donderdag 15 november 2018

kattenstreken#19

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes! 


deze keer is kattenstreken wel bijzonder, vind ik persoonlijk.
onze Rambo heeft een klein beetje de hoofdrol deze maand. maar dat heeft hij ook wel verdiend.
hij is de oudste van het stel, hij is nu 5 jaar en een beetje de oude sok van het stel of onze persoonlijke grumpy cat.
hij heeft niks met drukte, dat heen en weer vliegen wat Nala en Raya soms doen vind hij ook niks.
maar de laatste weken heeft hij toch wel wat veranderingen waar wij van stonden te kijken.
om te beginnen kwam hij bijna nooit in de woonkamer, meestal omdat Frodo daar ook is en die twee liggen elkaar niet zo. wat ook wel verwonderlijk is. toen ze kleiner waren speelde ze altijd samen maar sinds Frodo is gecastreerd is die lief over.
ik kan niet verklaren waarom dat zo nu is.
ik hou ze in de gaten en probeer ze niet te dicht bij elkaar te komen.
mede ook omdat ik geen zin heb om iedere keer plukken kattenhaar op te ruimen.
de laatste weken begint hij dingen te doen die hij anders nooit deed.
in de ochtend, als ik op de bank zit met mijn kop koffie kwam hij wel even voor een aai en een knuffel maar verder was hij te vinden in zijn hangmand.
nu lijkt hij dat even allemaal overboord te hebben gegooid en komt ook in de avond de woonkamer in. lekker op de bankleuning.
iets waar Frodo niet zo blij mee is, die ligt daar ook vaak.
ik haal Rambo er niet voor weg, wie het eerste er ligt heeft de mazzel denk ik altijd maar.

maar het gaat nog een stapje verder met Rambo.
dat hij soms ook boven op het bed van mijn dochter ligt is iets wat vaker gebeurd.
maar Rambo die s'avonds bij mij op bed komt liggen terwijl ik nog even aan het lezen ben was erg nieuw.
en soms blijft hij er een half nacht liggen slapen, mijn verbazing was groot.
het was even een moeilijk houding aannemen maar ik kreeg hem op de foto!
lekker tussen in bij mij en mijn dochter, die ook nog wel eens bij mij komt liggen voor het slapen gaan, nog even kletsen.
klinkt misschien gek maar ik heb me serieus afgevraagd of hij niet ziek is?
ja, raar dat je dat je eigen afvraagt, maar de meeste katten die ik heb gehad werden erg aanhankelijk wat knuffelen en bij je willen zijn als ze ziek waren.
maar ik hoef me geen zorgen te maken, hij is in goede gezondheid. ik heb het wel even laten checken.
het vermoeden is dat dit zijn reactie is op Raya. even laten weten dat hij er ook nog is.
maar daar hoeft hij zich geen zorgen om te maken, ik heb hier ongeveer een dagplanning van wie wanneer zijn of haar knuffelmoment heeft.

ik vind het ook allemaal prima wat hij doet.
hij heeft nooit zich hoeven afzonderen, hij deed het zelf.
maar ik vind het wel leuk dat hij toch iets meer de woonkamer intrekt en er meer bij probeert te zijn.
blijft altijd leuk als je dan op de bank zit met je huisdieren in de buurt.
soms een op schoot of naast je of gewoon in de stoel waar ze je wel kunnen zien.
maar als je opstaat om bijvoorbeeld koffie te halen loopt er altijd wel een mee, plus de hond!
stel je voor dat er iets te snoepen is en je zou het missen! dat zou een ramp zijn!
volgens Raya wel, die is degene die altijd je achtervolgt naar de keuken.

tot het volgende blog ..... 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...