donderdag 18 juli 2024

kattenstreken #81

Welkom bij kattenstreken!
Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grappig, maar soms ook gewoon een leuk moment om op de foto te zetten.
Frodo, Nala en Raya, alle drie een eigen persoonlijkheid en die botst soms met elkaar.
Je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd, en het lijkt ze niks te kunnen schelen.
Frodo is de oudste van de 3, een kater van 10 jaar. Nala is ook een kater, ze zeiden dat het een zij was, maar later bleek het een hij te zijn en inmiddels is hij 7 jaar oud.
Raya is enigste vrouw, maar een echt bitch die haar mannetje wel staat. Ze is 6 jaar. 
We beginnen wel te merken dat ze ouder worden. De dolle buien zijn er nog wel, maar minder. 
Ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
Dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

En laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

Zomerweer 
Het balkon is een plek waar de katten graag zitten.
Ik zit hier natuurlijk perfect, 3 hoog, op de hoek, een prima uitzicht voor de clan.
Vooral als er dan nog van die kauwen en roeken ( een roek is een kraaiachtige vogel met een witte dop op zijn snavel) rondvliegen of aan de overkant op het gebouw zitten. Raya gaat dan zitten mekkeren, maar als ze verwacht dat ze komen heeft ze het mis. 
Ze kunnen hier echt genieten van lekker buiten liggen in een stoeltje en slapen, zoals Frodo.
Maar we hebben intussen al een paar warme dagen achter de rug hier in Nederland.
Dan hang ik een oud laken op de waslijn tegen de zon, die hier vanaf de middag tot zonsondergang op de kant waar mijn balkon zit. 
Meestal staat er een van de tuinstoel in een hoek, daar gaat Frodo vaak in liggen.
Aan de andere kant staat ook nog een tuinstoel en Raya d’r rieten stoeltje, wat we uit Zeeland hebben meegenomen voor haar. 
Of het ten goede komt aan het stoeltje dat het gewoon buiten staat, ongeacht het weer, maakt niet uit. 
Er staat nog iets van een bankje op de planning, dus dan gaat het stoeltjes alsnog weg.
Het hele balkon wil ik nog anders maken wat betreft de inrichting voor de katten. 
Nu zit er een lange plank, er zaten er twee maar de andere zat slecht vastgemaakt. Frodo is er letterlijk door gezakt. Dat wil zeggen: de stok die onder de plank zat om de plank omhoog te houden brak af. 
Ik wil meerdere kleinere planken gaan bevestigen, op verschillende hoogtes. Een soort klimrek aan plankjes. Op die manier hebben ze meer mogelijkheden om te zitten of liggen. 
Iets wat zeker gaat blijven is het kleed wat ik met mooi weer buiten op de grond leg, Nala is er dol op, hij gaat er dan lekker op liggen slapen. Raya kruipt soms dan ook bij hem. 
Als Nala dan zo op het kleed ligt, kan hij net onder het randje van het houtwerk op straat kijken, onze gluurder!
Ik had voor de lol een mini zwembad met van die waterspeeltjes voor katten gekocht, leek mij wel leuk voor ze. Ze doen er alleen niks mee, ze gebruiken dat ding meer als waterbak dan dat ze werkelijk zitten te vissen naar die speeltjes. 
Maakt mij verder ook niks uit, het was goed bedoelt. 

Intussen hebben we dus al een paar warme dagen gehad. Echt warm kan ik je zeggen. 
Het was hier in huis 30 graden, vooral in de avond leek het in huis warmer te zijn. Warmte stijgt omhoog dus in hoeverre merk ik dat door dat ik op de bovenste verdieping zit? 
Gelukkig heb ik ook weer de mazzel dat door dat ik boven zit een heerlijk windje heb. Ramen open en door waaien die handel. 
En anders hebben we nog ventilatoren staan om te gebruiken. Daar is Raya helemaal fan van geworden geloof ik.
Ze gaat letterlijk op een krukje liggen wat bij die ventilator staat en gaat in de wind van dat ding liggen slapen. 
Datzelfde zelfde flikte ze op bed. Ik had een ventilator op een tafeltje staan die dan zo over het bed waaide. 
Ze ging dus naast me liggen precies in de wind van dat ding. 
Nala sliep buiten met die warmte, ik had de balkondeur open gelaten en ook de buitenlampjes aangelaten. Van die lampjes die op zonne-energie werken, laden dus overdag in de zon weer op.
Katten waren helemaal blij met deze mogelijkheid, ik iets minder. Muggen!
Ik ben echt lek geprikt, ik had wel een stuk of 10 muggenbulten na één nacht. Ik heb zo een ding met citroen tegen muggen, maar die werkt dus niet. dat mag wel duidelijk zijn. 
De katten vinden het heerlijk om buiten te kunnen zijn. Ze hebben alle 3 een verandering ondergaan in hun gedrag sinds we zijn verhuisd. En het is zeker geen slechte verandering. 


En zo komen we alweer aan het einde van deze kattenstreken.
Maar ik wilde nog wel even deze foto met jullie delen.
Onze hond Beertje die regelmatig in een van de kattenmand kruipt en daar in gaat liggen slapen. 
Laat ik daar even bij zeggen dat Raya ook vaak genoeg in zijn mand gaat liggen slapen of Frodo die door het huis springt achter de bal van Beertje aan. 
Ze kunnen wel wat hebben van elkaar, behalve de voor bak van Beertje, daar laat hij geen van 3 bij toe. 




Namens de clan wens ik jullie een fijne vakantie.
Wij gaan ook genieten van hopelijk mooie dagen met iets zon en niet te hoge temperaturen. 
Ik zelf ga nog een paar dagen naar mijn beste vriendin voor vakantie, maar mijn dochter blijft thuis en zorgt dan voor de clan. Ze zijn dus in goede handen.
We zijn weer terug op donderdag 19 september met een nieuwe kattenstreken.
Een high poot van de clan en tot na de vakantie … 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#402

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  Wat een omslag in het weer deze week, het was koud en nat, echt herfstweer. Voor nu lijken we ...