar nu we ruim 5 weken thuis zijn, begin je ook dingen op te merken die je best vaak doet.
zo als uitspraken tegen de katten als ze weer eens bezig zijn.
ja, ik ben het type wat tegen haar huisdieren praat. of ze het begrijpen? ze weten drommels goed als ze iets doen wat niet mag.
ik heb eens wat uitspraken op een rijtje gezet.

ik maak een badmat van je!
meestal is Nala degene die dit krijgt te horen. het slaat nergens op, maar deze uitdrukking flapte er ooit eens uit tegen hem en is gebleven.
de blik die ik er bij krijg als ik het zeg is soms goud waard, helaas nog niet op een foto kunnen zetten.

jij gaat die kant op en jij naar daar!
de uitspraak met gebaren. Rambo en Frodo hebben zo hun momenten dat het vuur er af spat. die twee zijn van dikke maatje naar 'ik moet je totaal niet meer' gegaan.
als ze dan weer eens grommend en brommend naar elkaar bezig zijn is dit de uitspraak van mij terwijl ik wijs. voor Rambo naar zijn kastje in de keuken en Frodo naar de stoel in de woonkamer. en ongelooflijk maar waar, ze gaan er ook naar toe. 
wel nog een beetje na mopperen.
soms heb ik gewoon geen zin op te staan en ze uit elkaar te halen als ze weer ruzie maken en roep ik alleen maar "maak elkaar af met liefde!" 

is het nou klaar met je?
Frodo is soms erg opdringerig wat knuffelen betreft. soms zo vervelend.
bij hem kan je een hele dag door gaan met knuffelen. en daar is niet altijd tijd voor. 
en ik heb ook niet altijd er zin in om een halve avond met de kat op schoot te zitten.
dan is deze uitspraak wat ik dan vaak zeg, de blik die ik krijg is even met de ogen dicht knijpen en nog eens extra stevig tegen je aan kruipen. duidelijk dat hij er nog niet klaar mee is.

moet je er ook weer met je kop bij!
Raya is zeker niet zo heel erg bang aangelegd, dat weten de heren hier intussen ook.
als je ergens meer bezig ben staat ze er dan ook gelijk bij en wil zeker van dichtbij even met je meekijken. 
wat soms niet altijd handig is. zeker niet als zij probeert in jouw pakket te duiken wat je net met de post heb gekregen.
als je het zeg kan ze je ook met zo een blik aanstaren van 'ja, dat vind ik nodig'.

katten zijn zeer eigenzinnig en hebben zeker een eigen wil. ik kan wel erg leuk "doe eens lief" roepen maar of het dan ook echt helpt?
ik denk dat ze je wel begrijpen maar ze trekken zich er niet zo veel van aan.
soms raak ik zo geïrriteerd van hun gedrag dat ik de uitspraak "ik gooi jullie allemaal over de brug" doe. dan kijken 4 paar kattenogen mij aan met en blik van : 'die hebben we vaker gehoord'. 
ik hou van ze alle vier maar soms .... soms zijn het ronduit gewoon etterbakjes.

dan hadden we afgelopen week nog dit. dan begrijp je misschien gelijk waarom het ook etterbakjes kunnen zijn.
ik kwam in huis verschillende stukje van dit tegen, dun ijzerdraad met lichtjes.
mijn dochter heeft van die grote potten op haar kamer met dit soort snoeren in die potten. leuk en gezellig vindt ze dat.
daar dachten Nala en Raya denk ik anders over, die hadden er al een uit een pot gevist en gesloopt en ik betrapte Nala er op pot nummer 2 van zijn verlichting te ontdoen. Raya zat op de grond toe te kijken hoe haar maatje het werk deed.
hun samenwerking is zeker een 10 waard maar het sloopwerk werd niet erg op prijs gesteld door mijn dochter.


deze foto wilde ik ook nog even met jullie delen.
Raya in de kattenmand. 
deze stond in de woonkamer toen we met Rambo naar de dierenarts moesten en zij ging er vrijwillig even in zitten.
madam moet haar eerste bezoekje aan de dierarts nog ondergaan maar ik denk dat ze daarna niet zo maar meer in deze kattenmand gaat zitten.
wat Rambo betreft en zijn medicijnen, een ramp! maar we hebben het achter de rug. voor nu gaat alles weer goed en normaal.
we zullen dus moeten afwachten of het nog terug gaat komen maar dan vooral als het terug komt hoe snel weer en hoe kort op elkaar komt het dan?
voor nu ben ik blij dat het even over is, medicijnen geven was geen pretje voor mij, ik heb de nodige krassen op mijn armen staan.
maar ben wel blij dat Rambo weer wat beter is.

en dit was het dan weer wat kattenstreken betreft.
we zitten veel thuis en ergens vinden de kattenvrienden wel erg gezellig.
we maken het beste van onze tijd hier in huis maar als het normale leven weer begint zal het zeker wennen zijn als we dan weer minder thuis zijn.
iedereen sterkte, hoe het veilig en blijf thuis,












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...