woensdag 17 juli 2024

postcrossing#395

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
Een drukke week, en dat had niets met postcrossing of het weblog te maken. 
Ik heb een nieuwe kast, dus dat was de oude slopen en de nieuwe in elkaar zetten. 
En ik heb weer een paar verhuisdozen kunnen uitpakken. 
Maar tussen alles door heb ik ook druk geprobeerd om een klantenservice te bereiken van ons Nederlandse postbedrijf. Iets wat niet lukte.
foto: pinterest
Blijkbaar hebben ze daar opeens problemen met hun telefoonlijn. Of ze weten heel goed dat het een zooitje is en halve Nederland klacht over de slechte bezorging.
Hier nu dus ook, laat ik voorop zetten dat de nieuwe regeling van om de dag post nog niet is ingegaan. 
Ik zit al een hele week te wachten op een poststuk dat vorige week dinsdag in de app stond en ik tot op heden nog steeds niet heb ontvangen. 
Kijk, een dag of 2 vertraging wil ik nog geloven, maar een week! Dat gaat er bij mij niet in. 
Ik ken mensen die er werken en ik hoor van velen dat het een zooitje is. Post wat kwijt raakt, niet genoeg mensen om te bezorgen, waardoor post blijft liggen omdat niemand het kan overnemen. 
Ik heb er een klacht van gemaakt maar of ik er ooit iets van terug hoor? Ik vrees van niet. 
Ik hoop dus dat ik niet te veel post kwijt raak door deze ellende bij PostNL en dat de kaart vanuit postcrossing wel gewoon binnen komt in mijn mailbox. 
Ik hoop dat al mijn post gewoon netjes bezorgt gaat worden! 


Een kaart die ik dan wel deze week met de post heb gekregen is deze en die komt uit Litouwen en heeft een reistijd van 7 dagen over 1132 km.
De afzender is een man van weining woorden, dus ik kan er niet veel verder over zeggen. 
Ook op zijn profiel stond niks wat ik met jullie zou kunnen delen, hij heeft een hond, maar dat is het dan ook wel. 
De afbeelding is een schildering van Anatoly Yaryshkin, ik heb niks over deze persoon kunnen vinden. 
Wel genoeg andere afbeelding van hem/haar gevonden waar deze katten of andere op terug te zien zijn. Blijkbaar is dat een van de kenmerken die bij deze schilder hoort. 
Vilnius is de hoofdstad van Litouwen, gelegen in het zuidoosten van dit Baltische land aan de rivieren de Vilnelė en de Neris.
Het toerisme is in Litouwen langzaam in opkomst. Een van de belangrijkste toeristische attracties is het kasteel en plaatsje Trakai, ten westen van Vilnius, te midden van de vele meren in het natuurpark Trakai.


Gaan we door met de post die ik heb verstuurd deze week. 
Dat lijkt iets wat dan nog wel goed gaat bij PostNL: post ophalen voor bezorging!
Deze kaart zit daar deze week dus bij en die gaat naar Duitsland en zal een reisje gaan maken van 385 km.
De ontvangster van deze kaart komt uit het zuidwesten van Duitsland. Ze werkt als ergotherapeut en reist graag de wereld rond. 
Haar nieuwste hobby is scrapbooking, dat kan erg leuk zijn. 
Ik zelf maak bulletjournals, maar dan in dagboekstijl. Ik schrijf per dag een stukje en hou bijvoorbeeld bij wat we hebben gekeken aan films en series of welke boeken ik heb gelezen. 
Scrapbooking is een beetje hetzelfde maar dan op een speelse manier knippen en plakken van papier en foto’s. 
Op zich ook leuk maar ik zelf ben meer van schrijven.
Ze heeft een aantal dingen die ze leuk vond en die ze niet leuk vond, dus ik heb aan de hand van die lijst deze gekozen. 
We gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn, Duitsland is niet heel ver weg van hier dus het zal een kort reisje worden. 

En dat was het dan alweer voor deze week.
Bijna vakantie en ik ben eraan toe. 
Postcrossing is nog twee keer en dan gaan we er even twee weken van tussen.
De vaste bezoekers kennen het ritueel in tussen wel: 2 kaarten voor de vakantie en twee kaarten na de vakantie. 
En dan moet ik ook nog nieuwe postzegels bestellen, want we komen net niet rond met deze serie. Misschien een leuke muis die bij het thema vakantie past? 
voor nu wil ik jullie weer bedanken en graag tot het volgende blog … 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#402

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  Wat een omslag in het weer deze week, het was koud en nat, echt herfstweer. Voor nu lijken we ...