dinsdag 13 november 2018

stand van zaken: week 46

het is alweer een tijdje geleden dat ik een stand van zaken heb gedaan dus laat ik maar weer eens een up date houden over mijn leventje op dit moment.

vmo
nou, die loopt nu al vanaf juli en we zijn nog geen steek verder!
inmiddels hebben we een inschrijving gedaan bij de woningbouw zo dat er gekeken kan worden of
wij en de WMO een sociale urgentie kunnen krijgen om sneller te verhuizen.
verder heb ik intussen een keuring gehad (ja, weer maar eens eentje) om te zien of ik nog wel auto zou mogen rijden met mijn arm en waar we bij een huis moet kijken.
hoewel ik op sommige punten mijn bedenken bij de hele keuring kwam hij ook wel met dingen aan zetten waar ik zelf niet zo over had na gedacht.
zo als bijvoorbeeld 'hoe vaak ik de trap op loop naar boven?' en ik moest daar toch uit opmaken dat ik voorbereid naar beneden kom in de ochtend.
als ik wil wassen dan neem ik s'ochtends al gelijk de wasmand mee naar beneden.
op het punten van douchen zag ik niet gelijk wat ze daar in kunnen betekenen. douch meer op schouderhoogte of zo?
maar goed we wachten af, meer kan je toch niet doen maar ik denk dat ze me eerder met een passende woning gaan helpen als een andere auto.

brand
ja, je leest het goed, brand. of liever gezegd vlam in de pan.
ik had zo een leuk, kleine geel pannetje ooit gekocht. makkelijk als je iets wat niet te groot is wil op bakken.
nou, helaas werkte deze niet zo prettige en korte geleden sloeg er de vlam in de pan.
brand in je pan, ik schrok me dood!
ik wilde even twee worstjes baken maar niet flamberen.
gelukkige wist ik mijn hoofd erbij te houden en had de koude kraan open gezet waar ik mijn pan zetten, was meer gooien maar oké.
daarna heb ik de pan buiten in een emmer met regenwater gestopt.
de brand was wel geblust maar toch.
ik wil er verder niet over denken wat er had kunnen gebeuren.
pannetje is inmiddels mee met de vuilnis voor de storthoop.

en verder ....
nou, de verbouwingen aan mijn huis buitenom zijn weer klaar.
de rommel is weer weg, en de herrie ook. hoewel? verderop zijn ze in de straat nog bezig maar dat is minder erg als recht boven je hoofd.

verder, heb ik weer een middag op de spoed eisende hulp gezeten met mijn dochter.
ze had een metalen pijp op haar arm gekregen en heeft haar arm zware gekneusd.
er was wel een stukje bot versplinterd maar die splinterstukjes lossen vanzelf weer op.
wel was het even oppassen met bewegen omdat die splinterstukjes niet in een pees, spier of bloedader mogen gaan prikken. dan kan je een flinke ontsteking krijgen.
die was er in een lichte vorm al wel maar ook al weer op zijn route van beter worden.
met dit is de stage die volgende week voor haar begint even oppassen.
maar ze gaat stage lopen bij het Leger Des Heils, waar ik ook werk.
ze kennen haar en er zijn wel dingen die ze ondanks de kneuzing kan doen.
dat gaat wel goed komen.

verder gaat het op de school wel goed. ze heeft de eerste periode van 9 weken afgesloten met code groen. dat betekend dat ze door mag naar periode twee.
ze werken daar met codes, groen is goed en je mag door. oranje is matig maar je mag ook nog door en dan code rood, slecht en dan mag je niet door en moet je van de opleiding af. dat is dan wel balen.
ik vond het eerst een vreemde manier maar ergens ook wel goed. het is toch een stok achter je om je werk goed te doen.

en verder? heb ik niks meer.
bij mij gaat het goed, ik mag niet mopperen.
het enige wat ik heb is dat ik toe ben aan een nieuwe bril. deze voldoet niet meer.
daar ga ik binnenkort ook even achter aan om mijn ogen te laten testen en een bril aan te meten die wel weer werkt voor mij.
maar daar laat ik jullie later wel meer over weten.

tot het volgende blog .....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...