woensdag 15 april 2020

postcrossing#196

hallo, welkom bij een nieuwe 📫postcrossing!
er is eigenlijk nog niet veel veranderd de laatste weken wat het coronavirus, en ik denk dat dat bij veel land net zo is.
afgelopen weekend was het Pasen en die was toch wel iets anders dan normaal.
waar je anders massaal zie trekken voor dagje uit en zo bleven we nu braaf thuis. enkele uitzonderingen die denken dat het wel mee zou vallen en toch erop uit trokken, dat werd dan ook afgestraft met een boete van bijna 400 euro.
ik heb mijn Paas-zondag gewoon besteed zo als ik altijd doe: postcrossing voorbereiden. en natuurlijk daarna, met de hond, naar de brievenbus om hem in de brievenbus te laten vallen.
verder waren onze plannen deze Pasen niet zo groot, gewoon lekker thuis.

het mag geen verrassing zijn als ik zeg dat ik deze week niks heb ontvangen.
de wereld van de post staat ook op zijn kop dus het kan zijn dat kaarten die onderweg zijn langer nodig hebben dan normaal. hou daar dus rekening mee. 
deze kaarten zijn nog onderweg:
uit postcrossing 192, Rusland, nu 30 dagen onderweg.
uit postcrossing 193, China, nu 23 dagen onderweg.
uit postcrossing 194, Taiwan, nu 16 dagen onderweg.
en dan de grote verrassing van deze week: de kaart van vorige week, postcrossing 195, Japan, na 10 dagen onderweg te zijn geweest heeft deze zijn bestemming inmiddels al bereikt na een afstand van 9385 km. en het maakte mij oprecht blij iets te hebben gehoord van de ontvanger, het  Nederlandse spreekwoordelijke "een teken van leven".
dit bericht schreef de ontvanger mij: Tokyo is in het proces waar de noodsituatie wordt verklaard. laten we samen gezond blijven. kop op!
ik sluit mij daar helemaal bij aan, laten we er alles aan doen om gezond te blijven en hou je aan de regels die jouw land heeft opgesteld! 

ga ik door met de kaart van deze week.
dit kaartje gaat naar Duitsland.
deze kaart gaat een afstand van 226 km reizen voor het op zijn bestemming is.
dat ik deze week een kaart naar Duitsland verstuur vindt ik wel leuk.
met het Paasweekend achter ons zit het meestal hier in de omgeving vol met Duitse toeristen en dat was dit jaar niet door het coronavirus.
dat is ook gelijk heel raar, zo zijn er in de kringloopwinkel altijd wel vaste klanten en zo met de Pasen zie je de bekende gezichten weer terug, dit keer dus niet.
alle campings zijn dicht, de winkel ook.
het voelt dus allemaal wel raar dit jaar.
dat ik dan deze week een kaartje naar Duitsland mag sturen vind ik persoonlijk erg leuk.

en zo zijn we ook al aan het einde van postcrossing van deze week.
het zijn rustige weken, maar dat is ook niet gek nu alles zo op zijn kop staat.
ik wens iedereen het aller beste, blijf veilig, blijft thuis als je niet weg hoeft!
samen kunnen we dit virus verslaan, misschien niet in weken, maanden maar misschien pas in jaren, maar het gaat ons zeker lukken.
iedereen bedank voor je aandacht en graag tot volgende week ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...