woensdag 17 juli 2019

#postcrossing#162

hallo,
het is weer woensdag, tijd voor 📫postcrossing van deze week.


happy birthday postcrossing!
het is alweer 14 jaar geleden dat postcrossing is ontstaan.
het project Postcrossing werd in 2005 door Paulo Magalhaes als bijproject opgezet toen hij student in Portugal was. Paulo is dol op het ontvangen van post- en postkaarten in het bijzonder; van vrienden, familie - of van iedereen in de wereld. 
en zo kreeg hij het eerste idee om hiervoor het online platform te creëren dat hij Postcrossing noemde. 
het doel: om mensen over de hele wereld met ansichtkaarten te verbinden, onafhankelijk van hun land, leeftijd, geslacht, ras of overtuiging.
het postcrossing-project op 14 juli 2005 voor iedereen toegankelijk.
sinds 2016 ben ik gaan deel nemen aan postcrossing, voor de grap maar intussen is postcrossing wel een hele leuke hobby geworden.
het blijft elke keer weer spannend of er iets bij de post zit van postcrossing.
in de afgelopen 3 jaar heb ik 166 kaarten verstuurd en er 163 ontvangen.
en daarom gaan we nu ook door met de kaarten die zijn verstuurd en ontvangen!

en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet echt meer had verwacht dat na dat deze kaart op expired kwam , dat deze nog zou aankomen. maar ik had het mis!
de kaart uit postcrossing 152, naar Ghana is toch nog aangekomen. na een reis van 4949 km is deze na 65 dagen op zijn bestemming aangekomen.
en dan de kaart van vorige week, die ging naar België, die heeft over de afstand 119 km 2 dagen gedaan. de afstand was dan ook niet zo groot, ik zei het vorige week al, ik had hem bijna zelf kunnen brengen met de auto. volgens de route planner had ik er dan 2 uur en 7 minuten over gereden.
kaarten heb ik verder deze week niet ontvangen, helaas, maar je kent het.
zo heb je niks en zo heb je een hele stapel te gelijk.
postcrossing blijft altijd verrassen!


en dan de kaart van deze week.
deze kaart gaat naar .... Duitsland.
de kaart zal een afstand van 168 km gaan afreizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
er stonden op de wenslijst heel wat kaarten en geen van dat soort kaarten heb ik.
maar grappige kaarten mochten ook, en ik persoonlijk vond deze ananassen wel grappig.
het heeft een lekker zomerse uitstraling.
ik hoop dat de ontvanger hem ook grappig genoeg gaat vinden?
we gaan het dus afwachten.

en zo komen we alweer bijna aan het einde van deze postcrossing.
niet voor dat ik nog een extra melding heb te geven.
we hebben nog twee weken te gaan tot aan de vakantie, deze is van 5 tm 18 augustus 2019.
dit blijft zo als het stond gepland maar voor de week erna, week 34 is wel een kleine wijziging gekomen.
in deze week is op dinsdag 20 augustus en donderdag 22 augustus even geen blog online.
op woensdag 21 augustus is postcrossing er weer wel, gewoon zo als gepland stond.
met 2 kaarten die er dan zijn uit gestuurd.
en op vrijdag 23 augustus zal er ook een blog online zijn.
ik heb deze keuze zo gemaakt op basis van privé omstandigheden waar ik op dit moment verder geen uitspraken over wil doen. 
maar postcrossing zal er dus wel gewoon zijn in deze week.
rest mij nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot de volgende keer ....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...