woensdag 24 juli 2019

#postcrossing#163

hallo,
het is woensdag, het midden van de week, dus tijd voor 📫postcrossing.
en dit is de één-na-laatste postcrossing voor de vakantie.
volgende week gaan we er twee kaartjes op uit sturen.
en dan zijn we er even 2 weken niet.
maar voor dat het zo ver is, eerst nog even deze week van postcrossing doornemen met jullie. en dat was een erg volle week met kaarten!


en deze week had ik hele blije mailbox!
ik had wel 3 kaarten te gelijk.
dit er er een van, en komt uit Duitsland.
de kaart heeft een afstand van 645 km gereisd in 8 dagen voor dat ik hem had.
het was even puzzelen wat er op de kaart stond geschreven, maar dat is toch gelukt.
samen met haar echtgenoot en katten woont ze in de buurt van Munich, en ze is net als ik dol op boeken en films.


ook dit kaartje kwam binnen rollen.
en dit kaartje komt uit Finland. en heeft een afstand van 1484 km afgereisd voor ik hem kreeg.
super schattig deze eekhoorn.
maar wat wel het grootste raadsel is voor mij is de tekst die deze afzendster heeft geschreven: in het Nederlands!
op het profiel kan ik niks terug vinden van Nederlandse roots of is deze dame lekker aan de slag gegaan met Google translate? 
ik was verbaasd maar het is wel super leuk om het in je eigen taal te kunnen lezen.


en dan hadden we nog een derde kaart die binnen rolde.
deze kaart komt uit de USA en heeft een afstand van 6817 km afgereisd in 7 dagen.
de afzendster is werkzaam in de gezondheidszorg.
verder stond er niet zo heel veel informatie op de kaart.
wel een leuke kaart met deze tijger.
en daar kwam later in de week nog een kaartje bij.
deze komt uit België, en heeft een afstand van 78 km gereisd in 10 dagen!?
hoe het mogelijk is dat deze kaart zo lang heeft gedaan over deze kleine afstand is mij een raadsel.
maar de afzendster heeft mij zeker net zo blij gemaakt met deze kaart vanuit Hamoir dan een kaart uit het verre Amerika.
je hoeft niet altijd ver te gaan reizen om op leuke en interessante plaatsen te komen.

dan de kaart van vorige week naar Duitsland, de happy ananas-kaart. die is inderdaad in de goede smaak gevallen. ik kreeg er een like op van de ontvanger, die deze kaart naar 168 km te gereisd in 4 dagen had gekregen.


en dan de kaart die ik deze week er op uit heb gestuurd.
deze kaart gaat naar de USA.
en dit kaartje zal een afstand van 7847 km gaan afreizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
kaarten met kunst was een wensvraag van de ontvangster van deze kaart dus heb ik gekozen voor deze met een schildering van Johannes Schouten.
een oud stadsbeeld van Amsterdam van de Keizersgracht en de Westertoren.

dan nog even dit over Amerikaanse postcodes: de afkorting met twee letters staat voor een staat. 
LA staat bijvoorbeeld voor de staat Louisiana, niet de stad Los Angeles.  dat zou CA zijn voor Californië.
de ontvangster van de kaart die ik heb gestuurd had iets over de postcodes uitgelegt en ik vond dat wel een goeie, dus ik deel heb met jullie.
heb je ook gelijk een tip welke kant van Amerika de kaart gaat. 😉

en hier mee zijn we aan het het einde van postcrossing van deze week.
volgende week dus de laatste postcrossing voor de vakantie.
en dat gaat zo als altijd, 2 kaartjes voor en 2 kaartjes na de vakantie er op uit.
zo blijft de teller wel een beetje gelijk van minimaal 1 kaart per week.
dus, iedereen bedank voor de aandacht deze week en graag tot volgende week ...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...