donderdag 18 juli 2019

kattenstreken#27

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.


laat je niet misleiden door hun schattige kopjes! 

weer onderlingen strijd!
de sfeer is weer om te snijden tussen Rambo, Frodo en soms ook Nala.
waar ze last van hebben weet ik niet maar ze vechten weer regelmatig met elkaar.
een week of twee geleden hadden Rambo en Frodo elkaar flink te pakken.
beiden hadden de nodige wondjes op hun lijf.
en Nala ... die loopt de boel nog eens extra op te fokken door Rambo uit te dagen, die daar zeker op in gaat.
en dan is het spel weer rond! de haren vliegen in het rond en het enige wat ik kan doen is er met veel kracht een bezem tussen zet, in de hoop dat ze elkaar los laten.
soms denk ik wel eens dat ik zo hard moet meppen dat ik er een zeker een hersenschudding mep of zo.
maar ze lijken het altijd weer te overleven zonder echte bijzondere schade.
Raya lijkt er ook geen zin meer in te hebben om als vredesstichter tussen te gaan staan.
ze kijk het eens aan en laat het daar ook bij.
ik snap het wel van haar, ik zelf heb de hoop ook wel opgegeven dat de heren hun vechten op geven.


lekker lui
hoe lui Raya kan zijn is wel op deze foto te zien.
als er één ding is wat zij doet sinds ze bij ons is, dan is het boven op mij gaan liggen als we naar bed gaan.
op mijn rug, op mijn achterwerk, op mijn benen, buik of zo als op de foto, tussen mijn benen.
het is gewoon haar ding zal ik maar zeggen.
dan heeft ze ook nog de gewoonte dat ze voor ze gaat slapen op mijn vingers moet bijten en likken.
ze zeggen dat dat de manier is waarop ze haar genegenheid voor mij toont.
erg fijn allemaal maar ik kan nou niet zeggen dat de tandjes zo bot zijn. ze heeft behoorlijk scherpe tandjes, wat soms ook best pijn kan doen als ze weer eens een liefdesbeetje uitdeelt.
maar ze is wel heel schattig als je haar zo ziet liggen.


over schattig gesproken.
mijn dochter was in een beetje dolle bui met Frodo.
een beetje met de bal van haar hond Beertje aan het dolle met Frodo.
prima wat Frodo betreft, bal tussen zijn voorpoten geklemd en als een malle met de achterpoten er tegen aan trappen.
het zag er heel grappig en op een bepaalde manier schattig uit.
maar als ik zag hoe hij er tegen aan trapte, dan denk ik dat hij de bal voor Rambo aan heeft gezien en hem eens flink in elkaar heeft gemept. 
ach, liever zijn agressie uitten op die bal als op Rambo zelf, anders had ik zeker weer haren kunnen ruimen en had ik de bezem weer moet pakken.

laatste keer
nee, dit is niet de laatste keer kattenstreken, ik heb nog genoeg materiaal om te verwerken.
het logo is deze maand voor de laatste keer.
dit is namelijk de laatste kattenstreken voor dat het weblog even plat ligt met de vakantie.
en na de vakantie komt er een nieuwe logo. (dat geld trouwens voor alle blog onderdelen.)
door de vakantie is er in de maand geen kattenstreken! de volgende kattenstreken zal zijn op 19 september.
en dan gaat ook het nieuwe logo van start. wat het nieuwe logo is?
nou .... dit is het geworden: 

wij wensen iedereen een hele fijne vakantie!
tot het volgende blog ....


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...