woensdag 26 oktober 2022

postcrossing#320

hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
ik zei het vorige week al, ik wil even met jullie terug naar postcrossing 243 (maart 2021).
toen heb ik het al gehad over The Bone Cancer Research Trust Stamp Appeal.
deze Britse liefdadigheidsinstelling zet zich in voor het aanpakken van botkanker door middel van onderzoek, het verstrekken van informatie, bewustmaking en het bieden van ondersteuning aan de getroffenen.
ze veilen gebruikte postzegels om geld in te zamelen voor hun doel. ze worden verkocht aan verzamelaars en handelaren, en sommige speciale postzegels worden ook per opbod verkocht. 
en dat brengt mij bij de Nederlandse stichting Kinderpostzegels. elk jaar komen er  basisschoolkinderen langs met de vraag of je kinderpostzegels wil kopen. de opbrengt komt altijd ten goed aan projecten die weer te maken hebben met kinderen die een extra steuntje kunnen gebruiken. 
dit jaar waren de kinderpostzegels van Donald Duck. en dat brengt mij weer terug bij The Bone Cancer Research Trust Stamp Appeal. 
de middelste zegel is een vrij grote zegel, voor Nederlandse begrip uniek is en tijdelijk verkrijgbaar zal zijn. daarom lijkt mij deze zegel een uniek exemplaar om te doneren aan The Bone Cancer Research Trust Stamp Appeal.
het lijkt mij toch wel een zegel die een verzamelaar graag in zijn collectie zou willen hebben.
ik heb verder nog wat andere zegels die ik gelijk ga mee sturen als donatie voor de verkoop. 

voor meer informatie verwijs ik jullie door naar hun website. 



gaan we verder met de post van deze week. ik heb afgelopen week nog meer leuke kaarten gekregen met de post.
zo als deze, deze komt uit de USA en heeft een reistijd van 13 dagen over 8705 km. 
de afzender is net als ik een blogger, hoewel hij aangaf dat hij de laatste tijd problemen heeft met het uploaden van foto's. daar heb ik niet echt problemen mee. ik hoop dat het probleem snel is opgelost voor hem.
in 2017 publiceerde Arizona Highways een jaar lang tijdschriftnummers genaamd de Explore Arizona! 
deze serie had een geïllustreerde omslag van de Tucson-kunstenaar Chris Gall. 
vanwege de geweldige succes zijn deze als als een set ansichtkaarten die ooit op de omslagen hebben gestaan. 
voor zover ik het heb kunnen vinden hoort deze afbeelding bij de maand Januari. 
ik denk dat ik over de Grand Canyon geen uitleg hoe te geven. het is waarschijnlijk een van de bekendste National park in de USA. 


en dan kregen we deze kaart ook binnen. 
een met een prachtige zonsopkomst over Boedapest.
tja, dan had je waarschijnlijk al geraden dat deze kaart uit Hongarije komt. de kaart heeft een reis van 1163 km gemaakt in 13 dagen. 
het Hongaarse parlementsgebouw is op deze kaart te zien.  
het is een populaire toeristenbestemming in Boedapest . 
ik heb ooit een reis gepland staan om een lang week naar Boedapest te gaan. helaas ging door omstandigheden de reis niet door en we hebben nooit een nieuwe reis gepland. 
misschien een idee om te plannen met mijn dochter een lang weekend naar Boedapest? 

verder kwam deze week ook deze mooie kaart nog binnen vallen.
de kaart komt uit Duitsland en heeft een reis van 7 dagen gemaakt over 482 km.
op de kaart staat een afbeelding van Théo van Rysselberghe, een een Vlaamse kunstschilder.
deze afbeelding heet "Jonge vrouw op het strand bij de zee" uit 1901. 
als schilder staat hij bekend om zijn neo-impressionistische werken die op het einde van de 19de eeuw een sleutelrol speelde binnen de Europese kunstwereld. 
hij is onder meer een van de oprichters van de avant-gardegroep les XX (Les Vingt) in 1883.
ja, absoluut dat ik dit via google heb opgezocht, mijn kunstkennis is niet zo groot. 
ik ben geen kunstliefhebber, maar dit is zeker een heel mooi prentje op de kaart. 


en na de post die ik heb gekregen was er ook post van mij op zijn bestemming gekomen. 
de kaart van vorige week uit postcrossing 319, die ging naar Duitsland, en deze heeft na een reisje van 3 dagen over 461 km zijn bestemming bereikt.
hiermee zijn momenteel geen kaart meer onder weg, ja toch wel ... eentje naar China maar deze staat expired. 
we gaan dus snel een kaart versturen zodat er weer wat onderweg is. 

en dat is deze kaart geworden. 
deze kaart is onderweg naar Rusland en zal een reis gaan maken van 3430 km. 
ontvangster van deze kaart houdt van postcrossing omdat zij met versturen van een  ansichtkaart verschillende mensen op de hoopt te raken door een stukje van haar ziel te verwerken in de tekst op de kaart. 
het klinkt allemaal spiritueel, maar ik denk dat ik wel begrijp wat ze bedoelt. ik kan het alleen niet goed uitleggen. 
deze kaart komt van 'Leuk Zeeuws' en dit bedrijf maakt producten met Zeeuws afbeelding zoals kaarten, maar ook kleding en tassen. daarnaast verkopen ze ook Zeeuws lekkernij als babbelaars. 
Tholen is een stad hier in Zeeland, maar ook de verzamelnaam van een gemeente waar meerder stadjes en dorpen onder vallen. zo ook mijn woonplaats. 
en met de dame en heer in klederdracht denk ik wel een stukje in de richting te zitten met de wens van mensen in klederdracht. Zeeland kent meerder vormen van klederdracht, per streek verschilt dit. 
we gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart. 

en hiermee zijn we aan het einde gekomen van deze postcrossing. 
voor volgende week heb ik ook weer een volle planning. 
er zijn nog nieuwe postzegels besteld en ik heb ook de kerstkaarten en de kerstzegels voor postcrossing besteld, ik verwacht ze vandaag met de post. dus dat allemaal volgende week in postcrossing. 
dan wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog  ... 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...