woensdag 22 april 2020

postcrossing#197

hallo en welkom bij een nieuwe📫postcrossing.
het leven is nog al standaard om eerlijk te zijn, we staan op rond 7 uur, drinken koffie, doen wat in het huishouden, proberen wat dingen te doen voor het blog, spelen een spelletje of kijken tv. tussendoor eten we nog wat en we gaan rond 11 uur weer naar bed om de volgende dag alles weer te herhalen.
en het ziet er voorlopig naar uit dat het zo zal blijven ook, volgens de Nederlandse regering is de kans groot dat we de komende anderhalf tot twee jaar de zo gezegde 1,5 meter afstand in onze samenleving houden.
ik denk dat we gewoon beter kunnen zeg dat het coronavirus de hele wereld letterlijk op zijn kop heeft gezet en misschien wel nooit meer als van ouds wordt.
laten we dus zuinig zijn op elkaar, samen zijn we sterkt.
de grote vraag is alleen nu hoe gaan we het leven weer oppakken wat de samenleving betreft en op een veilig manier?


het leven ligt al een tijd je stil en tot mijn grote verrassing had ik afgelopen week deze 2 kaartjes op de deurmat.
ik heb ze wel even samen in een frame gezet omdat beiden kaarten eigenlijk wat de tekst het zelfde bevatten.
de bovenste kaart komt uit Duitsland en heeft over 3 dagen een afstand van 208 km gereisd.
de onderste kaart komt uit Finland en heeft ook 3 dagen gereisd over een afstand van 1889 km.
beiden schrijven dat je buiten kan merken dat de lente begint maar we er weinig van kunnen genieten door de maatregels met het coronavirus.
verder spreken ze beiden de wens uit dat we dit veilig kunnen door staan.
wat mij wel op viel is dat beiden kaarten afkomstig zijn uit landen die beiden tot Europa behoren. maar ik ben wel blij na lange tijd iets te vernemen via postcrossing.
laten we dit contact met elkaar blijven houden en elkaar er door heen slepen.


en daar heb ik met dit kaartje ook een bijdragen aan geleverd. 
en hoe toevallig kan je het hebben, dit kaartje gaat namelijk naar Finland.
de kaart zal een afstand van 1541 km gaan reizen, maar of de reistijd ook 3 dagen word kan ik niet beloven.
echt voorkeur had de ontvanger niet maar als je het makkelijk vond stond er wel een lijst met tips
royals stonden daar ook tussen, en die had ik er toevallig nog eentje.
hij en zijn geliefde zijn een waar voorbeeld van ware liefde, 26 jaar hebben ze er op gewacht om met elkaar te kunnen trouwen.
sinds 2017 is een home-huwelijk namelijk pas legaal in Finland. ik wens ze dan nog heel veel mooie jaren samen.


en hier mee komen we aan het einde van deze postcrossing voor deze week.
voor het eerste in lange tijd was er weer post, en het voelt goed als je door zo een simpel kaartje een teken van leven heb ontvangen.
nogmaals, we zijn er nog lang niet en laten we het veilig houden, voor ons zelf maar ook voor anderen. zorg voor elkaar.
ik wil jullie bedanken voor jullie aandacht deze week, tot het volgende blog ... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...