woensdag 19 oktober 2022

postcrossing#319

hallo, het is weer woensdag en dat betekend tijd voor de wekelijkse brievenbus van 📬postcrossing.
het weer begint alweer om te slaan en het is echt herfst weer met regen en wind. 
binnen is het nog niet echt koud maar het is in de ochtend toch wel fris in huis. gelukkig weten we de boel nog iets op te warmen met kaarsen. het klinkt heel gek maar door kaarsen te branden heb je toch warmte die blijft hangen en soms wel zo dat de temperatuur met 1,5 graden in huis stijgt, puur op de warmte van de kaarsen. 
misschien een tip voor jouw als je op je energiekosten wil besparen. 

afgelopen week was er weer post van postcrossing en dat was intussen al een tijdje geleden.
de laatste kaart die ik had was in augustus. 
dus laten we gelijk maar door gaan naar de ontvangen post. 

deze kaart komt uit Duistland en heeft een reisje van 448 km gemaakt voor dat die bij mij op de deurmat rolde. 
veel kan ik jullie niet over deze kaart vertellen omdat er verder weinig informatie op stond. 
de afzendster is een 45 jarige vrouw die werkt als een maatschappelijk werker en dat ze uit Hamburg komt.
dat was eigenlijk het enige. 
wat de kaart betreft heb ik kunnen vinden het een afbeelding is van Jan Kruse die werkzam is voor Human Empire.
Human Empire is een grafisch ontwerp- en illustratiestudio, Kruse is een van de oprichter van deze studio.
persoonlijk is dit geen werk wat ik als kunst aan de muur zou hangen, maar zo als kaartje vind ik het wel leuk. 


deze kaart komt ook uit Duitsland en heeft een reisafstand van 547 km in 6 dagen. 
de afzendster schreef dat zij ooit Terschelling heeft bezocht. dat ligt niet bij mij in de buurt en ik zelf ben er nog nooit geweest. 
voor strand hoef ik niet ver te gaan, want een paar straten achter mij is de zeedijk en daar hebben we hier een kleine strandje. 
ik kom er wel maar niet om te zwemmen, gewoon wandelen over de zeedijk en over het water uit kijken. 
verder stond er niet zo heel veel op de kaart geschreven en ik heb geen idee waar deze foto van op de kaart gemaakt kan zijn.


en dan hadden we deze week nog een derde kaart die binnen kwam rollen.
dat is deze en die komt uit Frankrijk en heeft een reisafstand van 736 km in 10 dagen.  
de afzendster houdt net als ik van lezen. 
zij noemt een huis zonder boeken zielloos.
haar huis is dan ook vol met boeken.
en dat is mijn huis ook, vol met boeken. mijn dochter zegt altijd dat ik een eigen bibliotheek kan beginnen. 
en dat klopt ook wel, maar ik zou ze niet kunnen missen. 


dan was er ook nog post van mij aan gekomen op hun bestemming.
de kaart van vorige week, postcrossing 318 ging er een kaart naar Duitsland en deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 3 dagen over 354 km. 
en in postcrossing 316 ging een kaart naar de USA en ook deze heeft na een reis van 22 dagen over 6272 km zijn bestemming bereikt. 

gaan we verder met de post van deze week die ik eropuit heb gestuurd. 
en dat is deze geworden, deze is onderweg naar Duitsland en gaat een reisje maken van 461 km. 
de ontvangster van deze kaart heeft haar geliefde Berlijn verlaten voor de liefde en samen hebben ze inmiddels een zoon van 18 jaar. 
ze werkt op een kantoor. ze is dol op reisverslagen en biografieën beroemdheden in woord en beeld. en ze 
fotografeer graag. 
ze had best een lange lijst met dingen die ze leuk vind om als kaart te ontvangen. en ik heb helemaal niks wat daar van in de buurt komt. 
op het stukje van Boeddha's en Azië leek mij dat deze kaart er nog een beetje van in de buurt komt. 
we gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart. 





en met deze kaart komen we aan het einde van deze postcrossing.
we hadden weer iets meer om te delen dan de afgelopen weken. 
volgende week wil ik weer even terug pakken naar Bone Cancer Research Trust en de kinderpostzegels. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...