donderdag 22 september 2022

kattenstreken #62

de clan is nu al weer een tijdje met zijn drieën.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
ze hebben allemaal hun eigen karakter, ieder hun eigen ding en het lijkt ze niks te kunnen schelen. je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd. 
ze hebben alle drie een eigen persoonlijkheid en die botsen soms met elkaar.
maar ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

laat ik beginnen met een nieuwe logo. 
de foto's die ik ooit had bewerkt om kaarten van te laten maken hebben een bestemming gevonden. 
het idee om kaarten te laten maken heb ik maar in de prullenbak gegooit, maar de bewerkte foto's hebben nu even hun bestemming gekregen in het nieuwe logo voor het komende tijd.
en dat is niet het enige, want de printjes waarmee ik het blog afsluit zijn ook veranderd.
dit keer de silhouetten van katten en ik heb geprobeerd de houding van de katten op die van het stel hier in huis te laten lijken, er zijn 4 verschillende. 

vakantie is weer voorbij
de vakantie is weer voorbij en de warmte die we hier in Nederland hebben was ook op de beestjes te merken. 
ze liggen normaal gesproken graag in de zon, maar met de temperaturen die we hebben gehad was voor hun dat zonnetje toch net iets te warm. 
ik heb geprobeerd met schaduwdoeken de ramen aan de achterkant zo veel mogelijk te bedekken. de zon komt hier aan de achterkant op en blijft daar minimaal wel tot een uurtje of vijf vol op staan. binnen hield ik de gordijnen dicht en op verschillende plaatsen in huis had ik ventilatoren staan en Nala was zeker een grote liefhebber van de wind die een ventilator geeft. ook Raya was er wel voor te vinden, vooral in de nacht was ik regelmatig de klos. 
zij maakte mij dus letterlijk wakker en keek mij dan aan en dan naar de ventilator waarvan de timer op zijn eind was gekomen. 
Frodo lag gewoon boven op het keukenkastje, maar er stond wel een ventilator in de keuken te draaien. 
ze waren niet zo heel actief met deze warme dagen. maar ik had daarvoor al wat leuke foto's van hun kunnen maken. 
zo als deze van Raya, voordat het echt te warm kon ze nog wel eens genieten van de paar strepen zon die binnen viel. vooal vroeg in de ochtend of laat in de namiddag kon ze heerlijk op de poef vertoeven. 
en dan hebben Frodo nog, het kon dan behoorlijk warm zijn met temperaturen van gemiddeld 38 graden, meneer wilde nog steeds knuffelen.
iets wat ik en ook mijn dochter toch iets te warm vonden om met zo een haarbal op schoot te zitten. 
maar zeg nou zelf, als dit naast je zit dan ga je toch even tegen jezelf in en neem je het even op schoot voor een knuffel.
om jezelf vervolgens af te moeten kloppen omdat je vol geplakt zit met haren die op je bleven plakken door het zweten wat je doet. 
dan is meneer ook een van de reden dat ik momenteel kinderslotten op mijn kastjes heb zitten.
van die simpele haken die je op kastdeurtjes kan plakken om te zorgen dat je deur dicht blijft.
meneer heeft een nieuwe hobby: de kastdeuren in de keuken open maken!
ik ben het daar niet zo mee eens en heb dus kinderslotten erop gezet, simpel, goedkoop en het werkt prima. 


als de hond het ziet ... 
ze hebben hier allemaal wel een eigen plek waar ze vertoeven. maar er een plek die niet voor hun is maar de hond Beertje: de hondenmand!
deze mand mogen ze geen van 3 in gaan liggen maar je zal zien dat het toch gebeurd.
zoals deze met Nala, het was op een zaterdagochtend, weekend dan slaapt mijn dochter uit en Beertje slaapt bij haar op de kamer. hij is dan nog niet beneden.
maar ik weet zeker als hij dat wel was geweest Nala niet lang in zijn mand had gelegen. 
hij deelt soms zijn bal al met de katten: dat wil zeggen ze spelen gewoon met zijn bal en als hij moeilijk doet meppen we een keer of we blazen, en gaan gewoon door.
maar de mand, dat pikt hij niet en jacht je er dan zeker uit. 
dus geniet er maar van Nala, dit soort momenten zijn zeldzaam. 
dan heb ik nog een andere van Nala, dat is deze.
Mijn dochter doet de laatste jaren mee met GISH, kort uitgelegt is het iets wat je met een team doet, online. je krijgt opdrachten en daar krijgt je team punten voor.
het doel is dat mensen over de hele wereld leert kennen en misschien wel vrienden met ze wordt. het team van mijn dochter is zeker vrienden geworden, buiten GISH spreken ze elkaar ook rgelmatig via zoom.
hier was ze bezig om een mind flayer te maken, de opdracht was een marionet te maken van een mind flayer en ook een die het doet.
Nala heeft dat vanaf de bank allemaal eens bekeken. hij bleef verder wel netjes er vanaf. 

en met dit wou ik het voor deze maand het er even bij laten.
de clan weet zich wel te vermaken, gelukkig is het minder warm en begint de herfst zijn intreden te nemen. over 3 maanden hebben we de kerst alweer. maar laten we niet te ver vooruit gaan. 
namens de clan een high poot en graag tot het volgende blog ... 




 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...