woensdag 24 juli 2024

postcrossing#396

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
Wat een hitte hebben we gehad! Het was niet al te lang, maar het hangt dagen erna ben je nog zoveel mogelijk alles aan het doorluchten om de warmte je huis en je lijf uit te krijgen. De ventilatoren hebben hier weer voluit gedraaid.
Maar ik wil jullie nog even mee terugnemen naar vorige week, ik had het er over dat de post niet bezorgd werd die in de app stond en dat ik een klacht heb gemaakt.
Nou die klacht is binnengekomen bij ze, afgelopen week kreeg ik mijn post alsnog bezorgd. Zelfs post van mijn dochter waar ze al twee weken op zat te wachten. 
Het hoe en wat verder weet ik niet, want daar krijg je niks over te horen. Maar ik heb mijn post en ik hoop dat het ook gewoon bezorgt blijft worden. 
Ik kreeg nog wel een mail met een link voor een gratis postzegel code maar dat is alleen voor post binnen Nederland en eerlijk gezegd vind ik deze manier van excuus vanuit PostNL een beetje onpersoonlijk. 
Maar goed, we zullen zien hoelang het goed blijft gaan met de post. 

Oké, we kregen dus weer post en hierbij ook een kaart die al een tijd in de app stond om te bezorgen.
En dat gaat om deze kaart, de kaart komt uit Rusland en heeft een reisafstand van 1690 km in 39 dagen. 
Nou, die dagen kloppen niet helemaal door de vertraging van mijn post. Maar oké, hij is bezorgt en niet kwijtgeraakt in de post. 
De afzender hoopt ooit Nederland te bezoeken en er is genoeg om te zien en te doen. Ik zou zeggen: kijk eens naar andere dingen als grote steden als Amsterdam. 
Genoeg prachtige platteland plaatsen waar je heerlijk kan genieten van de Nederlandse natuur, strand, zee en bossen. 
Hij raadde mij ook aan om eens te kijken naar de boeken van Vladimir Nabokov, ik heb dat gedaan maar deze trekken mij nou niet echt aan om te willen lezen. 
'Lolita' is een van de boeken die hij schreef en is in sommige landen verboden vanwege het verhaal van een oudere man die een jong meisje misbruikt. 
Dus het verbod kan ik nog wel begrijpen, geen boek wat ik zou willen lezen. 
De kaart zelfs is absoluut grappig, pas ook zeker bij mij. Ik had vroeger een kat die boven op mijn toetsenbord ging liggen als ze aandacht wou en ik aan het werk was. 

Een andere kaart die ik mocht ontvangen was deze.
Een kaartje uit Duitsland, en deze heeft in 4 dagen een reisje gemaakt van 178 km. 
En de afzendster is grote fan van de Tour de France, dat mag duidelijk zijn aan de kaart. 
Op de kaart staan 2 Nederlandse wielrenners maar ik ken ze verder niet.
Ik ben echt geen sportliefhebber, ik kijk geen sport en ik volg het ook niet. 
De Tour de France kan ik hooguit eens opzetten vanwege het landschap maar echt niet voor de sport op zich. 
Het EK voetbal interesseerde mij ook niet en de olympische spelen die binnenkort beginnen ook niet. 
Ik ben anti sport, kan ik wel zeggen, ik heb er gewoon niks mee.
Dat neemt niet weg dat ik dit kaartje toch wel leuk vind, zo leer je toch nog wat kennen van de Tour de France. 

Dan is de kaart van vorige week, postcrossing 395 op zijn bestemming aangekomen na een reisje van 385 km in 4 dagen. 
Verder is uit postcrossing 394 nog een kaart onderweg naar de USA, deze is nu 16 dagen onderweg. 
Daar komt deze week nog een kaart die we hebben verstuurd.

En dit is het kaartje dat ik deze week erop heb gestuurd.
Dit kaartje is onderweg naar Japan en gaat een reisje maken van 9143 km.
En de ontvangster van deze kaart is moeder van 2 kinderen, ze houdt van reizen, het ervaren van de lokale cultuur en kunst, het bezoeken van historische gebouwen en het proberen van lokale gerechten. Ze heeft ook een passie voor kunst en lees graag boeken.
Een echte voorkeur was er niet, wel ideeën als je het niet weet en ook een lijst met wat liever niet. Die van insecten kan ik nog begrijpen. 
Ik heb gekozen voor deze kaart met tekening van Ted van Lieshout en Philip Hopman. Deze tekening hoort bij het kinderboek 'Boer Boris en het bootje.’
Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder ook niet bekend ben met de verhalen van boer Boris. Maar deze kaart kwam ik hier in de stad tegen en vond het een leuke kaart om te versturen met postcrossing.
We gaan het afwachten wat ze van de kaart gaat vinden

En zo komen we weer aan het einde van deze postcrossing.
Het is voor mij bijna vakantie, nog een week. Postcrossing heeft er nog 2 op de planning staan en dan 2 weken niks. 
Ik hou hele maand augustus vakantie, geen blogs met uitzondering van postcrossing. Een maand geen postcrossing is bijna niet te doen, dus wilde ik dit jaar het op deze manier eens proberen met de vakantie. 
Verder is het gewoon zoals altijd met de vakantie, 2 kaarten voor en 2 kaarten na de vakantie. 
Verder wil ik deze week nog even postzegels bestellen, met de huidige reeks kom ik niet tot 7 augustus rond. Nog even kijken wat voor een soort van vakantie muis (?) … komt goed, we gaan er weer wat leuks van maken.
En ik heb ook nog leuke kaarten bij 'postcards from Essie' besteld.
Oké, dat was het dan echt voor deze week, ik wil jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog … 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#402

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  Wat een omslag in het weer deze week, het was koud en nat, echt herfstweer. Voor nu lijken we ...