woensdag 21 november 2018

#postcrossing#130

hallo,
het is woensdag 21 november, en dat betekend 📫postcrossing-dag!!
en we starten nu toch wel met aftellen: nog 5 weken te gaan tot aan de kerst!
ik begin er zin in te krijgen, maar omdat de kerstboom opzetten net iets te vroeg is ben ik maar begonnen met deco schalen neer te zetten met kerst-spullen en kaarsen erop.
het begin is er zal ik maar zeggen.
de wel bekend decemberzegels zijn vanaf heden ook te koop.
dat wil zeggen: als de winkel ze ook op voorraad heeft!
wat hier even niet het geval was, volop reclame maar de zegels zelf zijn er pas in de loop van deze week er.
vandaag is de winkel dicht omdat het dankdag is, christelijk gebruik hier in Zeeland. een speciale dag waar we met een speciale kerkdienst bedanken voor de oogst van dit jaar. ik moet eerlijk bekennen dat ik er verder niks mee doe.
morgen een dagje werken en dan komt er ook niks van om naar de winkel nog te gaan, dus het word vrijdag dat ik even ga kijken of ze er al zijn.
de kaarten had ik al geschreven, dus het is alleen de postzegel er nog op en dan even wachten tot na 5 december om ze op de brievenbus te doen.
momenteel is het weer zo dat Sinterklaas in het land is, een kinderfeest met schoen zetten en het krijgen van snoepgoed en cadeautjes.
ik heb er niks mee maar wel breng ik het respect op om even te wachten met verder kerst dingen tot na 5 december. dan is dit kinderfeest weer achter de rug.

het is verder rustig vanuit postcrossing, er waren geen kaart deze week op de deurmat gekomen.
van mijn kant zijn er nog 1 onderweg en er is er eentje aangekomen.
uit postcrossing 128,  ging een kaart naar de USA, deze is na 15 dagen 6048 km te hebben gereisd aangekomen op zijn plaats van bestemming.
de kaart van vorige week uit postcrossing 129, die ging naar Rusland, is nu 9 dagen onderweg.
en daar voegen we deze week weer een kaartje bij!

deze week heb ik mijn Duitse taal weer eens opgehaald! 🤔
om eerlijk te zijn is mijn Duits zeer gebrekkig en geleerd van  het kijken van Duitse tv serie's.
maar met de kaart van deze week wilde ik toch een stukje in het Duits schrijven.
dat Google translate kan toch best makkelijk zijn.
oké, het mogen duidelijk zijn dat deze kaart naar Duitsland gaat.
de kaart gaat een afstand van 272 km afleggen.
dat is niet zo heel ver, we hebben wel eens vele langer afstanden gehad.
deze reden dat ik iets in het Duits wilde schrijven komt door het dochtertje van de ontvangster van deze kaart.
zij is dol op postcrossing maar kan geen Engels.
daarom heb ik in het Duits de wensen geschreven voor fijne kerstdagen en een voorspoedig 2019.
met nog 5 weken te gaan vond ik het voor een kerstkaart net iets te vroeg, maar ze fijne feestdagen wensen kan dan weer wel, toch?

en hier mee komen we aan het einde van deze week.
verder heb ik geen mededeling om met jullie te delen.
rest mij alleen nog om jullie te bedanken voor de aandacht van deze week en graag tot volgende week ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...