dinsdag 11 oktober 2022

Ik lees ... De zeven zussen

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel.
Mijn smaak in boeken is erg breed, literatuur, romans, crime, fantasie, science fiction, eigenlijk alles wat mijn wel aanspreek wat je op de achterkant leest. 
Boeken van een bepaalde schrijver of schrijfster, boeken die verfilmd zijn of gewoon zo een simpel supermarkt romannetje. 
Boeken die ik gloednieuw koop of ergens op een boekenmarkt of gewone op de rommelmarkt ben tegen gekomen.
Een boekwinkel is voor mij als een snoepwinkel voor kinderen.
Een boek is van papier en hou je in je handen vast, geen apparaat met van die digitale boeken, dat is niks voor mij.
O ja ... ik lees Nederlandse boeken maar ze zullen vast ook in andere talen verkrijgbaar zijn.


De zeven zussen 1 - De zeven zussen
Maia's verhaal
Lucinda Riley

samenvatting: 
deel 1: Maia’s verhaal
zeven zussen, zeven verhalen. 
Allemaal als baby geadopteerd door dezelfde vader: Pa Salt. 
zijn mysterieuze, plotselinge dood brengt de zussen weer bij elkaar in het ouderlijk huis.

Maia’s verleden brengt haar naar Rio de Janeiro. daar aangekomen probeert ze met de weinige aanwijzingen die ze heeft haar achtergrond te ontrafelen. het voert haar tachtig jaar terug in de tijd, naar de bouw van het wereldberoemde Christus de Verlosser-beeld en de roerige jaren twintig in Parijs. slaagt zij erin haar ware identiteit te achterhalen?

taal: Nederland
bindwijze: paperback 
verschijningsdatum: juni 2018
aantal pagina’s:   567
categorieën: Literatuur & Romans

deel 1: De zeven zussen / Maia
deel 2: Storm / Ally
deel 3: Schaduw / Star 
deel 4: Parel / Cece
deel 5: Maan / Tiggy 
deel 6: Zon / Electra 
deel 7: De zevende zus / Merry 

*nog niet verschenen, verwacht uitgave mei 2023
Deel 8: Atlas (het verhaal van pa Salt)


in de zeven zussen, het eerste deel in de gelijknamige bestseller serie van Lucinda Riley, komen Maia en haar zussen na de plotselinge dood van hun vader bij elkaar in hun ouderlijk huis, een prachtig landhuis aan het Meer van Genève. de zussen werden als baby door Pa Salt geadopteerd en krijgen na zijn dood allemaal een brief met een mysterieuze verwijzing naar hun afkomst.
dat vormt het vertrekpunt voor deze ongeëvenaarde reeks, waarbij iedere dochter op zoek gaat naar haar eigen afkomst, en naar de verdwenen zevende zus. 
het voert hen naar Rio de Janeiro, Noorwegen, Londen, Thailand en Australië. zullen ze daar hun ware identiteit ontdekken?
in het eerste deel van de Zeven zussen-serie van Lucinda Riley brengt Maia’s zoektocht haar naar het zwoele Rio de Janeiro. 
de zeven zussen is het eerste deel uit de achtdelige serie over liefde, verlies en de zoektocht naar wie je werkelijk bent. 
dit eerste deel werd onder meer uitgeroepen tot best verkochte boek 2018 en 2019.

Lucinda Riley
Lucinda Riley (1965 - 2021) is/was de bestsellerauteur van deze eeuw. 
wereldwijd werden er al meer dan dertig miljoen exemplaren van haar romans verkocht. 
in Nederland en België gingen er al meer dan 3,5 miljoen boeken over de toonbank en verbrak ze meerdere verkooprecords. 
in mei 2021 verscheen de zevende zus, dat meteen de bestsellerlijst domineerde. 
het verhaal van Pa Salt wordt het achtste deel in de bestseller reeks. deze wordt afgeschreven door haar zoon Harry Whittaker en verschijnt in het voorjaar van 2023.
in 2017 werd Lucinda gediagnosticeerd met kanker. op 11 juni 2021 is ze, omringd door haar familie, overleden. 
toen ze na 30 jaar aan schrijfervaring de zevende zus uitgebracht en deze drie weken voor haar dood bekroond werd als haar allereerste hardcover-nummer 1 in zowel de Engelse als de Ierse Sunday Times, was dit het meest trotse moment van haar leven.

ik heb het boek De Zeven Zussen (deel 1) een tijd geleden gelezen. 
het is een behoorlijke dikke pil, maar dat zijn alle delen. het heeft mij kunnen boeien. 
hoewel ik ook genoeg andere heb gehoord die het niet geweldig vonden
ik ben er echt helemaal verliefd op deze reeks geworden en ik heb de rest nog niet eens gelezen.
het is zeker een verhaal waar je in meegetrokken wordt, ik wel dan. je gaat echt wel meedenken, van hoe en wat iets kan zitten, of ben ik de enige die dat heeft? 
om er vervolgens helemaal naast te zitten, op dat moment dan.
je raakt enigszins nieuwsgierig naar wat het verleden is van Maia, daardoor blijf je lezen in de hoop dat er iets onvoorspelbaars gebeurt. 
maar uiteindelijk blijkt, althans in boek 1, toch alles erg cliché en bijna voorspelbaar te zijn, maar dat maakt voor mij zeker niet uit. ja, het is allemaal wat uitgebreid en misschien langdradig geschreven maar ergens trekt het ook wel je nieuwsgierigheid. 
maar het komt er in het kort op neer dat het een bouquet reeks verhaal is die iets uitgebreider is beschreven.
toch ben ik wel naar de andere delen benieuwd, vooral over de verschillende verledens die deze vrouwen hebben en een van de vragen die ik heel strekt heb na het lezen van deel 1: is Pa Salt echt dood? ik heb er namelijk sterk mijn vraagtekens bij of dat wel waar is. 

waar te koop
bij Bol.com kun je de boeken met  vinden.
de prijs is verschillende, deel 1 kost 12,99 (+verzendkosten).
de opvolgende delen verschillen in de prijsklasse van 21,99 tot 24,99 (+verzendkosten).
ik heb inmiddels alle deelm behalve dan deel 8, maar deze staat wel op mijn verlanglijst bij Bol.com.

tot het volgende blog ... 


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...