woensdag 3 juli 2024

postcrossing#393

Hallo, het is het midden van de week en dat betekent dat het woensdag is en die dag is voor postcrossing. 
Het is gelukkig weer wat afgekoeld hier in Nederland, maar vorige week hebben we een paar dagen rond de 30 graden gehad en dat was toch wel erg warm.
Doordat ik nu meer landinwaarts woon, voelt de warmte toch anders. Aan zee heb je soms nog een verfrissende zeewind. Dat was toch wel even een klein stukje Zeeland wat ik dan even miste hier. 

foto: pinterest
Deze week gaat de laatste postzegel van de huidige reeks op de kaart.
Dus we hebben nieuwe postzegels nodig en deze zijn inmiddels dus ook al besteld. 
Dit keer heb ik gekozen voor deze schattige muis tussen de tarwe. 
Ik heb niet echt iets kunnen vinden over wie de maker is van deze afbeelding. Het enige wat ik vond is dat het een afbeelding is van een waterverf schilderij, de rest is onbekend voor mij.
Maar deze muis staat dus vanaf volgende week op de nieuwe reeks postzegels. 
Helaas kom ik net niet uit met deze muis in de laatste week van postcrossing voor de vakantie, dan heb ik het over postcrossing 398.
Ik doe dan twee kaarten voor de vakantie versturen en twee kaarten na de vakantie, jullie kennen het verhaal wel. 
Ik zal dus een kaart met deze postzegel versturen en de andere met de nieuwe reeks die verder gaat na de vakantie in postcrossing 399. 
Kunnen jullie het nog volgen? Het was even rekenen en puzzelen maar het komt allemaal goed. 

En afgelopen week had ik weer een blije brievenbus.
Dit vrolijke kattenkaartje mocht ik ontvangen.
De kaart komt uit Roemenië en heeft een reisafstand van 1720 km in 23 dagen. 
Ik heb de indruk dat deze katten op een grappige manier de toeristische plekjes laten zien van wat je allemaal in Roemenië zou kunnen doen of bekijken. 
Persoonlijk zou ik graag een bezoekje brengen aan Bran Castle, bekend als het kasteel van graaf Dracula. 
De meeste wilde verhalen gaan rond over voormalige eigenaren, maar geen een is ook bewezen als waarheid. Niet te min is dit wel genoeg reden om er een toeristische plek van te maken voor de nieuwsgierige mensen zoals ik. 
Het schijnt dat het kasteel door de huidige eigenaar in 2014 te koop is gezet, het zou een waarde hebben van 95 miljoen. Een koper heeft zich nog niet gemeld.


Gaan we verder met de kaart die deze week erop uit is gestuurd.
En dat is deze kaart geworden, deze is onderweg naar Duitsland en maakt een reisje van 227 km voor het zijn bestemming heeft bereikt. 
De afzendster deelde ook weinig informatie over zichzelf, maar dat maakt niet zoveel uit.
Een echte voorkeur had ze niet, kleurrijke, grappige kaarten en kaarten van Inge Löök (de old ladies) maken haar blij.
Kleurrijk daar kon ik haar wel aan helpen, maar dan niet van Inge Löök maar Astrid Lindgren.
Zij schreef ooit sprookjes met onder andere Nils Karlsson-Pyssling verhalen, dit was in 1949. Later in 1956 werd het boek wederom uitgegeven als prentenboek en ik gok dat dit zo een tekening is uit dat prentenboek. 
Ik kende het verder niet, maar ik vond de kaart hier in de stad in een winkeltje en vond hem wel grappig om voor postcrossing te gebruiken. 
Dus we gaan het afwachten hoe de reactie zal zijn op deze Nils Karlsson. 

Zo komen we weer aan het einde van deze postcrossing.
De laatste weken tot aan de vakantie, de gehele maand augustus is vakantiemaand.
Met uitzondering van postcrossing komen er dan geen blogs online.
Postcrossing heeft de gebruikelijk 2 weken geen blog, daarvoor en erna gaan er dan 2 kaarten uit, zo blijft de telling van 1 kaart per week toch een beetje op peil.
Ik begin intussen ook wel toe te raken aan vakantie. Na de verhuizing ben ik in januari weer begonnen met bloggen, aan een stuk door. 
Behalve dan toen ik in februari door privé-omstandigheden even een week offline ben geweest. Dus de laatste weken tot aan de vakantie en dan genieten van mooi weer hopelijk. Niet te warm, maar goed genoeg om lekker op het balkon te genieten. 
Voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog … 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#402

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  Wat een omslag in het weer deze week, het was koud en nat, echt herfstweer. Voor nu lijken we ...