woensdag 1 juni 2022

postcrossing#301

hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing
ik ga gelijk van start want deze week kreeg ik best veel kaartjes binnen. 

en we beginnen met deze.
deze kaart komt uit de USA en heeft een reisje gemaakt van 7865 km in 13 dagen voor dat die op de deurmat hier viel. 
de afzendster woont in Seattle maar komt uit San Francisco. 
op deze kaart staat een afbeelding van de Dragon Gate een poort op het zuiden op de kruising van Bush Street en Grant Avenue in San Francisco.
gebouwd in 1969 als een geschenk van de Republiek China (Taiwan) in de stijl van een traditionele Chinese pailou. 

maar er was met deze kaart nog meer post.
zoals deze, deze kaart komt uit Litouwen en heft een afstand van 1442 km afgereisd in 13 dagen.
de afzendster van deze kaart is pas 12 jaar, maar super leuk dat dat zij aan postcrossing doet. 
ze houdt van lezen, tekenen, reizen en talen leren. 
tekenen is hier ook wel een hit, mijn eigen dochter doet dat ook heel veel. 
ik zag op haar account dat ze graag  Australië willen bezoeken, dat lijkt mij ook zeker een mooi land om naar toe te gaan. 

en ook deze kaart kwam met de andere 2 binnen vallen.
deze kaart komt uit de USA en heeft ook een reistijd van 13 dagen over 6513 km. 
en de afzendster van deze kaart werkt als lerares die deze zomer met de vakantie plannen heeft om het idee voor een boek te gaan uit werken. ik zou zeggen: ga er voor!
maar neem zeker je tijd om aan je boek te werken. 
mijn verhalen van Cottonshall schreef ik al tussen 2016 en 2018 maar heb ze uiteindelijk pas uitgeven vorige jaar mei 2021. 
op deze kaart staat een afbeelding van ee waterval uit het Yoseminte National Park.
dit is een nationaal park in het oosten van de Amerikaanse staat Californië. 
het heeft een oppervlakte van meer dan 3.000 km² en ligt op de westelijke flanken van de centrale Sierra Nevada, in het oosten van Tuolumne, Mariposa en Madera County.
ja, dit heb ik via Google opgezocht, zoveel kennis heb ik nou ook weer niet. 

en er kwam nog meer post.
deze kaart komt uit Japan en heeft een reis gemaakt van 9409 km in 16 dagen. 
het kaartje is simpel en ik heb het idee dat dit de achtergrond van een 3D kaart moet zijn, maar waarom ook niet, je kan hem ook gewoon zo opsturen. 
de afzendster vroeg hoe het hier gaat met covid-19. nou daar kunnen we kort over zijn: geen regels meer, we hebben weer een redelijk normale samenleving. 
ook vroeg ze naar de situatie met Rusland en hoe wij dit in Nederland ervaren. 
persoonlijk vind ik dat bedrijven misbruik maken van de situatie door dingen duurder te maken onder de naam 'de oorlog van Rusland'. 
verder merkte ik dat met mijn werk bij het Leger des Heils we de afgelopen maanden veel spullen hebben verzamelend voor de opvangen van vluchtelingen uit de Oekraïne. maar we hebben ook spullen verzameld die naar de oekraïne gaan voor de mensen die zijn achter gebleven. 
ik ben wel van mening dat we de Russiche bevolking niet verantwoordelijk kunnen stellen voor de keuze van hun politiek leider. helaas zijn er toch mensen die dat wel doen. 


en naar deze ontvangen post gaan we door met de post die ik deze week eropuit het gestuurd. 
dit is alweer de derde Efteling kaart die we gaan versturen, en deze gaat naar Roemenië.
de kaart zal een afstand van 1611 km gaan afreizen voor het op zijn bestemming is aangekomen. 
de ontvangster van deze kaart woont in het noorden van Roemenië, vlakbij de Oekraïense grens. 
ze houdt van reizen, winkelen en plezier maken met mijn vrienden.
en ze heeft vreemde talen gestudeerd aan de universiteit, maar werkt nu in de winkel van haar ouders.
op de kaart staan afbeelding uit de attractie van Droomvlucht, een wereld van elfjes, bosnimfen en trollen. 
we gaan het weer afwachten hoe lang het gaat duren en hoe de reactie op de kaart zal zijn. 

en zo komen we toch langzaam aan weer aan het einde van deze postcrossing. 
het is duurt nog even maar bij deze wil ik jullie toch al even laten weten dat de zomervakantie dit jaar zal zijn van 1 tm 14 augustus!
het weblog gaat dan twee weken even plat. verder werken we weer het zelfde als de vorige jaren, 2 kaarten voor de vakantie en 2 kaarten na de vakantie gaan eropuit zodat de stand van 1 kaart per week gelijk blijft. 
grote plannen voor de vakantie hebben we niet maar heerlijk onderuit op de bank met een boek is altijd goed bij mij. 
dan wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog ... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...