woensdag 8 april 2020

postcrossing#195

hallo, we zijn er weer, welkom bij een nieuwe 📫postcrossing!
ik weet niet hoe het met jullie gaat maar na bijna 4 weken thuis zitten lijkt het mij nu toch wel een beetje te grijpen.
het gekken is dat thuis blijven zonder dat je het moet een stuk makkelijk gaat als nu.
maar misschien komt dat ook dat je nu een bepaalde vrijheid kwijt ben.
we mogen naar buiten hier in Nederland maar het advies is om zoveel mogelijk binnen te blijven en alleen naar buiten te gaan als het echt moet zo als voor je werk of om boodschappen te doen. en persoonlijk doe ik dat dan ook.
alleen boodschappen dan, het werk in de kringloopwinkel ligt nog steeds stil.
wel kregen we afgelopen week deze leuke kaartje binnen namens de leiding van de winkel.
een voor mij en een voor mijn dochter (ja,mijn dochter werk er tegenwoordig ook).
en dat was best een leuke verrassing om te ontvangen. we denken er over om er eentje terug te sturen. we denken ook aan hun en we missen het ook best wel.
het voelde tot nu als vakantie, maar na een week of 2 á 3 zit dat er ook weer op en moet je aan het werk.
voorlopig is alles nog plat tot eind april, dan horen we wat de regels verder gaan worden.
we kunnen niet anders doen dan afwachten en ons aan de regels houden.

buiten deze twee kaarten had ik verder geen post die met postcrossing te maken hadden.
ik heb ook geen berichten gehad van post die was aangekomen.
verder zijn de volgende kaarten nog onderweg:
postcrossing 192, naar Rusland, 24 dagen onderweg.
postcrossing 193, naar China, 16 dagen onderweg.
en postcrossing 194, naar Taiwan, 10 dagen onderweg.
we wachten ook dit gewoon af en hopen dat ook als ze voor buiten het verzend termijn van 60 dagen vallen ze nog wel later aankomen.


en dan deden we deze week weer een nieuwe poging om toch post te gaan versturen en deze gaat naar Japan.
dit kaartje gaat een afstand van 9385 km reizen voor het zijn bestemming gaat bereiken.
ik heb het weer bij het gebruikelijk gehouden, wie ik ben en waar ik woon en wat over mijn hobby's.
ik probeer het gesprek niet op de huidige situatie te laten komen wat het coronavirus betreft, ik denk dat de nieuwszenders in elke land dat wel genoeg doen.
wel wens ik ze het allerbeste en dat ze veilig mogen zijn.
mocht je zelf niet goed weten wat je wil schrijven dan is het thema deze maand "wat doe jij allemaal binnen?" voor mij is dat veel lezen en films kijken samen met mijn dochter.



dan hadden we afgelopen week nog een aan feitje waar ik eerlijk gezegd even niet bij stil had gestaan. maar bij postcrossing waren ze het niet vergeten.
het was 5 april alweer 4 jaar geleden dat ik met postcrossing ben begonnen.
wat begon als een test of het echt werkt is nu een vast onderdeel van dit blog, ik geniet er elke keer weer van om post te ontvangen.
en ook al zijn het nu wat onzekere tijden, is het toch de post die ons verbindt en een hart onder riem steekt.
bedankt postcrossing voor al die fijne momenten die jullie hebben mogelijk gemaakt met kaarten versturen en ontvangen!

en zo komen we bij het einde van deze postcrossing.
ik heb hier verder niks meer aan toe te voegen dan dat ik hoop dat iedereen veilig zit.
ik wens iedereen weer veel sterkte en ik denk aan hen die slachtoffer zijn of iemand kennen die is getroffen door het coronavirus.
hier in Nederland is de actie opgezet om elke zaterdag avond een kaars te branden voor de slachtoffers ter nagedachtenis aan hen. ik vind het gebaar hier achter erg mooi.
iedereen weer bedank voor jullie aandacht en graag tot de volgende keer ....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...