woensdag 28 september 2022

postcrossing#316

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
het zijn nog steeds rustige weken wat het krijgen van post betreft.
maar dat zegt niks, je weet het maar nooit. 
maakt verder ook niks uit, we gaan gewoon door met versturen en er komt vanzelf wel weer post binnen vallen. 
intussen heb ik weer nieuwe postzegels besteld en dat zijn deze geworden. 
het boerinnetje heb ik al vaker gehad, zoals in de reeks waarvan ik vandaag de laatste ga gebruiken. dat is het boerinnetje met het wasgoed.
deze heeft weer een typisch Nederlands beeld van het boerinnetje met de molen en de tulpen. 
vanaf volgende week gaan deze op de kaarten.
ik kan jullie nu al vertellen dat de volgende reek wederom met haar is maar dan samen met het boertje. met het leuke winterse beeld van schaatsen. 
deze reeks gaat niet geheel op omdat deze worden onderbroken door de reeks kerstzegels. 
maar daar vertel ik jullie meer over tegen die tijd. 

World Postcard Day
ja, we gaan aftellen! nog 2 dagen en dan zitten we in oktober en 1 oktober is World Postcard Day. en dit jaar doe ik maar eens mee. 
ik heb het al vaker voorbij zien komen maar heb er nooit iets mee gedaan. maar dit jaar dacht ik waarom ook niet. 
in de agenda staat al een melding dat ik aankomende zaterdag postcrossing 317 moet verwerken. 
dus volgende week meer hier over en naar wie de kaart gaat van World Postcrossing Day. 

er zijn ook nog wat kaarten onderweg, zoals uit postcrossing 310, een kaart naar Rusland, deze is nu 43 dagen onderweg.
en uit postcrossing 312, een kaart naar Taiwan, deze is nu 30 dagen onderweg. 
dan had ik afgelopen week nog de melding dat de kaart van vorige week, postcrossing 315 zijn bestemming heeft bereikt na een reis van 4 dagen over 652 km. 
ik kreeg een leuke vraag: of mijn boek 'Welkom in Cottonshall' ook vertaalt gaat worden? 
nee, voorlopig niet en als er een vertaling gaat komen alleen Engels. of er moet een uitgever zijn die mij een goede bod geeft om de vertaling van dit boek opzicht te nemen. 
met de huidige omstandigheden rond de stijgende prijzen van gas en elektriciteit heb ik helemaal geen plannen om werken uit te geven. 

gaan we door met de post die ik deze week heb verstuurd en dat is deze kaart.
deze is onderweg naar de USA en gaat een reisje maken van 6272 km voor die op zijn bestemming is. 
de ontvanger van deze kaart heeft autisme en schrijft zijn eigen liedjes en neemt ze op. 
Hij is dol op katten en gaat graag naar concerten en reist graag wanneer dat kan.
de regels rond het corona zijn anders in de USA als hier in Nederland en daarom wacht hij liever tot het allemaal wat soepel is en je niet met met quarantaine voor en na je reis te maken hebt. 
een voorkeur had hij niet maar het feit dat hij dol is op katten is met deze kaart dan denk ik wel een goede keus. 
we gaan het afwachten wanneer de kaart bij hem is en hoe de reactie zal zijn. 

en hiermee komen we aan het einde van postcrossing.
alles wat er te vertellen viel is verteld. 
vergeet aanstaande zaterdag, 1 oktober niet je kaart voor World Postcard Day te versturen en die zelfde dag is het ook nog Internationale koffie dag. twee dingen samen waar ik van hou.
rest mij alleen nog om jullie weer te bedanken en graag tot het volgende blog ... 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...