woensdag 10 juli 2024

postcrossing#394

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
Ik heb een luie week achter de rug, dat wil zeggen: genoeg gedaan wat moet gedaan worden en verder maakte ik mij er niet druk om.
Ik kan aan mijzelf merken dat ik aan vakantie begin toe te raken. Het gaat allemaal een beetje op de automatische piloot, en op zondag slaap je uit. Dan schrik je rond half 10 wakker terwijl je normaal om half 8 je bed al uit ben. 
Of wat we afgelopen week ook hebben gedaan, lekker bankhangen en films kijken, terwijl de film op stond zat ik wel te werken aan mijn diamond painting werkje.
Nog iets meer dan twee weken en dan is het vakantie. De hele maand augustus neem ik vakantie, geen blogs die maand, met uitzondering van postcrossing. Daar komt op 7 en 28 augustus wel een blog van online.
Op dit stukje van het weblog hou ik nog wel de regel ‘2 weken vakantie’ aan. 
Het is de eerste keer dat ik het zo doe, vaak doe ik toch al niet veel zo voor en net na de vakantie, dus eens kijken hoe het werkt als je gewoon de hele maand vakantie neemt en we hebben hier genoeg zomeractiviteiten om te doen.

Oké, we gaan maar eens door met de post.
Want er was deze week post en ook hele leuke post. 
Deze kaart komt uit Finland en heeft een reisje van 1641 km gemaakt in 10 dagen voordat ik hem had. 
En ik vind hem super leuk, de rode kat lijkt wel op onze eigen Raya. Zij kan ook gewoon bij mij op schoot hangen terwijl ik leuk. Of op je boek gaan zitten als ze aandacht wil. 
De afzendster is getrouwd en heeft twee kinderen, haar dochter doet ook aan postcrossing. 
Ik zag op haar account staan dat ze vorig jaar een hartinfarct heeft gehad, maar nu gaat alles weer goed. Ze beschrijft die periode als zwaar en ik kan dat begrijpen. 
In 2019 had ik een hartinfarct en ik vond het ook zwaar. 
Over de afbeelding heb ik niks bijzonders kunnen vinden, alleen dat het van een Finse webshop komt van postcards en dat uit een set van 5 kaarten komt. 
Ik ben blij met deze mooie kaart. 

Dan was er ook nog post van mij op hun bestemming aangekomen. 
Om te beginnen de kaart uit postcrossing 392, een naar de USA, deze is na een reis van 7317 km in 9 dagen op zijn bestemming aangekomen. 
Dit was vorige week al, maar omdat ik die dag zelf niet thuis was heb ik hem niet meer kunnen verwerken in postcrossing van vorige week. 
en dan de kaart van vorige week, postcrossing 393, een kaart naar Duitsland, deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 277 km in 3 dagen. 
Dan hadden we in postcrossing 389 een kaart die naar Rusland ging, deze is na een reis van 4779 km in 36 dagen ook op zijn bestemming aangekomen.

Gaan we door met de post van deze week. Welke kaart heb ik erop uit gestuurd?
Dat is deze kaart geworden en die is onderweg naar de USA en zal een reisje maken van 8862 km voor het op zijn bestemming is. 
En ik kan helemaal niks vertellen over de ontvangster van deze kaart. Oké, het is een zij dat kan ik dan wel delen, maar meer niet.
Zij heeft geen voorkeur om een kaart te ontvangen en ze heeft ook helemaal niks geen informatie over haar zelf staan.
Nee, je stuurt haar een kaart en pas als ze deze heeft dan zal ze in haar bedankje voor de kaart iets over haar zelf met je delen.
Ik vind het eigenlijk wel grappig! Totaal blind iets sturen en maar afwachten of het in de smaak valt. De echte basis van postcrossing waar het draait om het gebaar van een kaartje sturen en niet proberen iets te verzamelen. 
Met dat in mijn gedachten vond ik deze kaart daar wel bij passen. "Geluk is veel kaartjes ontvangen van postcrossing", een mooie gedachte waar ik mijzelf bij aansluit. 
We gaan het afwachten wat ik terug ga krijgen.

En zo zijn we alweer aan het einde van dit blog.
Ik heb niks meer om met jullie te delen.
Deze week gaat de nieuwe reeks postzegels in, benieuwd welke dat is? Dan kan je even terugkijken naar het blog van vorige week, daar vind je er alles over terug. 
Voor nu wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht en graag tot het volgende blog … 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#402

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  Wat een omslag in het weer deze week, het was koud en nat, echt herfstweer. Voor nu lijken we ...