donderdag 20 oktober 2022

kattenstreken #63

de clan is nu al weer een tijdje met zijn drieën.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
ze hebben allemaal hun eigen karakter, ieder hun eigen ding en het lijkt ze niks te kunnen schelen. je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd. 
ze hebben alle drie een eigen persoonlijkheid en die botsen soms met elkaar.
maar ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!




we kunnen het wel, maar waarom zouden we? 
deze week hebben we nieuwe logo's van onze clan om het blog mee te gaan eindige, maar eerst even andere dingen. 
hoe wel ze lief zijn, hebben ze ook hun momenten dat je ... er gek van word. 
een van de dingen hier in huis soms nog al eens botst is de drie bij elkaar. vooral naar Frodo toe. 
en toch kunnen ze ook best samen zijn zonder problemen, maar ja waarom zouden we niet gewoon normaal met elkaar om gaan als je er ook een kan opjagen? 
dan gaat het hier soms behoorlijk te keer, ze zitten elkaar achter na en vliegen als idioten door het huis. van beneden naar boven en weer terug. helaas is het ook wel eens gebeurd dat er iets is gesneuveld in zo een wilde achtervolging.
dit was dan weer zo een moment dat ze even in alle rust liggen te slappen. 
met zijn alle op de slaapkamer van mijn dochter. Raya op de deken van de hond Beertje, Frodo op het bed van mijn dochter en Nala op de vensterbank in de zon. 
zo kunnen ze dan makkelijk een paar uurtjes rustig zijn.
ze kunnen het dus wel, maar ja, na een poosje gaat het weer van voor af aan. 
in de avond ben ik wat strenger en probeer het te stoppen. met de dure prijzen van gas en stroom branden we iets meer kaarsen dan anders en daar kijk ik toch even mee uit als ze weer van die vlieg momenten hebben. 
hoewel Nala toch wel pyromaan neigingen heeft, hij probeert tekens zijn neus in een brandende kaars te steken. die houden we dus even extra in de gaten. 


ben er niet bang voor
soms probeer je iets te verzinnen om het stel in hun vliegmoment te stoppen met bijvoorbeeld een plumeau, of zoals ik hem noem 'mijn kip op een stok'. 
Frodo moet er niks van hebben en Nala bekijkt het allemaal op een afstandje. een hele andere reactie als met de vliegenmepper, daar maakt hij een spelletje van.
maar met de plumeau is het Raya die er een spelletje van maakt. 
die gekke muts springt er gewoon vol boven op! 
oké, het is wel grappig maar als je bezig ben met opruimen, stoffen en stofzuigen en zij springt op eens onverwachts boven op je plumeau dan schrik je je toch even, ik wel dan. 
het nadeel is voor Raya als ze er wat van die haartje uit heeft getrokken, die smaken blijkbaar toch niet zo lekker, ze trekt dan een paar gekke bekken om ze uit haar bek te krijgen. 
een ding scheelt weer wel, als we klaar zijn met stoffen en we pakken de stofzuiger dan is ze vertrokken. daar is ze wel bang voor. 

Nala en de kaarsen
iets totaal anders, en ik heb er geen foto's van is Nala en de interesse voor kaarsen.
Nederland heeft hoge prijzen voor hun gas en stroom, dus proberen we te besparen op die kosten. kaarsen geven licht en warmte. dat laatste heb ik uitgetest om te zien of het echt werkt en het werkte tot mijn verbazing. met 7 brandende kaarsen steeg de temperatuur in de woonkamer met 1 tot 1,5 graden. 
Nala vindt die kaarsen geweldig en ligt er bij te kijken, maar soms probeert hij er met zijn neus in zo een kaars te gaan om te snuffelen. je zou denken dat is warm, trek wel terug, maar meneer dus niet. dus dat is er een die we in de gaten houden met de kaarsen.
ik heb er ooit een gehad die dat ook deed: Sam. zij heeft vaak genoeg met verbranden snorharen gelopen. maar dat wou ik maar proberen te voorkomen met Nala. 

en dan vond ik deze online. een perfecte manier om te laten zien hoe het hier in de ochtend gaat met Raya.
laat ik beginnen met te vertellen dat ik een lamp en wekker in één heb. 
mijn wekker staat op half 8 maar ongeveer 20 minuten van te voren gaat mijn lamp al branden. daar word ik vaak al van wakker. het moment dat ook Raya gelijk erbij is zo van: goedemorgen, maar haar kopje wel heel dicht bij mij gezicht, kopjes geven.
vervolgens moet ze mijn duim hebben en ligt dan als een baby tegen je aan en is je duim aan het likken, die ze nog klem houdt tussen haar voorpootjes.
het schijnt een teken te zijn dat ze je mogen, maar ik begin dat gelik wel een beetje beu te raken. zo liggen we samen wat te snoezen. 
om half 8 gaat dan het alarm echt af en na dat ik die heb uit gezet, ga ik er ook wel gelijk uit om mijn vaste ochtend routine uit te voeren.
als je dat gedaan heb en je gaat dan even boven kijken, ligt mevrouw heerlijk op jouw bed te slapen. 

en dit was kattenstreken dan voor deze maand.
we gaan eindige met een nieuw logo, er zijn er 4. dus de komende maanden kun je deze voorbij zien komen. 
geen idee hoe lang ik de andere intussen al gebruikte, maar het was tijd voor wat nieuws. 
namens de clan een high poot en graag tot het volgende blog ... 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...