woensdag 7 september 2022

postcrossing#313

hoi hoi en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
het was wat de post betreft wedrom een rustige week maar we hebben nog wel andere dingen om met jullie te delen. 

de afgelopen maanden werden 174 ontwerpen ingezonden voor de World Postcard Day-ontwerpwedstrijd en dus was het opnieuw een zware uitdaging om er één te kiezen. 
dit jaar bestond het juryteam uit ons bij Frank Roche van The Postcardist Podcast, Graham Beck van Exploring Stamps, Perrine Bisson van het Musée de La Poste en Will Hansen, curator van Americana bij de Newberry Library en natuurlijk Paulo en Ana van postcrossing zelf
dit geweldige team nam de tijd om van alle ontwerpen te genieten en na veel bewondering en zorgvuldige overweging is er een winnaar uit de bus gekomen.
maar dit is de inzending die dit jaar gewonnen heeft.
de ansichtkaart die de 2022-editie van de Wereldkaartdag zal vertegenwoordigen is gemaakt door de Franse animatiestudent en postcrosser Pauline Chrétien. 
via de onderstaande link kom je op een pagina waar je de print bestanden kan vinden voor deze kaart. 


natuurlijk wordt de World Postcard Day-badge opnieuw uitgereikt aan degenen die op 1 oktober ten minste één ansichtkaart in postcrossing heeft verzonden op deze dag. 
ik heb mijn vaste dag dat ik normaal gesproken postcrossing verwerk, maar ik heb voor nu toch even een aanteking in mijn agenda gemaakt om dat even iets eerder te doen. 
1 oktober valt dit jaar op een zaterdag. 

gaan we door met de post, en dan de post die ik zelf heb verstuurd.
afgelopen week had ik de melding dat er een kaart was aangekomen op zijn bestemming.
in postcrossing 311 ging een kaart naar de USA en deze heeft na een reis van 5544 km in 11 dagen zijn bestemming bereikt. 

en ik zei het al, het was wederom rustig.
dat is ook niet erg raar want ik zag in mijn maandoverzicht van postcrossing dat ik in de maand augustus 12 kaarten heb ontvangen en zelf er 4 had verstuurd. 
ik had deze maand vakantie, en ik heb het al eerder gezegd, maar het lijkt wel of tijden mijn vakantie er een stroom aan kaarten altijd lijkt binnen te komen. 
postcrossing is gewoon niet te voorspellen hoe het gaat lopen en wat je gaat ontvangen. dat maakt het ook zo leuk. 

gaan we door met de post van deze week en dat is deze kaart.
deze kaart is onderweg naar Oostenrijk en gaat een reisje maken van 715 km voor die op zijn bestemming is. 
ik moet eerlijk zeggen dat ik even verbaast was toen ik dit adres kreeg. meestal heb ik landen als Rusland, de USA of Duitsland, maar blij dat er ook nog meer mogelijkheden zijn dan die drie.
de kaart gaat naar een zij en ze woont in een prachtig berggebied, hou van sporten, vooral tennis en ski-alpin. in muziek heeft ze een brede smaak, van klassiek tot rock en speelt zelf gitaar.
echt voorkeur heeft ze niet maar er was een lijstje met tips, daar op zag ik katten staan en daar had ik nog kaarten van dus vandaar deze kat. 
we gaan het weer afwachten hoe lang de reis gaat duren en hoe de reactie zal zijn. 

en hiermee zijn we alweer aan het einde van postcrossing van deze week.
vergeet niet te vermelden in je agenda dat 1 oktober Wereldkaartdag is. 
ik ga proberen om er dit jaar aan mee te doen en een kaart te versturen. 
ik heb de kaart als vast uitgeprint, hoef ik alleen nog maar een adres op te vragen bij postcrossing en hem te schrijven.
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...